Rock Shox SID RCT3 Solo AIR első teleszkóp

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2016 (frissítve: 2016.10.)
  • Listaár: 227.995 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • XC vonalon közel tökéletes mozgás és csillapítás
  • óriási sárférő hely (akár 2.8-as külső is elfér benne)
  • Trail/All-mountain villák merevségét hozza (fék: 166,9 Nm/fok, csavarodás: 25,9 Nm/fok)
  • TorqueCap papucsos első aggyal a merevsége tovább növelhető
  • egyszerű, könnyű beállítás, minden könnyedén elérhető
  • a piac többi XC villájához képest példás, viszonylag egyszerű szervizelhetőség
Hátrány
  • a karbon vállas WorldCup verzió csak 100mm-t mozgó verzióban érhető el
  • a TorqueCap foglalatban a normál 15x110mm-es tengelyű agyak behelyezése körülményes
  • a mindössze 37 grammos átütőtengely normál aggyal (nem TorqueCap) hajlamos a kilazulásra
  • leheletnyivel, de egy Fox 32 StepCast villától mozgásának finomsága elmarad
Tapasztalat

2020 februárjában ruháztam be a RockShox 32 SID 29 Boost WorldCup villába, miután fülembe jutott, áprilisban érkezik egy új SID verzió és ezért akciózzák a karbon vállas, karbon nyakas verziót. Nem volt kérzés a megvásárlása, miután a német Bike Magazin tesztje alapján a piacon lévő két csúcs XC villa közül beszélünk az egyikről - csak éppen a Fox 32 StepCast árának feléért. Mivel nekem ekkor volt már egy Fox 32 StepCast villám, a SID melletti voks egyértelmű volt.

Hozzá kell tennem, mielőtt villát vásárolok, előtte megnézem a gyártó oldalán a Service Manualt, áttanulmányozom, rendelkezem-e minden a szervizeléshez szükséges szerszámmal hozzá. Itt is így történt, s miután megbizonyosodtam róla, hogy igen, egyszerű a szerviz, ez szintén egy plusz indok volt a SID mellett döntenem.

 

Gyári állapotában a Charger 2 csillapítással jön a villa, amin a "rebound" és Lockout mellett a low speed compression is állítható. Ez egy ~230 grammos egység egyébként - erről majd később. A villa dobozában mellékelték a karbon nyakhoz használható speciális "diót" és egy RockShox MarschGuard sárvédőt gyorskötözőkkel. Ezt azonnal feltettem, számos alkalommal segített már a kis apró sárvédő abban, hogy legalább a szemembe ne fröcsögjön a sár edzés vagy verseny folyamán.

Meglepett a szemlátomást óriási sárférőhely, mely az új, 2021 utáni SID-re sajnos már nem jellemző. Beletettem kíváncsiságból egy körre a 29-es enduro első kerekemet, 30mm-es belső szélességű felnin 2.6-os külsővel, még bőven volt a MarschGuard mellett is sárférő hely, egy 2.8-as külső vígan elférne még benne.

A nyak méretre vágása egyszerű, de speciális fűrészt igényel. Olcsó hozzá a fűrészlap szerencsére, viszont ügyelni kell arra, hogy porvédő maszkot vegyünk fel a vágása előtt, a karbon por tüdőbe jutva az azbeszthez hasonló, súlyos egészségügyi problémákat okozhat.

A villa beállítása a leírásban található táblázattal már eleve tökéletes lett, a megfelelő SAG érzéket hozta. Utána rebound/csillapítás beállítása következett, pár 10 másodperc volt az egész. A low speed compression már keményebb dió, nekem ehhez egy Quarq ShockWiz egység segített. Akit érdekel, keressen rá erre, módfelett alulértékelt eszköz. Nem csak montis csapatoknak, de bringaboltoknak is különösen javasolnám beszerzését és párezer Ft-ért kölcsönbe adását. Hamar visszahozná az árát és a vevők is hálásak lennének érte.

Az elő néhány 10 km-en a villa mozgása picit darabosabb, megindulása nehézkesebb volt, de ez hamar megszűnt. Továbbá megjelent a 2021-es SID-del a piacon az új RockShox RaceDay csillapítás, külön egységként megvásárolhatóan, amire azonnal lecsaptam. Csere után, majd szivacsgyűrűk újra kenése és friss olajjal a lábban a villa hirtelen a Fox 32 SC villám szintjére lépett. Továbbá, a gyári ~1450 grammról az új, mindössze 87 grammos RaceDay csillapítás további 140 grammot faragott le, a villa alig 1300 grammos most. Mindezt úgy, hogy merevségben messze-messze veri a Fox 32 SC villákat. Ezt éreztem is, hiszem a második montimban volt a Fox 32 SC és cserélgettem a bicajokat oda és vissza. A Fox mozgásában egyértelműen egy picit magasabb szintet képvisel, de merevsége elmarad a SID WC-től, különösen a 2019 előttiek. A német Bike labormérései alapján ezt számokkal is alá tudom támasztani:

  • 2017 Fox 29 Stepcast: Verdrehsteifigkeit 10,5 Nm/°, Bremssteifigkeit 117 Nm/°
  • 2019 Fox 29 Stepcast (új váll): Verdrehsteifigkeit 14 Nm/°, Bremssteifigkeit 168 Nm/°
  • 2020 Rockshox Sid Ultimate Carbon: Verdrehsteifigkeit 25,9 Nm/°, Bremssteifigkeit 166,9 Nm/°

Rengeteget használtam a vásárlás óta, nagyon jó beruházásnak bizonyult. Szervizeltem is, pofonegyszerű az egész - bár ehhez is szükséges néhány speciális szerszám - melyekről a Service Manualban tájékozódhat az, akit a saját szervizelés érdekel. Versenyeztem is a villával, nem egy osztrák maratonon és kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Néha nekem hiányzott a kormány lockout - picit sajnálom, hogy nem azt a verziót vásároltam. Sprinteknél jól jönne néha, hogy nem kell a lockout kar után nyúlkálnom - de azért ezzel együtt lehet még élni.

A SID villával az nagyon pozitív összképet egyedül az árnyalta, hogy a 15x110mm-es normál boostos agyakkal az első tengely hajlamos a kilazulásra. Több alkalommal is elődordult, hogy feltűnt, kotyog a villában az első kerék. Ezt szerencsére megoldotta, mikor DT Swiss 240s aggyal szerelt XRC1201 első kerekékre cseréltem az Acros XC carbon első kerekemet és a 240s agyhoz rendeltem egy TorqueCap szettet. Nem csak tovább nőtt a villa merevsége, de a kerék villába helyezése pofonegyszerűvé vált hirtelenjében. Túlzás nélkül állíthatom, ez XC villához képest már a brutális merevség szintje - a bicaj oda megy, ahová kormányozod, nem nyúlik, mint egy Fox 32 SC vagy RockShox RS-1 - melyet szintén volt alkalmam tesztelni. A Fox helyében meglépném ezt a TorqueCap dolgot, megoldhatná a StepCast villáik kanyarban nyúlós viselkedésének problémáját.

Még enduró pályán is teszteltem a SID-et és nem is keveset: a Sopron Downhill pálya freeride nyomán számtalanszor edzettem az XC bringámmal, benne a SID WorldCup villával. Jártam vele a KitzAlpBike extreme távján is, benne a híres-hírhedt FleckAlm Traillel (keress rá Youtube-on).

Szuper villa, csak ajánlani tudom!

Erre ajánlom

Elsősorban versenycélú felhasználásra, XC/CrossCountry/XC Maraton versenyzésre. Tartóssága és mellette egyszerű szervizelhetősége miatt jól használható túrázásra, edzésre egyaránt.

Ennyiért vettem
220000
Mért tömeg
1487 g
Csatolt képek
Rock Shox SID RCT3 Solo AIR  2020 első teleszkóp
Charger2 csill.+vágatlan nyak, 1487g
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

100 mm


 
rugózás:

Solo Air


 
csillapítás:

Motion Control DNA RCT3


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
becsúszószár anyaga:

Egyenes falú kis súrlódású eloxált alu


 
külső szár:

Magnézium


 
villanyak anyaga:

Alumínium


 
fék kompatibilitás:

PM tárcsafék


 
tengely:

9mm QR tengely


Beállítási lehetőségek

 
rugókeménység:

3 alacsony sebességű kompresszió csillapítás (nyitott, platform, zárt)


 
visszaút csillapítás:

van


 
színválaszték:
  • Fekete
  • Fehér

tömeg:

1355 g


Rock Shox logó

Rock Shox márka bemutatás

A RockShox-ot Steve Simons és Paul Turner alapította. Paul motorkerékpárversenyzéssel is foglalkozott, dolgozott a Honda csapatának, és kerékpározott is. Felfedezte, hogy egy teleszkópokkal ellátott motorkerékpár sokkal jobban uralható, mint a merevvillás kerékpárok. 1989-ben piacra dobta az első teleszkópos kerékpár villát.

1990-ben Ned Overend egy teleszkópos villával ellátott kerékpárral már meg is nyerte a Cross Country világbajnokságot, innentől megállíthatatlanul nő a cég sikere.

1994 szeptemberében a RockShox kihozza a Judy XC és Judy SL villákat a forradalmi olajpatronos csillapítás technológiával, melyet azóta is elterjedten használnak. RockShox a világvezető a design, gyártás és eladás területén a felsőkategóriás kerékpár-lengéscsillapító rendszerek terén. 1998-ban már 10 saját elsőteleszkópja és 3 hátsó tagja volt a piacon, Boxxer, Deluxe, Indy, Jett, Judy, Mag, Quadra, Ruby és SID néven.

A világ első teleszkópos villáját megalkotó cég 2002 óta a Sram tulajdonában van. Rugós és levegős első és hátsó teleszkópokat, lockout távvezérlőket és karbantartási kellékeket gyárt mtb és aszfaltra szánt kerékpárokhoz.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Teflonos becsúszó védelme
1 válasz
utolsó: 2017. jún.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rock Shox SID RCT3 Solo AIR termékkel kapcsolatban: