100mm-es (szarvak nélküli, tárcsafékes) modell. Csak 8°C felett használtam. 85kg vagyok, ehhez a legkisebb rugóelőfeszítés van beállítva, így lassan gurulós, túra használatban 60-70mm-t, csapatással 80mm-t mozog. Az első normális olajcsere után, amely nem szervizben történt, 95mm volt a legnagyobb mozgása. Soha nem koppant le. A lock-ot nem használom, felfele nem mozgolódik annyira, hogy ez különösebben zavarjon. Sárban, amikor a gumi felhordja a villára, a becsúszók közé bepréselődő sár (vagy inkább iszap) sok hajszálkarcot hagyott a becsúszószárakon és ezt sajnos akkor már nem tudtam elkerülni, de ennek a mozgás szempontjából nincs túl nagy jelentősége. Sárban is ugyanúgy mozgott, nem ment bele, a lehúzó mindent megfogott. 180mm-es tárcsával használom (amit nem ajálnlok senkinek, mert 160mm a maximális gyári ajánlás), a 85kg-omhoz kell. A villát enyhén csavarhatja, mert nem érzem túl erősnek a féket. Nálam kap rendesen, eddig mindent kibírt, beleértve egy elsőfelni összegyűrést. A perszelyezés nem kotyog, ellenben nyilván nem tesz jót neki az ekkora féktrárcsa. Az olajcserék után a mozgása, puhasága lényegesen javult, jobb érzés vele úgy menni, ami sajnos nem tart párszáz kilométernél tovább (meghaladja a gyárilag előirt olajcsere intervallumot, így nem lehet a hátrányára írni). Utána is ok, csak enyhén darabosabb, keményebb lesz a mozgás. Kicsit lomán indul meg és nem mozog túl aprólékosan, pedig viszonylag gyors visszaút csillapítást állítottam (ami tág határok között állítható). Simít az útból, nagy csodát nem kell tőle elvárni. Pont azt tudja, amit kell neki. Végülis egész használható, szeretek vele menni, ha a féket jobban bírná, nem biztos, hogy ki akarném cserélni.
Eddig megbízhatóan működött.
1000-1500km környékén garanciában cseréltek benne csillapítás modult, nem tudom biztosan, hogy annak volt-e baja vagy csak az olajat/zsírt sajnálták ki gyárilag.
A lock kar körül néha olajpára van, eddig nem okozott problémát.
75-80kg alatt nem ajánlom, ahhoz kemény a rugója.
Város, túrázás, kezdő XC.