Mozgás: egy pöppet nehezen indul meg, de ezt olajozással, zsírozással lehet orvosolni. Ennek lépéseit nem írom le, mert ez már lerágott csont. Ha már megmoccant nincs vele gond, elég lineáris, de ha valamelyik rugót - pl. a közepesen hosszút ajánlom - kicseréled benne egy keményebbre, akkor az út végén végén (kb 3-4 cm) kellően felkeményedik.
Telóút kimozgása: Újonnan nem tudtam kicsalni belőlle a teljes utat, de ez is orvosolható olajozással.
Hideg: Nállam az álltalános tapasztalat az volt, hogy +4 celsius fok alatt kezd el belassulni. Még hőmérőnek is használhattam volna! Ennek oka valszeg nem az, hogy a zsír megfagy benne, nem is a dermedés... meg hallottam ilyet, hogy az elasztomer megfagy, de ez a legnagyobb hülyeség, mert nincs is benne... A legreálisabb talán, az a verzió hogy a Magnézium hőtágulási együtthatója 5-ször akkora, mint a crómozott acél becsúszó száraké. (a wikipédián utánna néztem, télleg így van!) Szóval hidegben egyszerűen a magnézium jobban összehúzódik, mint a becsúszó, és ezért rászorul arra. Amikor már a persely elkopott benne és totál kikotyogósodott, akkor nállam is kezdett egyre jobban mozogni hidegben, viszont nem kotyogott annyira. Ez is nyílván a diletáció miatt van.
Csillapítás: hát ami gyárilag van, az semmilyen. Később a tuningnál kitérek rá.
Sártűrés: Ritkán használtam sárban, de nállam nem volt gond vele 2,5"-2,7"-os gumikkal.
Tárcsafék: 160-as Deore még úgy ahogy elment, de 203-as Aviddal már erős problémák jelentkeztek.
Kotyogósodás: agresszív felhasználás mellett nem kellett egy fél év sem, úgyhogy ha azt akarod hogy ne kotyogjon akkor minden szezonban csináltathatsz új perselyeket.
Karbantartás: néha egy-két tuning miatt szét kellett szedni, amúgy ha van rajta gumiharang (és nincs szétszakadva), akkor elég fél évente átzsírozni, és megtörölgetni.
Beállító csavar(ok): nincs vele gond. Bár gyárilag csak annyit lehet állítani rajta, hogy keményen, vagy mégkeményebben mozogjon.
Tuningolás: - ahogy tapasztalt kollégáim mondanák: "Csak saját felelősségre!" -
Alig láttam olyan darabot, amit ne tuningoltak volna meg valahogy. A legelső lépés: amint kihozod a boltból átzsírozod! Ekkor a pici rugókat, amik felkoppanás végett lettek beépítve úgy ahogy van kiszeded. Mivel vannak benne gumibakok, ezért a rugók nélkül se fog nagyot koppanni, inkább csak amolyan halk puffanása van, ha nagyon hirtelen rántod fel. Mivel nem emelted kintebb a becsúszókat, ezért nem is lesz gyengébb a villa. (és könnyebb pár grammal, ami a rugók tömege, de ez 3 kg-nál nem oszt, nem szoroz.) Mivel nem lesz annyira összenyomva a rúgó, ezért könnyebben is fog megindulni a mozgás. Ez eddig null forintból kijön, és 101 mm helyett kb. 120 mm-et moccan. Esztergáltathatsz még egy nyomórúd toldalékot (max. 27 mm hosszút ajánlok). Ha ennyit kiemelsz, azt még elbírja, de akkor ne ugorj csőröst! De nyomórúd toldalékkal és a felkoppanás gátló rugók békénhagyásával bátran használhatod. Toldalékot elég csak a rugó oldali szárba esztergáltatni, ez kb. 200 forintos költség. Toldalékkal kb 13 cm-t, toldalékkal és picirugó nélkül 15 cm-et moccan. Akarmelyik átalakítás a garancia elvesztését okozza, (ezt gondolom nem kell mondanom), de eddig ezek mind olyan átalakítások, hogy visszateszed a rugót, lecsavarod a toldalékot, és viheted is vissza ha valami gond van vele, és az Atyaúristen se mondja meg hogy belenyúltál.
Csillapítás tuning: Olajos módszer: Nagyon pepecselős, sok pénz ha veszel egy olajpatront és lehet hogy nem is lesz kompatibilis, és ha úgy csinálod meg hogy ne eressze az olajat, akkor sokat kell vele bajlódni. Volt szerencsém kipróbálni egy ilyet, amibe egy komplett olajpatront tett bele egy rider, amit egy használt telóból szedett ki. Amúgy egész jól viselkedett!
Levegős módszer: sokkal jobban tetszik, párezer forintból kijön. Először is a levegős oldali szár aljába a csavarok alá be kell tenni egy tömítést + a felső kupak köré is. Egy tömítéstechnikai szaküzletben 150 forintért veszel 2 tömítőgyűrűt. Nem árt ha olyan helyre mész, ahol tudnak nyomáspróbát csinálni, és vidd a telót is. Ha kb 5 barig lehet fújni bele a levegőt, akkor már jó de pár összenyomkodás után kb 3 bart fog megtartani. Ez a csillapitáshoz épp optimális lesz. Az elkészítése a következő: venni kell egy (vagy 2) féligáteresztő szelepet. A levegő oldali szár tetején a kupakot kicsavarod, és kifúrod. Fémragasztóval beleragasztod a szelepet, úgy hogy kifelé eressze a levegőt, de befelé ne. Ekkor ha összenyomod, a levegő kimegy, de nem tud egyből visszaáramlani, ezért lassab lesz a visszaút. Ha olyan szelepet veszel, ami állítható, akkor még változtathatsz is a csillapításon. (csodát azért ne várj tőlle, legfeljebb van vagy nincs) Ha egymásmellé teszel be 2 szelepet, akkor a befelé áramló levegőt is tudod majd szabályozni. Nem lesz olyan, mint egy levegőpatron, de a gyári megoldásnál nagyságrendekkel jobb, és pár ezer forintból kijön. Viszont a szelepek, meg a fémragasztózás már mind olyan, amit nem tudsz visszacsinálni egy mozdulattal, úgyhogy garancia ezzel tuti elvész. (viszont tuti nem lesz tőlle gyengébb)
Gumiharangok: sok mindenkinél láttam, hogy leszedte, pedig nem tolja le olyan jól a port, hogy ne férjen el rajta. Hamar szédszakad, ekkor tű és cérna... Meg kell varni, és nincs vele gond! Ha valakit nagyon zavar, és nehéznek tartja, akkor vegyen rá "szpídsztaffot" (vagy hogy is híjják). Sokkal nem könnyebb, mosógépben mosható, és nem szakad olyan könnyen. Viszont drága.
Súlycsökkentés: egy agyament ötletet hallottam, amit szerintem R500-nál még senki nem próbált ki, talán érdemes lenne: féligáteresztő szelep helyett ugyan úgy mint a levegős csillapításnál leírtam egy egyszerű biciklitömlőből kiszedett motorszelepet kell használni, és a vidámpark előtt ácsorgó lufisnénit meg kell kérni, hogy nyomja tele héliummal! Azért elszállni nem fog:) Ha valaki megcsinálja lécci írja le nekem hogy hány gramm volt előtte, és utánna!
Finomabb mozgás: rugó elasztomer rendszerűre történő átalakítás, esetlegesen rugócserével. Akkor érdemes próbálkozni vele, ha van egy nem használt/trapárament telód. Plussz pénzt azért nem adnék ki érte.
Ezenkívül még sok utólagos átalakítást láttam, de egyrészük halvaszületett ötlet, vagy nem tapasztalható lényegi változás, úgyhogy azokat ne írom le.
"Lehet másról is írni" rész: Több mint 3 évig használtam, és a súlya ellenére jól kijöttem vele. 3 év után a csajomnak adtam, aki kinőtte az R200-asát és azóta is nyúzza. A Fireball-t épp kellő szögbe emelte, álom volt vele bunnyzni. Kezdeti lomhasága, és keménysége tuninggal orvosolható, de nagytárcsával ne használd. Hideg: hmmm... Ez ellen nincs mit tenni. Télen van egy 3 kg-s merevvillád.
Végszó: nállam nem tört, nem repedt, pedig nem kíméltem. (2 össztelós váz purcant ki alatta) Már ránézésre is erős! Ha lenne belőlle átütős ~30e Ft körül, akkor tuti olyat vettem volna a Manitou Stance helyett.