RST Gila Plus SL első teleszkóp

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 27.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




McPherson avatar
McPherson
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
+ a régi RST-khez képest puha rugó (nem Gila TL feeling, ez mozog is) + lineáris (ez nekem jó) + olajpatronos csillapítás Smart Lockkal, automatikusan kioldó biztonsági szeleppel, ezt használja is az átlagember. Bekapcsolva cseppet sem mozdul, így kiz. felfele, finoman! Nem kíméli így a kormánycsapit + "Ti-color" teflon(szerűen?) felületkezelt becsúszók, ami gizdán néz ki és a sarat-zsírt stb határozottan jobban taszítja, mint a sima polír, sokkal könnyebb tisztán tartani! + az árát ide kell sorolni. Ennyiért nem kapsz lock-outos telót, ami mozog is...
Hátrány
- Azért a rugó puhaságát nem vitték túlzásba - nem is olyan tartós mint a régi RST-k! Ez már távol-keleti, az alkatrészek jó része más, mint a régiekben! De mindenki győződjön meg róla maga... - a mozgás néha nem az igazi, gyors és intenzív igénybevételnél beáll - megmaradt a régi RST sérülékenység (vagy én zúznám nagyon? nem hinném...)
Tapasztalat
A tapasztalatokat a magam 55-60kg-ja alatt gyűjtöttem, 1500km alatt Gila TL-t, haverom 2003-as Six-ét (fékhíd még elöl) egy kipróbállás alkalmával, egy Sherman Flick 90/130-at, egy Judy XC-t (nemtom mikori) csak láttam mozogni és nyomogattam, és unokaöcsém MZ Compját pár km tapasztalattal. Ez a vélemény 500km - 2 hónap után íródott. Hát az előnyökkel kezdeném. Először is a legszembetűnőbb a régi TL-es villákkal szemben a rugó puhasága, legalábbis puhább a régi TL-nél, a régi Sixnél, és többet mozdul be egy köves ösvényen (magasabb a koszcsík), mint az MZ COMPnál (az sokkal progresszívebb, inkább ugrálásra való! Sőt, az kb 4-5cm-nél marhára felkeményedik, de addig sokkal jobb ennél!). A haverom Sherman Flickjének kb hasonló a rugó puhasága, csak az sokkal jobb, no comment. A nagyobb úthibákat jól korrigálja. 30körül van a legjobb hatása, és/vagy ha jól be van olajozva. Én be szoktam pár csepp műszerolajat csepegetetni a szimmering alá (ez a 2évvel ezelőtti szimmeringjéhez képest szintén új), és ez kb egy túra/pár nap erejéig elég, igénybevételtől függően. Amúgy a szimmeringek jók még, de látszik, hogy kezdenek kopni. Nemtom, meddig bírják majd. A rugó mellett másik szár az olajpatronnak ad helyet. Ez a csillapítás befele egyáltalán nem érződik (vszeg nem is arra való), a rugóút marha lineáris, de kifele mégsem koppan nagyot. Ez az egész (+) maga lenne a paradicsom 2,2kg-ban (-), ha nem lenne a patronos csilli ilyen vacak. Mert azt hiszem, az a hunyó. A baj igazából nemis a karakterisztikájával van, hanem hogy nehezen indul (persze az sem leányálom, hogy még az olaj viszkozitásával sem lehet variálni, állíthatatlan az egész, rst patron...). A levegős telókat idézi, ahogy nem mozdul a teló, majd egyből 1,5cm-t zuhan be az első mozduláskor. Ez állandó olajozással némileg javítható, de koszolódik, és hamar "beáll", porosodás esetén még inkább. Megjegyzem, ilyent csak ennél a telónál tapasztaltam ilyen mértékben! Az MzC nagyon szépen mozog ilyen szempontból, és a Judy sem rossz, állandóan rezegnek, és a legkisebb lökésre is reagálnak. Ez önmagában nem lenne gáz, csak akkor zavaró, amikor sok kis kő/akadály kerül az ember útjába, szal így is elfárasztja az ember karját, és a kormánycsapi sem élvezi! De nagyobb sebességnél ez már egyáltalán nem zavaró. Amúgy jellemző a dologra, h alattam kb 10-15mm-t ül be, de ha elengedem a kormányt, a 10mm-es állásból nem áll vissza! Ez a plusz tapadási erő, ami a meginduláshoz kell, nem elég ahhoz, hogy ne pogózzon felfele, szal a LO nem jön rosszul, bár mint írtam, vigyázz vele. A villa tartósságáról 700km után nem tudok rosszat mondani, a mozgása a kategóriában közepesnek mondható. Az ember persze megszokja, és a rugóútját a legjobban használja ki az említett telók közül (na a Shermannél nem), ennek ellenére én mégis az MZCompont inkább javasolnám majdnem mindenre, közel ennyiért jobb mozgás, és annak a pogózása sem elviselhetetlen. Persze aki 100-zal megy a hegynek fel, annak jól jöhet a LO, de kiszalad a világból a 2,2kg láttán... az nézzen egy használt scarebet vagy pl a most akciós a Splice is LO. A polarX-be semmiképp nem ajánlom, az minden szempotból sokkal többet érdemel! BÁRMI MÁST! Mindent összevetve sztem jobb, ha gyűjtesz még egy kicsit. A Judy XC, az MzComp és ezek felett minden jobb! +11E és ott egy Axel elite 05, ami nem LO ugyan, de állítható csillivel jobb felfele, mivel nem üt akkorákat a köveken mint ez kimerevítve... Ott a Pilot XC 32,5E-ért, no comment! Ha gépben kapod, akkor is gondolkozz el az azonnali cseréjén, amúgy pedig ne vedd meg, inkább akár használtan vmi jobbat- olcsóbbért. Ez ennyiért drága. Lehet hozzá kapni 900Ft-ért speckó kulcsot a rugóstag kiszedésére a lából, ilyen hullámoskulcs, a Suntour bezzeg alapból adja a telóihoz... Ezzel majd 1x megtunningolom, azt visszaírok ha jó lett.
Erre ajánlom
Lejjebb
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

RST logó

RST márka bemutatás

Az RST teleszkópokat gyártó Dah Ken Industrial vállalatot 1972-ben alapították, eredendően autó- és motoralkatrész gyártás céljával. A cég 1990-ben, addigi tapasztalatait felhasználva a kerékpár teleszkópok és rugóstagok gyártására specializálódik.

Az RST (Rapid Suspension Technology), mint márkanév 1991-től létezik. A cég 1996 óta van jelen Európában, ekkor nyílt holland székhelyük. Az RST főleg a belépő szintű, méltányos árú teleszkópok gyártását célozta meg, mellyel gyorsan betört a világpiacra. A lengéscsillapítás már nem csak a csillagászati árú kerékpárok tulajdonsága volt, hanem mindenki számára elérhetővé vált.

A kerékpár teleszkópokon kívül krosszmotorok és egyéb járművek számára tervezett tárcsafékek, lengéscsillapítás, és egyéb alkatrészek gyártásával is foglalkozik az RST, valamint más piacokra is kitekintve nagy teljesítményű barbeque grill sütőket is gyárt. A cég több gyárral rendelkezik, Tajvanon és Kínában folyik a termelés, utóbbi országbeli gyárukban az alsó kategóriás Omni almárka teleszkópjait gyártják.

A cég olyan bringásokat támogat, mint a fiatal Radek Li¹ka, aki park és dirt körülmények között, nem kis ugrásokkal nyúzza az RST Space teleszkópját, a Storm modell pedig 2. helyet ért el Enduro kategóriában a német Bike Magazin tesztjén.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű RST Gila Plus SL termékkel kapcsolatban: