RST Gila Plus SL első teleszkóp

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 27.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




McPherson avatar
McPherson
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Azóta bekopott, és szépen indul. CSilli nélkül meg tényleg jól mozog: egy sima köves ösvényen 20-szal kimozog 6-7 centit (úgy, hogy a nyeregben ülök a 60kilómmal), vagy amekkora kövek jönnek. Úton tartja a kereket, pihenteti a kezet, és gyorssá tesz, egyszóval ez már teleszkóp így. Nem kotyog, nem nyeklik. Mondjuk én V-vel használom és 60kg vagyok, de semmilyen használódással kapcsolatos gondom nincs vele.
Hátrány
CSillivel lassú, és nehézkes, azt kivéve viszont hiányzik: mindkét irányba tud koppanni, igaz, befele nem gyakran.
Tapasztalat
Na csá, újabb hébe-hóba 1500km után. A rugó oldalán nem lehet mit újítani, egy elasztomer és egy csavarrugó figyel. Esetleg új rugóra szükséged lehet a súlyodhoz. MErt a csillit érdemes kivenni, minden bajnak fő forrása! Lassú, a villa iszonyúan túl van csillapítva! Ezt lehet, h orvosolni lehet, ha kicseréled az olajat, csak nem találtam fogást a patronon, hogy ki tudjam bontani (egy 14-es kulcs a csavar feje, de a patron szárát nem lehet megfogni, hengeres, olajos csúszik, fúj. Nekem köpköd, de nem zavar, mert így legalább ken, ha benn van (egyedül hosszabb országúti utakra teszem be, ahol nem kell sok út, de a lock jól jön), és nem kár az elfolyt olajért: vagy teszel majd bele hígabbat, vagy akár egyáltalán nem: a szelep a levegőt is zárja, így egy olajszint fölötti lockolással levegős tagot lehet belőle csinálni! Progresszivitása ekkor a benne lévő olaj szintjétől függ (azaz a bezárt levegő mennyiségétől), tehát ha a patron alján van egy kis olaj, akkor pl az út végén csillapít, de addig mozog, és a lockot bekapcsolva pedig egy csökkentett úton überprogresszív mozgása lesz, tehát nem beton-lock ami most. Nagyon fincsin hangzik, majd kipróbálom 1x. De lehet, hogy ez terheli a szelepet, és a fél-csilli nem jön be. Nem tudom, a patront szétszedni nehéz, a zárócsavart nem tudtam leszedni, nincs fogás a patronon. Addig is leginkább csilli nélkül, csakhát ez félmegoldás. De mindenki saját felelősségére! Összegezve: a csilli az egyetlen baja, ha kiveszed(/megtunningolod/lecseréled), akkor kb úgy mozog, mint egy levegős tora 318 (nyomkodtam a boltban). De itt sok a ha, és drága. Mondjuk használtan tuti sokkal olcsóbb, és úgy már bőven megéri.
Erre ajánlom
vedd ki a csillit,és súlyod szerint többé-kevésbé keményebb túrákra mehet. CSillivel ugrálni lehetne, de akkor meg szétmegy uh ne! De mondjuk lejtős városba, ahol nem kell sokat mozognia, de a lock meg jó, ha van.
Ennyiért vettem
gépben volt
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

RST logó

RST márka bemutatás

Az RST teleszkópokat gyártó Dah Ken Industrial vállalatot 1972-ben alapították, eredendően autó- és motoralkatrész gyártás céljával. A cég 1990-ben, addigi tapasztalatait felhasználva a kerékpár teleszkópok és rugóstagok gyártására specializálódik.

Az RST (Rapid Suspension Technology), mint márkanév 1991-től létezik. A cég 1996 óta van jelen Európában, ekkor nyílt holland székhelyük. Az RST főleg a belépő szintű, méltányos árú teleszkópok gyártását célozta meg, mellyel gyorsan betört a világpiacra. A lengéscsillapítás már nem csak a csillagászati árú kerékpárok tulajdonsága volt, hanem mindenki számára elérhetővé vált.

A kerékpár teleszkópokon kívül krosszmotorok és egyéb járművek számára tervezett tárcsafékek, lengéscsillapítás, és egyéb alkatrészek gyártásával is foglalkozik az RST, valamint más piacokra is kitekintve nagy teljesítményű barbeque grill sütőket is gyárt. A cég több gyárral rendelkezik, Tajvanon és Kínában folyik a termelés, utóbbi országbeli gyárukban az alsó kategóriás Omni almárka teleszkópjait gyártják.

A cég olyan bringásokat támogat, mint a fiatal Radek Li¹ka, aki park és dirt körülmények között, nem kis ugrásokkal nyúzza az RST Space teleszkópját, a Storm modell pedig 2. helyet ért el Enduro kategóriában a német Bike Magazin tesztjén.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű RST Gila Plus SL termékkel kapcsolatban: