Rock Shox Reba RLT DualAir első teleszkóp

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 152.000 Ft

Újszerű Rock Shox Reba RLT DualAir 29” eladó
85.000 Ft
új árához képest: -44%

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

Pauldzs avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

nagyon precízen beállítható, a porszemet is kimozogja

Hátrány

gyorszáras változatom van

Tapasztalat

Nekem kb. 2010 körüli dual air-es változat van remote-tal és gyorszáras változatban. A mozgását hihetetlenül finoman be lehet állítani a pozitív és negatív légkamrának köszönhetően. Az útját végig kimozogja, nekem 180-as tárcsa van és felszereléssel együtt vagyok kb. 100 kg de nem veszem észre hogy csavarná fékezésnél pedig félfémes betétet használok. Semmi hibája nincs, nem kotyog, nem kopott a becsúszó. Levegőt nem ereszti, évente hordom szervízbe.

Erre ajánlom

xc,

2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

steven7777 avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Ez nekem nagyon tetszik előtte Rock shox xc 30 volt a bringámon ég és föld a különbség .

Nagyon szépen mozog durvább terepen is.

A telóutat szépen végig ki mozogja :) 

 

Hátrány

Hátrányt nem tudok mondani

Tapasztalat

Szépen teszi a dolgát.

Jól tűri a hegyes saras vidéket is.

Nem tapasztaltam hogy csavarodna pedig 180-as tárcsa van a bringámon 

Erre ajánlom

Mindenre ajánlom én xc-re is használtam.

Aszfalton is meg állta a helyét.

Ennyiért vettem
120.000
Szerinted hasznos?

rvlaca avatar
20 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szépen lemozogja az útegyenetlenségeket

Beállítócsavar jól használható, első beállítás el lett találva

Nem csavarodik

Hátrány

Eddig nem találtam, mondjuk eléggé "fájdalmas" a pénztárcának

Tapasztalat

Igen jó a mozgása/csillapítása. 

Akinek van rá pénze, vegye/vigye nem fog csalódni.

A csavarodó/rázó Suntour után ez egy álomteló, eddig nagyon bevált

Erre ajánlom

XC

Ennyiért vettem
110000
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Reba RLT verzió: kitűnő minőség, példás kidolgozás, szépen eloxált beállító csavarokkal
  • a Maxle Light 15mm-es tengelynek köszönhetően kitűnő XC/Trail villa, nehezebb bringások és 180mm és nagyobb tárcsák sem csavargatják nagyon
  • kitűnő ár-érték arány (akciós áron)
  • a 29er verzióban nagy sártűrés, akár 29x2.4-es külsők is simán elférnek benne
  • könnyű szervizelhetőség, egyszerű belső felépítéssel
  • dacára a sok műanyag alkatrésznek belül, példásan tartós
  • progresszíven, útját jól kontrollálhatóan és végig kimozogja
  • teljes tartalék szett jár tömítésekből és porlehúzókból
  • 1700 gramm alatti tömeg
Hátrány
  • a megfelelő nyomás beállítása kissé macerás, nagyon érzékeny a negatív kamra nyomására, amit nehézkes lehet pontosan beállítani
  • pótalkatrészek és karbantartáshoz szükséges olajok beszerzése sajnos csak külföldről lehetséges, ha gyorsan van rá szükség
Tapasztalat

Az első saját 29er projektemhez, 2012. novemberében vásároltam és használtan, kb. 1000 km volt benne. Szerencsém volt az átütős verzióval, mert elég ritka; felbukkant egy 2012-es RLT verzió az apróhirdetések közt és azonnal lecsaptam rá. Az utóbbi évek gyakorlata alapján mindjárt egy szervizeléssel kezdtem, mivel az utóbbi pár évben a Rock Shox teleszkópok lábaiban gyárilag elég kevés az olaj. Ebben is kevés volt, de belül mindent rendben találtam. Red Rum zsírból annál többet tettek bele, a tömítőgyűrűk környéke mindenhol tocsogott a vörös színű kenőanyagban.
Bőven volt időm kiismerni: a szerviznaplóm szerint valamivel több, mint 5000 km-t tettem meg vele eddig, aszfaltos edzésektől kezdve a technikai edzéseket és túrákon át a keményebb maraton-versenyzésig idehaza és az Alpokban. Három szervizelést kapott eddig, a negyediket a következő hetekben tervezem, éppen itt az ideje.


Kidolgozása példás, szépen eloxált állítócsavarok kívül, a fékkábel ezen már nem gyorskötözővel, hanem a Fox és X-Fusion villákhoz hasonlóan csavarral rögzíthető, a 15mm-es Maxle Light tengely pedig egyszerű és nagyszerű. A jobb oldali becsúszókon a 80 és 100 mm-es rugóút mellé egy-egy skála található, a becsúszón pedig egy piros gumigyűrűvel könnyedén beállítható a megfelelő beülés.
A beállításhoz a lábon találunk egy tömeghez ajánlott nyomás táblázatot, mely – szerintem – nem igazán tesz lehetővé pontos beállítást. Hagyatkozzunk a saját magunk által mért SAG (beülés) értékére. Negatív kamra leereszt, pozitív leereszt, majd pozitív felfúj. A 75 kg-omhoz nekem 90-95 psi közt jön a 23-25%-os beülés. A negatív kamrát ugyanerre a nyomásra fújom fel – amihez mindig kell egy kis extra türelem. A kompressziót állító csavart és a csillapítást állító tekerőt egyaránt középállásba állítom, a megfelelő nyomás megtalálása után aztán a megfelelő csillapítás finomhangolása félperces, esetleg egyperces művelet (rengeteg videó található erről a Youtube-on, hogyan kell). A kompresszió állítgatását gyakorlottabbaknak ajánlom, akik már egy kissé otthonosabban mozognak az RS teleszkópok működési elvének kérdésében – a középállás általában bárki számára megfelelő. Arra figyeljünk, ha túl sok kompressziót állítunk, a lockout nagyon kemény lesz ugyan, de ha versenyen véletlenül „kilokkolva” felejtjük a teleszkópot, az MCD egység károsodását is okozhatjuk!


Menet közben a viselkedése etalon, a teljes rugóutat agresszív használat mellett kimozogja, mozgása kellően progresszív, fékezés hatására nem ül be hirtelen. Kiállva mászásnál sem pogózik különösebben, a lockout kart még meredek aszfaltos taposásnál is csak ritkán kell használni. A talaj felől érkező kisebb behatásokra azonnal aktivizálja magát, erősen köves részeken sem csalódtam benne, például a Mátra Maratonon, a Kékesről lefelé. Technikás ösvényeken szintén példásan viselkedik, nincs zavaró és kiszámíthatatlanság érzését erősítő hirtelen beülés, a 15mm-es Maxle Light tengelynek hála merevsége pedig példás – pedig 29er méretéhez képest kifejezetten könnyű, tengellyel és a kormánycsapágy rózsájával együtt mindössze 1697 grammot mértem (~19cm-re vágott 1 1/8 nyakkal).


Karbantartása egyszerű, tetszik, hogy mindent el tudok végezni rajta otthon, nincs szükség speciális szerszámokra és belső felépítése sem az a rocket science. (Érdekes módon mégis működik. Jól. Nagyon jól.) A felső kategóriás Rock Shox villákhoz 2012 óta egy teljes felújító szett is jár, így ehhez is járt. A szervizeléshez minden útmutató megtalálható az Interneten és elérhető a gyártó oldaláról, beleértve a .pdf dokumentációkat is, fotókkal illusztrálva. Példás hozzáállás a gyártó részéről – nem csak ezért, de a villa bizony teljesítménye alapján is 5/5 pontos értékelést érdemel nálam!
Szerencsére német webshopokban fel-felbukkan akciózva is, a magyar listaáraknál jelentősen olcsóbb árakon, láttam már 300-320 EUR összegért újonnan, garanciával.

Erre ajánlom

Ideális felhasználási területe az XC/Maraton versenyzés, az átütőtengelynek köszönhetően a gyorszáras verziónál nagyobb merevsége miatt nehezebb bringások számára is jó választás.

Ennyiért vettem
85000
Mért tömeg
1697 g
Csatolt képek
Rock Shox Reba RLT DualAir  2012 első teleszkóp
bringában
25 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gadventure avatar
21 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

29-es építéshez USÁ-ból vettem, mert itthon csak az olcsóbb, nehezebb RECON volt elérhető, én pedig ezt használtam - teljes megelégedéssel - 26-osban is.

Mozgása körülményektől függetlenül nagyon síma, megindulásnál is, végig mozogja a 100mm-t a Reba RLT DualAir.

Két légkamrás, állítható a toló-húzó csillapítás. A levegőt ellenőrizni szoktam, de fújni csak minimálisan kellett egyszer az egy év / 1600 km alatt.

Nagyon minőségi kidolgozású, 29"-os méretéhez képest kedvező súlyú darab, hasznáálat jelei alig látszanak.

Nem kormányról lockolható, de nem is hiányzik - eggyel kevesebb hibalahatőség - viszont kényelmesen elérhető a lockoló kapcsoló, amin beállítható, hogy lockolt állapotban mennyire legyen merev.

83 kiló vagyok, 180-as tárcsfékkel használom, de nem érzek csavarást, megfelelően merev.

Hátrány

Kicsit drága volt, de ez relatív.

Erre ajánlom

Bármilyen terepezésre (XC, Maraton). DH-hoz rövid a 100mm rugóút, de a 29-es kerékkel érzésre 120-nak felel meg 26-os keréken nézve.

Ennyiért vettem
135000
Mért tömeg
1700 g
Csatolt képek
Rock Shox Reba RLT DualAir  2011 első teleszkóp
Rock Shox Reba RLT DualAir  2011 első teleszkóp
15 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

120


 
rugózás:

levegő


 
csillapítás:

Motion Control


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
becsúszószár anyaga:

7000-es alumínium


 
külső szár:

magnézium


 
váll:

Forgácsolt, üreges AL66 TV Aluminium


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

alu


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék


 
tengely:

Maxle Lite tengely


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
rugókeménység:

van (levegőnyomás állítás szelepeken keresztül)


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

van (U-turn)


 
lock-out:

van


tömeg:

1625


Rock Shox logó

Rock Shox márka bemutatás

A RockShox-ot Steve Simons és Paul Turner alapította. Paul motorkerékpárversenyzéssel is foglalkozott, dolgozott a Honda csapatának, és kerékpározott is. Felfedezte, hogy egy teleszkópokkal ellátott motorkerékpár sokkal jobban uralható, mint a merevvillás kerékpárok. 1989-ben piacra dobta az első teleszkópos kerékpár villát.

1990-ben Ned Overend egy teleszkópos villával ellátott kerékpárral már meg is nyerte a Cross Country világbajnokságot, innentől megállíthatatlanul nő a cég sikere.

1994 szeptemberében a RockShox kihozza a Judy XC és Judy SL villákat a forradalmi olajpatronos csillapítás technológiával, melyet azóta is elterjedten használnak. RockShox a világvezető a design, gyártás és eladás területén a felsőkategóriás kerékpár-lengéscsillapító rendszerek terén. 1998-ban már 10 saját elsőteleszkópja és 3 hátsó tagja volt a piacon, Boxxer, Deluxe, Indy, Jett, Judy, Mag, Quadra, Ruby és SID néven.

A világ első teleszkópos villáját megalkotó cég 2002 óta a Sram tulajdonában van. Rugós és levegős első és hátsó teleszkópokat, lockout távvezérlőket és karbantartási kellékeket gyárt mtb és aszfaltra szánt kerékpárokhoz.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rock Shox Reba RLT DualAir termékkel kapcsolatban: