Suntour NEX 4110 V2 első teleszkóp

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.08.)
  • Listaár: 10.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




gbal65 avatar
18 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Top Gun 969N-t váltott, annál lényegesebben jó mozgása van. Rugós cucc, de olyna szinten meglepett a finom mozgása, hogy a leges legkissebb úthibákat is kimozogja.

Szimering nem ereszti a kenőanyagot.

60 kilómmal nem egyszerű bicajozás közben lekoppantani.

Felrántásnál nem csattan, jó a 'visszaút csillapítása' /gumibak,műanyag/.

Merevnek tűnik a NEX 4110 V2.

Menetes nyakú teleszkóp, régebbi fajta bringákba tökéletesen meg fogja állni a helyét.

Fékezénél nem nyeklik-nyaklik.

Hátrány

Egy ici-picit kotyog, de ez nem vészes.

Ezen verzió nem lock-outos (a nagytesó, 4610-es teleszkóp már az).

Előfeszítést állítva olyan ördöngős változás nem történik ( de azért észlelhető a két végállás közti különbség... nehezebb 'lekoppantani' a telót vagy másik végállásban épp elenkezőleg).

 

Tapasztalat

Egy 500km-t tettem bele, menetes nyakú teleszkópok közül ez volt értelmesebb választás. Hát az előző, gagyibb Top Gun után maga a megváltás. Finoman kimozogja a kis úthibákat, komfortossá válik a biciklizés.

U.D.: -4°C-ban is tökéletesen mozog a villa, havasan. Sosem értettem meg, hogy tud egy sima,  alap rugós  villa megmerevedni télen.  Valószínűleg a kenőanyag miatt fordulhat elő. Én újrakenésnél kis műszerolaj+zsír kombó keverékét nyomattam a villába, ami kicsit lágyítja a zsírt, persze vigyázni kell a műszer olajjal, mert rugós villa révén kifolyik belőle... Viszont a 2 anyag keveréke után még precízebben mozog, nem gondoltam volna, hogy rugós villából ilyet ki lehet hozni. Szimering ~2000km után sem engedi be a koszt a villába, szerintem jól végzi a dolgát.


U.D. 2015:  Csillapítás hiánya miatt inkább 3 répát kap. 17000-ért osztogatják 1" menetes nyakú villaként, ennyiért (jó eséllyel) találsz 1 1/8-osba valami csillapítással szereltet. Szimmering/festés/becsúszó 2év után is szép. Ilyen árkategóriában inkább használtan nézelődj, vannak jó vételek. Én is lecseréltem.

Erre ajánlom

Túra, laza XC. Erdei ösvényre hobbi szinten száguldozni vagy éppen homok úton csapatni. Nagy ugrásokat ne (1m +), mert úgy lecsattan, hogy azt hiszed a kerékagyad hasad szét (ha egyszerre ér le a két kerék).

Ennyiért vettem
17000 Ft
Mért tömeg
2500 g
Csatolt képek
Suntour NEX 4110 V2  2012 első teleszkóp
Suntour NEX 4110 V2  2012 első teleszkóp
Suntour NEX 4110 V2  2012 első teleszkóp
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:

63 mm


 
rugózás:

Acélrugó


 
becsúszószár átmérő (mm):

30


 
becsúszószár anyaga:

Acél


 
külső szár:

Acél


 
váll:

Alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1,1/8


 
villanyak anyaga:

Acél


 
fék kompatibilitás:
  • Tárcsafék (max. 180 mm-es tárcsa)

  • v-fék


 
tengely:

Normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

Van


 
lock-out:

Van


 
színválaszték:

Fekete


tömeg:

1800 g


 
ajánlott felhasználás:

Trekking


 
további információk:
  • 28"-os kerékhez

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour NEX 4110 V2 teleszkóp egy pár napja "nyikorog"
3 válasz
utolsó: 2014. jún.
Milyen trekking villát ajánlotok? Suntour NEX 4110 V2, vagy más?
2 válasz
utolsó: 2012. okt.
Suntour NEX 4110 V2 teleszkóba 80-120 mm körüli műanyag távtartó?
2 válasz
utolsó: 2012. márc.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour NEX 4110 V2 termékkel kapcsolatban: