RST Gila TNL első teleszkóp

16 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.9]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.05.)
  • Listaár: 27.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Előny
  • viszonylag merev
  • sarat jó tűri
  • teljesítményét a hideg körülmények jelentősen nem befolyásolják
  • sűrű karbantartást nem igényel
  • jó és hatékony lockout
Hátrány
  • az általam használt verziónak a mozgása sajnos rendkívül rossz volt
  • hosszú túrák alkalmával szétrázza a csuklót és a kézfej zsibbadását okozhatja
  • használat közben a 90 mm-ből szélsőséges esetben is csak 30-40 mm-t mozgott ki. Álló helyzetben a teljes testsúlyommal "ráugorva" sem mozog 55-60 mm-nél többet
  • egyáltalán nincs beülése (!), így a gödröket egyáltalán nem simítja ki
  • beállítócsavart bármilyen állásra tekerve mozgásában semmilyen változás nem eszközölhető (egy hibás darabot fogtam volna ki?)
  • nehéz
  • a porlehúzó nem fekszik fel a becsúszókon, kb. 0.5-1 mm-es rés tátongott a becsúszok és a porlehúzó közt, így a szennyeződések szabadon járhatnak ki és be a villa belseje felé
Tapasztalat

2007-es Merida Sub 60-V kellékeként kaptuk, pontos típusa: RST Gila 90 TNL Lockout. Összességében jól szolgált az elmúlt másfél év során, de a hosszabb túrák folyamán néha meggyűlt vele a bajunk. Mivel még a közel 80 kg testtömegem alatt sincs beülése (SAG), így a kisebb gödröket egyáltalán nem simítja ki - pláne nem barátnőm alatt, akinek a bicaját ezzel szerelték. A hepehupás utak így túlterhelik a csuklót, és hiányzik a finom mozgás (sőt, egyáltalán a mozgás, mint olyan...) akárcsak meredekebb viszonyok közt, lefelé haladva, ahol jól jöhetne a 90 mm rugóút. A csillapítás viszont különösebben nem zavart bennünket, mivel amúgy is alig-alig mozog ez a villa. Tetszett viszont a betonkemény lockout, ami főleg a hosszas mászásoknál jött jól.

Aki esetleg olcsó villa vásárlásán töri a fejét: személyes tapasztalataim alapján, ebben az árkategóriában jobb választás az SR Suntour XCR egy puhább megfelelő rugóval. Egyrészt az valamivel finomabban mozog és könnyebben indul meg, másrészt kb. 200-300g-mal könnyebb - ugyanis azt magnézium lábakkal szerelik. Ezen tőlmenően nem ennyire vékonyak a becsúszók: az SR Suntour 32-es becsúszókkal szerelt és érzésre merevebb is az RST-nél. (Megjegyzés: az SR XCR-t KTM kerékpáromban használtam, volt kb. 1 cm beülése egészen szépen kimozogta az útját; így aki ilyen árkategóriában és új villában gondolkozik, inkább az SR Suntour felé kacsintgasson.) Mindazonáltal, mindenképp mozgassa meg a boltban, nehogy egy túl puha vagy túl kemény rugóval szerelt példányt fogjon ki és kérje ki az eladó véleményét!

Viszont, 30-35 ezer forintos kategóriában én inkább egy használt, de levegős villát ajánlanék, mint ezt. Tapasztalatból írom, hogy a levegős villán egyébként is érdemes elgondolkozni, hogy ha pehelysúlyban leledző barátnő/feleség részére néznénk, ugyanis nagyon fontos részlet a testsúlyra hangolhatóság. Barátnőm részére az RST-t egy MotionControl-os DukeSL-re cseréltük, ami alig 30e Ft-ba került és a mozgása a Fox Talas villám mozgásának finomságával vetekszik.

Összességében nálam a teljesítmény az 2-es, az ár/teljesítmény arány pedig 3-as. Ha kimozogná rendesen az útját, 3/4-et adnék neki. De így csak ennyi...

Erre ajánlom
Hétvégi kerékpározásokra, kisebb túrákra, de mindenképp a kevésbé rázós terepviszonyok közé.
Ennyiért vettem
(kerékpárral)
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

RST logó

RST márka bemutatás

Az RST teleszkópokat gyártó Dah Ken Industrial vállalatot 1972-ben alapították, eredendően autó- és motoralkatrész gyártás céljával. A cég 1990-ben, addigi tapasztalatait felhasználva a kerékpár teleszkópok és rugóstagok gyártására specializálódik.

Az RST (Rapid Suspension Technology), mint márkanév 1991-től létezik. A cég 1996 óta van jelen Európában, ekkor nyílt holland székhelyük. Az RST főleg a belépő szintű, méltányos árú teleszkópok gyártását célozta meg, mellyel gyorsan betört a világpiacra. A lengéscsillapítás már nem csak a csillagászati árú kerékpárok tulajdonsága volt, hanem mindenki számára elérhetővé vált.

A kerékpár teleszkópokon kívül krosszmotorok és egyéb járművek számára tervezett tárcsafékek, lengéscsillapítás, és egyéb alkatrészek gyártásával is foglalkozik az RST, valamint más piacokra is kitekintve nagy teljesítményű barbeque grill sütőket is gyárt. A cég több gyárral rendelkezik, Tajvanon és Kínában folyik a termelés, utóbbi országbeli gyárukban az alsó kategóriás Omni almárka teleszkópjait gyártják.

A cég olyan bringásokat támogat, mint a fiatal Radek Li¹ka, aki park és dirt körülmények között, nem kis ugrásokkal nyúzza az RST Space teleszkópját, a Storm modell pedig 2. helyet ért el Enduro kategóriában a német Bike Magazin tesztjén.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű RST Gila TNL termékkel kapcsolatban: