Rock Shox Tora SL első teleszkóp

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 50.000 Ft

Rock Shox Tora teleszkóp 26"
35.000 Ft
új árához képest: -30%

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




user2543 avatar
73 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Puha, finom mozgás, 70 kilóhoz ideális a piros (közepes) rugó, talán még túl puha is
  • útját 90%-ban kihasználja ez a Rock Shox első teleszkóp, nem sikerült még felütnöm, teljesen kitekert visszaútnál sem koppan kifele
  • elpusztíthatalan az acél becsúszó (figyelmetlenségből döntöttem neki márványkő szélének, de nem lett semmi baja)
  • elég masszív, erre rásegít, hogy az enyém csak 80 mm-es
  • egyszerű belső felépítés, minőségi anyaghasználat, nem nyalódott, fáradt el benne még semmi
  • nem zörög, sem a rugó, sem más
  • precízen állítható az előfeszítés és a visszaút is
  • belockolt állapotban nem betonmerev, szerintem ez előny, de enélkül sem pogózik zavaró mértékben
  • olajat nem ereszt a külvilág felé a Rock Shox Tora SL, normális tömítések
Hátrány
  • gyárilag kispórolják belőle a kenőanyagot
  • lehetne az olajlehúzó alatt olajozó szivacsgyűrű
  • akinek fontos, 2300 (+-50) grammnak mértem a súlyát poplock karral, 20 centire vágott nyakkal, a CC bringámban korábban szolgáló RSTnél ez kb. 40 dekával könnyebb:D 
  • fékhídból nehezen lehet kirobbantani a beszáradt sarat
  • Kár hogy nem avval az all traveles nyomórúddal adják, kipróbálnám 100 esetleg 120 mm-en (persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet ügyeskedni)
Tapasztalat

3 évesen vettem a Rock Shox Tora SL-t, 1. tulajtól, aki elmondása alapján nem szedte szét, de bringázások után mindig letörölte a becsúszót, úgyhogy nagyon szép állapotban került hozzám. Tárcsafék csavarásáról nincs tapasztalatom, de nem nagyon van ennél masszívabb nem átütős lábú villa főként cc felhasználásra. V-fék nem nyitogatja. Nálam ez a villa súly-erősség arány szempontból optimális, bár nem vagyok egy benga állat, de evvel a villával simán lehet menni mindenhol lefelé a hazai hegyi viszonyokban is. Átlag cc vázban kisebb a sárférőhely, mint ennél a villánál, de 2,3" széles gumi még simán elfér. Ha már lockout, akkor azt poplockkal sokkal jobban ki lehet használni, mint lenyúlogatva a vállhoz, de ez a 80 mm-es verziónál szükségtelen számomra. Írták mindenféle RS telóknál, hogy a visszaútállító imbusz kiesik. Nekem nem, szorul rendesen. Brutál sarazást nem csináltam vele, felhőszakadások elkaptak a nyáron egy párszor, de ez nem okozhat gondot ennek a szimeringnek. Használtan, amennyiért én vettem nagyon megérte.

Erre ajánlom

CC, túrázás, átlag monti felhasználás, ill. akik egy masszívabb villát szeretnének

Ennyiért vettem
33000
Mért tömeg
2300 g
Csatolt képek
Rock Shox Tora SL  2010 első teleszkóp
Rock Shox Tora SL  2010 első teleszkóp
Rock Shox Tora SL  2010 első teleszkóp
ujjamnyi sárférőhely 2.1es Smart Samnél
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:
  • 80 mm

  • 100 mm

  • 120 mm


 
rugózás:

tekercsrugó


 
csillapítás:

van (TurnKey)


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
becsúszószár anyaga:

4130 Crmo acél


 
külső szár:

magnézium


 
váll:

Hollow, kovácsolt 6061 T6 alumínium


 
villanyak átmérő (coll):
  • 1 1/8

  • kúpos 1.5-1 1/8


 
villanyak anyaga:

alu


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék (post mount)


 
tengely:
  • normál (9mm)

  • átütő (Maxle Lite 20mm-es tengely)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

nincs


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

nincs


 
lock-out:

nincs


 
további beállítások:

All Travel, levegőnyomás állítás szelepeken keresztül, külső kompresszió csillapítás


 
színválaszték:

fekete


tömeg:

2228


 
ajánlott felhasználás:

cross country


 
további információk:

maximális rotor méret: 210 mm


Rock Shox logó

Rock Shox márka bemutatás

A RockShox-ot Steve Simons és Paul Turner alapította. Paul motorkerékpárversenyzéssel is foglalkozott, dolgozott a Honda csapatának, és kerékpározott is. Felfedezte, hogy egy teleszkópokkal ellátott motorkerékpár sokkal jobban uralható, mint a merevvillás kerékpárok. 1989-ben piacra dobta az első teleszkópos kerékpár villát.

1990-ben Ned Overend egy teleszkópos villával ellátott kerékpárral már meg is nyerte a Cross Country világbajnokságot, innentől megállíthatatlanul nő a cég sikere.

1994 szeptemberében a RockShox kihozza a Judy XC és Judy SL villákat a forradalmi olajpatronos csillapítás technológiával, melyet azóta is elterjedten használnak. RockShox a világvezető a design, gyártás és eladás területén a felsőkategóriás kerékpár-lengéscsillapító rendszerek terén. 1998-ban már 10 saját elsőteleszkópja és 3 hátsó tagja volt a piacon, Boxxer, Deluxe, Indy, Jett, Judy, Mag, Quadra, Ruby és SID néven.

A világ első teleszkópos villáját megalkotó cég 2002 óta a Sram tulajdonában van. Rugós és levegős első és hátsó teleszkópokat, lockout távvezérlőket és karbantartási kellékeket gyárt mtb és aszfaltra szánt kerékpárokhoz.

1-7 (7 kérdés)

Kérdések Statisztika
Rock Shox Tora SL Turnkey csavart honnan lehet szerezni?
3 válasz
utolsó: 2015. ápr.
Rock Shox Tora SL persely
2 válasz
utolsó: 2014. okt.
Rock Shox Tora SL Solo Air vagy Coil? Honnan tudom milyenem van?
14 válasz
utolsó: 2014. szept.
Rock Shox Tora SL 100mm-ről 120mm-re mit cseréljek?
41 válasz
utolsó: 2012. jún.
Rock Shox Tora SL-nél működik a linkelt Fox karbantartási módszer?
2 válasz
utolsó: 2012. márc.
Rock Shox Tora SL hogyan állítható 100mm-ről 120mm-re?
3 válasz
utolsó: 2012. máj.
Menyi és milyen olajat kell cserélnem az RS Tora SL-ben?
3 válasz
utolsó: 2011. ápr.
1-7 (7 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rock Shox Tora SL termékkel kapcsolatban: