Suntour NXC E RL Lite Air 700c első teleszkóp

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 30.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

OKdoki avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Könnyű.

-Bármikor lock-olható.

-Nyomást és így karakterisztikát lehet változtatni.

Hátrány

-Nyilván a szervizigénye nagyobb lesz, mint egy acélrugósnak.

-Beállításához szükség van egy telópumpára. Mondjuk ez csak annyira hátrány, hogy esetleg cipelni kell, ha menet közben állítgatná az ember.

-Lassan de biztosan minden levegős teló veszít a beállított nyomásból.

-A szelepfedél egy egyszerű műanyag kupak, aminek a patentjai előbb vagy utóbb el fognak gyengülni és lelazul.

Tapasztalat

A kategóriacím megtévesztő. Szerintem olyan teló nem is létezett a Suntournál, hogy NXC. Ezért, hogy ne maradjon parlagon ez a termék, és mivel a régebben beküldött hozzáadás igényemre még mindég nem reagált a TestBike, ideteszem az én új beszerzésű telóm leírását, ami valószínűleg a fenti egy változata. Szóval.

Egy Suntour NCX SF14 E-P-RL Air 700c 1 1/8 Disc/V-brake telóról van szó. Úgy vettem észre, hogy a fő típuskategórián belül az SF jelzés utáni szám általában az évjáratot jelöli. Legalább is azt, amikor először megjelenik a teló a piacon. Ha több évig is kínálatban tartják, akkor megmarad a jelzés, de jelenleg a Suntour legtöbb telója már az SF17-es sorozatszámmal készül. Ezt csak azért jegyeztem meg, mert nekem nagyon olcsónak tűnt, ahhoz képest hogy levegős. Biztos egy raktárkészlet kisöprést tartanak. A tapasztalataim még csak két próbán és 72 km megtételén nyugszanak, de a különbség így is egyértelmű. Az előző telóm egy Suntour CR8V lock-olható 50 mm-t mozgó változat volt. Az új teló 63 mm úttal rendelkezik. Először, mikor megrendeltem arra gondoltam, hogy talán egy-két centivel feljebb emeli a fejcsövet (mivel a neten nehéz volt a CR8-hoz hivatalos beépítési magasságot találni), de még csak ez sem történt meg. Szinte pontosan ugyanott vannak a viszonyítási pontok a két telón. A lecserélt CR8 súlya 2470 g, míg az új, ahogy lent is szerepel 1995 grammot nyom. Ezt érezni a viselkedésben. Nem arra kell gondolni, hogy a bicikli ettől valami könnyű lett és ezért lenne robbanékony. Nem. A kormányzás lett picit élettelibb. Egyenesen vagy finoman haladva nagy íveken, kisebb kormánymozdulatokkal nem sokat érezni, de amint (főleg lassabban) élesebb, gyorsabb kormánymozdulatokat tesz az ember a tehetetlensége (?) vagy a lendülete (?) kisebb a kormánynak. No, azért ez nem egy hatalmas különbség. Amiben mégis nagyon kijön, az az elengedett kézzel való tekerés. A régi telóval, ha nem tekertem folyamatosan, akkor 20 km/h alatt már húzni kezdett oldalra, sőt fölötte is bizonytalan volt. Folyamatos tekerés kellett lehetőleg állandó pedálfordulattal, de korrigáláshoz minimum közepes erőre volt szükség. Az új még 16 km/h nál is tarja az egyenes irányt. Tekerés nélkül. Ugyan, tekerve imbolyog egy kicsit, vagy iszonyú finoman és egyenletesen kell tekerni. Ebből rögtön következik, hogy eltérést korrigálni elég enyhe erővel is. Jó, ennek gyakorlati haszna kevés, de a kormány finomabb mozgására egyértelmű bizonyíték. Viszont nem csak ez az előnye van. Kormányról zárható (pop-lock). Ezzel szórakozom most egyfolytában. A CR8-am is lock-olható volt, de csak egyszerű mechanikus karral, azaz csak akkor lehetett lezárni, ha leszálltam a bicikliről. Mivel még csak speed-lockos sem volt, így terhelve elfordítani sem lehetett, feltételezve hogy kicsit megemelem az elejét és majd bekattan (fél kézzel egy-kerekezni meg sajnos még nem tudok, hogy a megemelt biciklin babráljak a villanyakon). A lezárásnak így van értelme! Sima aszfalton azonnal lezárom, ha meg látom, hogy vacak útszakasz következik oldok fél másodperc alatt. Lezárva is mozog kb 2-3 mm-t a villa, de jóval nehezebben. Ekkor nagyon merevnek érezni az elejét. Egy-egy kereszteződés után elindulva és kigyorsítva meglepődve vettem észre, hogy már 40-42 km/h-val megyek. Ehhez pont ugyanannyi idő kellett, mint az előző villám esetében 35 km/h-hoz (persze nem lezárva, de hát általában így volt). Természetesen onnan még a régivel is felgyorsíthattam erre a sebességre, de itt a természetességet akarom hangsúlyozni. Lezárva, ezzel a villával bő 5 km/h előnyre teszek szert egy robbanékony elindulás után, azonos erőnléti keretfeltételek mellett. Állandósult tekerésnél azért ennek nincs ekkora előnye. Ott már a valós teherbírás számít, ami nem változott két hét alatt az esetemben. Tehát nem bírok két-három percnél tovább 40 km/h felett tekerni. Amire ezzel célozni akartam, hogy a zárás trekking felhasználás mellett, főleg a sok kigyorsítást tartalmazó útvonalon számít, mint amilyen tipikusan a városi közlekedés szokott lenni. Mindenesetre, rögtön a második tekerés alkalmával megdöntöttem egy adott útvonalon az addigi rekordomat a Strava szerint. A Szilas patak melletti "sprint"-en 35,1 km/h átlagot értem el 2:39 perc alatt, míg az előző legjobb eredményem itt 34,4 km/h 2:41 perc volt. A különbség elhanyagolható, csakhogy nem néhány nappal korábbi a második legjobb, hanem majd egy éves. Viszont, van egy hónappal korábbi is ami még jó, de az bizony csak 31,9 km/h (mondjuk lehet, hogy marha meleg volt), tehát lehet, hogy ebben a villa is benne van (esetleg az öröm, hogy új :)). Szóval elégedett vagyok a villával. A festése is igényesebb, mint az előzőnek. Fontos, maximum 150 psi-re fújható (10,3 bar). Sajnos azonban nem adtak ennél részletesebb "nyomásajánlás" táblázatot hozzá. Ezt ki kell tapasztalni. Jelenleg 100 psi-re van fújva. Ez jó az aszfalton, de lementem erdei utakra, amelyek jó része kicsit még saras is volt, némi huplival és gyökerekkel fűszerezve és szerintem oda sok a 100 psi. Visszaút csillapítás állítására nincs lehetőség, így csak a kisebb nyomással lehet valamit javítani e tekintetben. Tudni érdemes, hogy kb. 110 kiló vagyok. Egyébként általában hasonlóan mozog, mint az előző villa, de nyilván a levegős felépítésből adódóan könnyebben megindul az első egy centin. Azaz, hozza a levegősök progresszívabb viselkedését, a rugósok lineárisabb viselkedésével szemben. Átlagos városi felhasználás esetén is megmutatkozik az előnye annak, hogy könnyebb megindítani, így a kisebb huplikra is jobban reagál.                    

Erre ajánlom

Trekking biciklibe való, így ilyen jellegű felhasználásra ajánlom. 

Ennyiért vettem
36500
Mért tömeg
1995 g
Csatolt képek
Suntour NXC E RL Lite Air 700c  2017 első teleszkóp
Suntour NXC E RL Lite Air 700c  2017 első teleszkóp
31 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

63 mm


 
rugózás:

levegő


 
külső szár:

magnézium


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
fék kompatibilitás:
  • tárcsafék

  • v-fék


 
tengely:

normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
visszaút csillapítás:

nincs


 
rugóút hossz:

nincs


 
lock-out:

van


 
színválaszték:

ezüst


 
ajánlott felhasználás:

trekking


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour NXC E RL Lite Air 700c termékkel kapcsolatban: