Marzocchi Dirt Jumper 1 első teleszkóp

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 110.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




ersek avatar
18 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Eddig 2007 - es dj 3 - ast használtam aminek hibátlan volt a mozgása, ennek is az.

Nagyon nagyon szépen mozog, villacsavarás fékezésnél ismeretlen fogalom.

Az átütőtengely miatt bátrabban fékezek mint eddig.

A becsúszó a villavállig becsúszik, ami az én esetemben 10,5cm, és a villa belsejében sem találtam semmit ami gátat szabna ennek a becsúszási adatnak, úgy hogy a mozgása minimum 10cm.

Ám egy darab múanyag távtartó áthelyezésével csinálhatsz belőle 120mm es villát !!!

Meg is tettem.

Működik is :)

 

Hátrány

Követtem a Bikemag tanácsait és használat elött szétszedtem megnézni hogy minden ok belül, leírom az ott látottakat.

Gyönyörű tisztaság volt belül szép zsírral kevert olaj, semmi sorja, de a jobb oldali lábban egy Sintour patront találtam!!!

Hát vígasztalhatatlanul zokogtam mint egy ovis!!!

Nagynyomású nitrogénnel töltve ezért aztán bonthatatlan.

Ráadásul ebben a szárban kb 1cent olaj volt, mig a másikban  másfél deci.

Nem tudom hogy egy becsúszó kenésére valóban elég 1cent olaj?

Mert szerintem nem, úgy hogy többet töltöttem bele.

Viszont a becsúszó tesztet elvégeztem hibátlan, a villavállnál mért adat, és a becsúszók alján mért adat között 0,55mm volt az eltérés ami a nagyon jó kategóriába tartozik. DT SWISS produkál ilyesmit.

Nagyon nehéz, iszonyú közel a 3 kg hoz.

Tapasztalat

Nagyon elégedett vagyok a Marzocchi dj szériával, ha a patron nem fog tönkremenni.  (tönkrement, lejjebb kifejtem)

Ja és csak egy tanács, külföldi bringaáruházból rendeltem, újonan, vágatlan nyakkal, ingyen postázták, és 4 munkanap alatt a kezemben volt az itthoni ár töredékéért.

Legolcsóbb Bikemarketben 113,000.- ft.

Én 74 000 ért kaptam,  különbség 39 000.- ft nem kevés!!!

 

Eltelt több mint egy év, és igen a patron beszart.  Tagadhatatlan ez ennek a villának az egyetlen gyenge pontja.  A 2010 es ben már vissza is tértek a nyilt fürdőhőz.

Röviden az ügyintézésről, csak hogy tudjátok mire számíthattok.

Elromlott, felkeményedett, kb 2-3 centit mozgott, de két év gari volt rá, Gondoltam én majd a Magyarorszégi forgalmazónál elintézam a dolgot. A gyár küld nekik egy patront, kicserélem és elfelejtjük.  Hát nem.  A forgalmazó ( MALI ) nem volt hajlandó felvenni a Marzocchi val a kapcsolatot, még csak meg sem próbálta, mondván rossz a kapcsolatuk. Már hogy az itthoni forgalmazónak a gyárral. Aha :)  Jó ez a szekér nem vesz fel, írtam a webáruháznak ahol vettem. Mondták semmi gond küldjem vissza nekik. Ettől féltem augusztus végén kiépíteni a villát és elküldeni Írorszégba.  De megtettem.  Ők látták hogy valóban hibás, tovább is küldték Olaszországba, egyenest a Marzocchi gyárába, ahol gondosan bebas..ták a sarokba, és kávézgattak tovább.  Majd két hét múlva valaki megbotlott benne, megfogta, mérgében kivette belőle a rossz patront, levakargatta róla a Sintour matrocát, fúrt a patron aljára, és a tetejére is egy egy apró lyukat és kész. ( képek alul ) Az elgondolás nem teljesen halott, mert mikor a villa felfelé megy akkor az apró lyukon lassan tud csak olajat beszívni, és lefelé haladva pedig lassan tudja kipréselni, tehát tulajdonképpen csillapít, de a visszaút csillapítás állítását ezzel ki is gyilkolták belőle, amit viszont szerettem.

Reklamáltam is hogy ne már, ez most komoly, de a dolog azzal kezdődött hogy küldjem vissza.

A webáruház nagyon normális volt, ígérte a srácc, hogy megsürgeti a dolgot, de nem mertem elküldeni, hát ki tudja mit barkácsolnak még vele :) De tényleg. Hát nem küldtem vissza elfogadtam hogy így végül is működik, és legalább innentől nincsen mi elromoljon benne, de szerintem egy ekkora cég, mint a Marzocchi, aki a Ducatinak, és BMW-khez gyárt teleszkópokat, szóval elvártam volna, hogy ha van egy szériahibás termékük, és nincsen mód a termék kompromisszum mentes javitására, akkor azt mondja tessék itt egy újjabb típus, ez nyílt fürdős, nem fog elromlani, köszi hogy minket választottál. 

Hát szóval ők ilyenek.  

 

 

 

Erre ajánlom

Én mindenes telónak használom, a Kona Hoss - ék xc gépében is dj 2 es van, túrát  is bírja és enyhe lejtőzésnél sem panaszkodik.

Tapasztalataim szerint  merev egy darab. De ha patron van benne, és nincsen kifúrva, menekülj !!! Újonnan pedig meg ne vedd a 2009 es modellt. A 2010 már ok.

 

 

Ennyiért vettem
74000
Csatolt képek
Marzocchi Dirt Jumper 1  2009 első teleszkóp
Új
Marzocchi Dirt Jumper 1  2009 első teleszkóp
Kifúrt patron
Marzocchi Dirt Jumper 1  2009 első teleszkóp
Kifúrt patron közelebről
26 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:

100


 
rugózás:

acélrugó


 
csillapítás:

van (olaj)


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
becsúszószár anyaga:

alu


 
villanyak anyaga:

alu


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék


 
tengely:

átütő (20mm-es tengely)


Beállítási lehetőségek

 
rugókeménység:

van (levegőnyomás állítás szelepeken keresztül)


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

nincs


 
lock-out:

nincs


 
színválaszték:
  • lila
  • szürke

tömeg:

2284


 
ajánlott felhasználás:

dirt jump


 
további információk:

maximális rotor méret: 203 mm


Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.

1-7 (7 kérdés)

Kérdések Statisztika
Marzocchi Dirt Jumper 1 2009 megéri 2023-ban?
Nincs még hozzászólás
Marzocchi Dirt Jumper 1 persely
8 válasz
utolsó: 2014. márc.
Marzocchi Dirt Jumper 1 és egyéb szériák- patron átalakítás
6 válasz
utolsó: 2013. nov.
Marzocchi 4X RC3 vagy Marzocchi DJ1?
3 válasz
utolsó: 2013. júl.
Marzocchi Dirt Jumper 1 vagy Pike vagy Argyle- max 60-ért átütőst?
20 válasz
utolsó: 2012. nov.
Marzocchi Dirt Jumper 1 vs RS Argyle R, melyik a jobb?
7 válasz
utolsó: 2012. szept.
Marzocchi Dirt Jumper 1 vagy Manitou Gold label series 2-t vegyek?
21 válasz
utolsó: 2012. jún.
1-7 (7 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Marzocchi Dirt Jumper 1 termékkel kapcsolatban: