Top Gun 969N-t váltott, annál lényegesebben jó mozgása van. Rugós cucc, de olyna szinten meglepett a finom mozgása, hogy a leges legkissebb úthibákat is kimozogja.
Szimering nem ereszti a kenőanyagot.
60 kilómmal nem egyszerű bicajozás közben lekoppantani.
Felrántásnál nem csattan, jó a 'visszaút csillapítása' /gumibak,műanyag/.
Merevnek tűnik a NEX 4110 V2.
Menetes nyakú teleszkóp, régebbi fajta bringákba tökéletesen meg fogja állni a helyét.
Fékezénél nem nyeklik-nyaklik.
Egy ici-picit kotyog, de ez nem vészes.
Ezen verzió nem lock-outos (a nagytesó, 4610-es teleszkóp már az).
Előfeszítést állítva olyan ördöngős változás nem történik ( de azért észlelhető a két végállás közti különbség... nehezebb 'lekoppantani' a telót vagy másik végállásban épp elenkezőleg).
Egy 500km-t tettem bele, menetes nyakú teleszkópok közül ez volt értelmesebb választás. Hát az előző, gagyibb Top Gun után maga a megváltás. Finoman kimozogja a kis úthibákat, komfortossá válik a biciklizés.
U.D.: -4°C-ban is tökéletesen mozog a villa, havasan. Sosem értettem meg, hogy tud egy sima, alap rugós villa megmerevedni télen. Valószínűleg a kenőanyag miatt fordulhat elő. Én újrakenésnél kis műszerolaj+zsír kombó keverékét nyomattam a villába, ami kicsit lágyítja a zsírt, persze vigyázni kell a műszer olajjal, mert rugós villa révén kifolyik belőle... Viszont a 2 anyag keveréke után még precízebben mozog, nem gondoltam volna, hogy rugós villából ilyet ki lehet hozni. Szimering ~2000km után sem engedi be a koszt a villába, szerintem jól végzi a dolgát.
U.D. 2015: Csillapítás hiánya miatt inkább 3 répát kap. 17000-ért osztogatják 1" menetes nyakú villaként, ennyiért (jó eséllyel) találsz 1 1/8-osba valami csillapítással szereltet. Szimmering/festés/becsúszó 2év után is szép. Ilyen árkategóriában inkább használtan nézelődj, vannak jó vételek. Én is lecseréltem.
Túra, laza XC. Erdei ösvényre hobbi szinten száguldozni vagy éppen homok úton csapatni. Nagy ugrásokat ne (1m +), mert úgy lecsattan, hogy azt hiszed a kerékagyad hasad szét (ha egyszerre ér le a két kerék).