Manitou Sherman Firefly első teleszkóp

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 165.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-10 (10 vélemény)
Rendezés

UeMeF avatar
31 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Sokakban bennevan a félsz, hogy Manitou villát nem veszünk. Pedig ez a darab pontosan megcáfolja mindezt. Odafigyeléssel és állítgatással nagyon tuti darab varázsolható belőle! Állítható útjának köszönhetően teljesen múltifunkciónális a felhasználhatósága. A TPC csillapítás nekem nagyon tetszett, a titán rugó, féléves olajcsere, szívós szimeringek, hátsó fék híd szerintem mind előny. 150-en puha és finom mozgás, 110-en kemény, progresszív út, dirtre tökéletes! Merevségben sincs gond, egy nagy tárcsa-erős fék azért ezt is kikezdi. A mozgása egyedi, de pillanatok alatt megszokható és megszerethető. A becsúszók nem kopnak, ez még tényleg egy igazán jó villa, ami rika már. Ha Marzocchi néven forgalmazzák, vagy most is ilyen telókat gyártana a Manitou teljesen más lenne a megítélés róluk.

Hátrány

A hátsó fékhíd miatt a becsúszóknál felrakódik a kosz és a por. A zsírkenés miatt hajlamos kicsit nehezebben megindulni.

Tapasztalat

Itt a tb-n is írtam, hogy csak Marzo 66 vagy Fox 36 -ra cserélném le. Így is lett, viszont amíg használtam, addig tökéletes volt és még többet is nyújtott, mint amit elvártam tőle!

Erre ajánlom

steet-dirt-fr

Csatolt képek
Manitou Sherman Firefly  2003 első teleszkóp
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csamisi avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Állítható út 110-150m között egy csavarható állítóval a bal vállon, nagyon egyszerű, sima úton menet közben is le lehet nyúlni. 150-nél puha az út eleje, kimozogja az egyenetlenségeket, 110-nél pedig elég kemény ahhoz, hogy ne vegye el a kidobó ívét. Esztétikailag is nagyon szép, kevés karcolásom van, pedig használtan vettem 3 évre! 24-es kerékkel használom, így a sárférőhellyel nem volt problémám. 

Hátrány

Egy baja van, ami nem feltétlenül gyári hiba, de nekem kikopott a tárcsafékkonzol tartó csavar helye, így nem nagyon szedem le a féket és csak 185-össel használom, de ez még elfogadható, nekem pont ilyen kell. 3-as Ár/teljesítményt azért kap, mert újonan drága, de használtan nagyon megérte.

Tapasztalat

Használtan vettem 50e ft-ért, ma már olcsóbban beszerezhető, a nyak 1 1/8-as. Előtte volt egy 130-as Suntour Duro-m és egy 100-as Marzocchi Dirt Jam Pro-m. A 3 közül ez a legjobb, de a legdrágább is.

Erre ajánlom

Fr, hobbi Dh, Dirt

Csatolt képek
Manitou Sherman Firefly  2005 első teleszkóp
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bandyta avatar
41 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Szép mozgás, bár ha koszos lesz a becsúszó, akkor egy leheletnyivel nehezebben indul meg. Hideg/meleg nem zavarja. A szimeringek egész jól működnek, nagyon durva körülmények között is csak egy nagyon minimális sarat szedtek be. Az rtwd rendszer egész jó dolog, bár én 90 kg vagyok és piros rugó volt benne (60kghoz tervezve), nekem így tökéletes volt. Alacsony beépítési magasság. Elég könnyű.

Hátrány

Nem túl merev, bár kolbászgyárnak sem nevezném. Karbantartása kicsit macerás, főleg az útállítós részé. Csavarokat csak ésszel kell meghúzni. Az útja teljesen összenyomva rugó nélkül nem volt 130mm, csak 125; 110en pedig inkább 100.

Tapasztalat

Sokáig nem volt meg, sajnos kiderült, hogy repedten jutottam hozzá, így ment vissza a tulajnak. Összességében jó kis villa, én meg voltam vele elégedve. Érdemes nagyobb viszkozítású (7,5-10w) olajat beletenni; én 5ws olajjal alig éreztem, hogy állítottam volna a visszaúton. Nekem TPCs verzió volt.

Erre ajánlom

all-mountain

Ennyiért vettem
40000
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

DenebDH avatar
21 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

nagyon szép,igényes kidolgozás.

A mozgása egy kis tuningal gyönyörű, az alap felszereltséggel hidegbe kicsit belassúl

A telóutat nekem végig nem mozogta ki .(titánrugós változat)

Csilije egész jól állítható

203as tárcsa se csavarja a hátsó fékhíd miatt

RTWD!!!(útállítás) 110mm-150mm

Hátrány

hát az alsó tengelytartó csavarokat ha meghúzod erősen elrepedhet:(

 

Tapasztalat
Szerintem egy kiváló teleszkóp.
Erre ajánlom
dirt,4x,fr
Ennyiért vettem
csere
Csatolt képek
Manitou Sherman Firefly  2006 első teleszkóp
11 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny
Mozgása igen finommá válik miután rendesen bekopik. Az útját végig hasznosítja. Hidegre minimálisan érzékeny. Ilyenkor kicsit lassabb. Kívülről állítható a rugóútja. AZ RA miatt igen merev nem csavarja a nagyobb méretű tárcsa sem. Sártűrése jó mivel a 2.5-ös gumi is simán elfér benne. Némi tisztogatást és olajcserét igényel időnként. A beállítócsavarok jó minőségűek és kesztyűben is tekerhetők. Valamint a hexlock átütőtengely is jó találmány.   
Hátrány
Max annyi, hogy nem olcsó.
Erre ajánlom
FR, leredukált rugóúttal Street, Dirt
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

öregember avatar
öregember
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nekem a nemátütős verzió van, de még így is merevebb jó néhány átütős Marzocchi-nál és RockShox-nál. A mozgása finomnak mondható, alattam stabil 12-13 centit mozog, komoly leugrásnál (1,5 m felett) 14,5 cm-t mértem, de még sakkozok az oljaszinttel és a rugóval. Abszolút nem tűnt eddig időjárásérzékenynek, bár a leghidegebb, amiben használtam, 0 fok körül volt. Komoly előny a MEREVSÉG és a sokféle módon való ÁLLÍTHATÓSÁG. Előny még a 15cm út, és a totális kompatibilitás egy csomó más 32mm-es becsúszójú manitou-val (szimmering, külső szár, o-gyűrűk, stb.) Kevésbé csavarja a tárcsafék a villát, mint az előző Marzo villáimon. Nagyon jó súlyban van a merevsége mellett is!
Hátrány
Az SPV-vel eleinte nem tudtam megbarátkozni, ezért is piszkáltam meg, és egy német forumon javasolt tuning-alátétet építettem be, azóta korrektebb a villa mozgása. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy úgy mozog, mint egy Z1, de azért korrekt, hamar össze lehet barátkozni a másfajta linearitással. --BÉNA a rugóútszabályozó, mechanikus, csúnya hang kíséretében akad be, a RockShox-ok rugóútállítása egyszerűbb és jobb. --Az SPV-t meg kell bütykölni, különben nagyon CC-s hangulatú, nem elég aktív, kissé papás. --Nekem nem tetszik a PM tárcsafékfelfogatás, bár ez nem jelenti azt, hogy rossz. --Jóval igénytelenebb a festése, mint a hasonló árú más villákon.
Tapasztalat
Én alig használtan vettem nagyon jó áron, de a katalógusárát kicsit sokallom. De azért erős, strapabíró, ha hajlandó vagy kicsit belepiszkálni, akkor nagyon jó kis vella lesz belőle, és nem fog alólad kitörni, mint egy szutykos Boxxer...
Erre ajánlom
Elsősorban FR-os tekerésre, messzebbre is el lehet vele jutni. Ha csak egy bicajod van, abba nagyon jó ez a villa, mert sokszintű felhasználásra jó... (Enduro-FR-DH-Dirt-Street)
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zotya avatar
Zotya
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
k*rvára merev,11-15cm között állítható,titán rúgó
Hátrány
nincsen
Tapasztalat
Nagyon merev villa,nem csavarja a 200-as tárcsa sem,én csak dirte használom szóval nekem 11cm-en van és így is tökéletes,ezt nem lehet leütni!!!
Erre ajánlom
dirt/street/dh/freeride...egyszóval mindenre
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Davez avatar
Davez
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
fekete:) passzol a bringámhoz:) finom a mozgása súlyra állítható SPV, 90mmen keményedik és dob mint a ... :) 130 lépcső álom, erdő álom, csillapítás nagyon adagolható,
Hátrány
néha jól esne +2 cm:),ezt se ingyen szórják 2,20 méterről kicsit kemény a 130mm vége :)
Tapasztalat
azért három hónap, mert azóta van meg.. de azért a firefly+ se lehet rossz :))
Erre ajánlom
aki amire szeretné, bár CC hát izé :))
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ember avatar
ember
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon jó teló!!!
Hátrány
NOTHING
Tapasztalat
Bixter 182:ne haragudj hogy ezt mondom de eléggé hülye vagy!a magellan crateredbe ne csodálkozz ha szar! inkább örülj hogy nem szkította széjjel!! ha ezzel nem vagy megelégedve, vegyél supermonstert! csak ne a craterbe akard belerakni!! amugy a "szar" az mit takar??
Erre ajánlom
mindenkinek fríírájd dh
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bence avatar
Bence
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Állati merev,,Állitható út 110/130 ,,Ha letolod kikeményedik,igy jól mászik ,, Oda/vissza ut csillapítás is állitható ,,titán rugó (nagyon puha)
Hátrány
A tpc+ aszongyák beszarik ,,Titán rugó (akkor ha nehéz vagy) ,,4 imbusz fogja az átütő tengelyt->5óra szétszedni
Tapasztalat
Én átütő tengellyel vettem, és 1000 merev, a 200as tárcsa sem csavarja. El felejtheted a tárcsa nyikorgást. Egyedül a kerékkiszedés procedúra idegesít, de hát ez amúgy is apróság. Nagyon finoman mozog a ti rugó miatt,mégis feneketlennek tünik.Nem ütöttem le. Ha letolod 110mm re akkor keményebb lesz jóval és akkor mehetsz felfelé...Mondjuk én ugrálni is inkább igy szeretek. Szóval ha annyira nem gond az ár akkor mindenképp ezt ajánlom. Nekem 2.35 mofo dh gumi van benne ,de van még hely bőven...2.5 még sima.
Erre ajánlom
1.5-2m laposra? nem gond,,, dual/dirt?tökéletes,,,,, Freeride ra is jó.
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
Manitou logó

Manitou márka bemutatás

A Manitou egy teleszkópjairól és rugóstagjairól ismert cég, jelenleg a Hayes Brakes cégcsoport tagja.

A cég a legelsők között lépett a teleszkópok piacára, 1990 környékén. Ekkori villái még mindössze elasztomeres csillapítással bírtak. 1998-ban aztán jött a méltán híres TPC csillapítási rendszer, mely két függetlenül állítható dugattyúval rendelkezett, melyek az oda és visszaútra is hatással voltak. 2000-ben dobták ki ennek továbbfejlesztéseként a TPC+ rendszert, melyben egy harmadik dugattyú is található, amely a teleszkóp benyomódásától függően állítja a csillapítás pillanatnyi mértékét, így érzékeny és finom mozgást értek el, anélkül, hogy a teleszkóp felkoppant volna a nagyobb ütésektől.

A Manitou történelme során olyan versenyzők használták termékeit, mint Shaun Palmer, „Palm Daddy”, aki az mtb-n kívül motokrossz, sí, és snowboard sportágakban is versenyzett, és az extrém sportok atyjaként tekintenek rá.

A Manitou elsők közt használta a titán és karbon alapanyagokat teleszkópjaihoz, és olyan újítások fűződnek a névhez, mint az aranyra anodizált becsúszószárak a teleszkópokon, vagy a sokáig vonakodva fogadott, újabban azonban rohamos hódításnak indult Post Mount tárcsafék-konzol.

Kevésbé ismert, de a cég vázak gyártásával is foglalkozott. A Marin-nak is készített összteleszkópos vázakat. Saját kiegészítő márkával is rendelkezett, a ma már külön névként jegyzett Answer-Manitou termékek tömegben és erősségben messze megelőzték korukat, és máig az élvonalban vannak.

2002-től minden Manitou teló jellemzője a fordított fékhíd, mely egyedivé teszi a márka termékeit. A kínálatban egyszerű hobbi modellek, és komoly XC, DH, és FR típusok is megtalálhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
140mm-es Manitou Sherman Firefly karbantartás
4 válasz
utolsó: 2013. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Manitou Sherman Firefly termékkel kapcsolatban: