Suntour Raidon LO Air első teleszkóp

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2008 (frissítve: 2008.05.)
  • Listaár: 35.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Tartós! 5 év után is(2023-ban vagyunk mikor ezt írom) kitűnő műszaki és esztétikai állapotban van, amit eddig cseréltem benne az a két szutyokfogó szivacsgyűrű.

-32mm alu becsúszók, diszkrét aranyszínű, tükörsima felületkezeléssel

-Átalakítható egyszerű szervízeléssel 120mm-esre, megtettem, pöpec!

-Levegős rugózás, így jól beállítható a testsúlyhoz/felhasználáshoz

-A lockout nagyon jól működik, kimerevítve összesen 4mm-t mozdul a becsúszó, utána kőkemény.

-Relatíve könnyű (az enyém 2046gramm volt vágatlan acél villanyakkal, de a tapered verzió nyaka aluból van, sőt van átütőtengelyes verzió is minden méretben)

-Kapható 1/1.8" Ahead nyakú, 9mm-es gyorszáras és 26"-os, 650b+ méretben is

-Könnyen szervízelhető, ráadásul nem kell olajcserével vergődni meg hasonlók mert zárt patronos a lockout. Mindössze a légkamrába kell 10ml egyszerű hajtóműolaj amit bárhol be lehet szerezni és némi zsír a lábakba. Van aki megcsinálta olajos kenésűre(öntött a lábakba valamennyi teleszkópolajat), én tartózkodom ettől mert alul jó eséllyel szivárogni fog a csavar körül, nem erre lett kitalálva a rendszer.

Hátrány

-csillapító olajat nem tudsz cserélni mivel zárt egységet képez a lockout/rebound patron, így téli hidegben a leggyorsabb visszarugás is kicsit lassú lesz, együtt lehet vele élni

-a csillapítás állító gomb fokozatmentesen tekerhető, így nem tudod megszámolni hogy neked éppen hány klikkre a legjobb a visszarugás. Helyette a félfordulatok számát célszerű nyilvántartani.

-acél villanyak (kicsit nyom az össztömegen, de ugyanakkor előny hogy az acél mégiscsak erősebb anyag)

Tapasztalat

SF16 Suntour Raidon XC LO-R 27.5" Air

Jó ár/érték arányú levegős teló, fokozatmentesen állítható visszaút csillapítással és villán kapcsolható lockouttal. Egyértelmű minőségi ugrás az előző XCM telóm után. Gyárilag felfújva jött, 83 kilómhoz és az ízlésemhez mérten kicsit kemény volt. Még nem sikerült telópumpát vásárolni hozzá, de egy egyszerű minipumpával elég jó hatásfokkal fel tudtam nyomni és szinte nulla szisszenéssel tudtam leválasztani a szelepről. Utána ügyes kézzel nyomást is tudok mérni. A megindulás után a karakterisztikája szinte ugyanolyannak tűnik mintha rugó lenne benne, hasonlóan keményedik félúton, a rugóút végén viszont felütni nem tudom. A szimeringek ránézésre sokkal jobbnak tűnnek mint az alsóbb (XCM-XCR) szériában. A csillapítás kellemes szuszogó, szörcsögő hangon tudatja velünk hogy éppen dolgozik.

UPDATE 2019.10.18.

Két éve van meg, kétszer volt ezidő alatt szervízelve általam. A szimeringek még mindig kifogástalanok, a peremek sértetlenek, elöregedés jele nem tapasztalható a gumikon. Az alu becsúszók makulátlan tiszták kívül és belül egyaránt, kopás jelei nem mutatkoznak. Az olajzó szivacsokat érdemes cserélni a felhasználástól függő sűrűséggel. Én évente cserélem, ennyi idő elég arra hogy feketék legyenek a felfogott bejutott kosztól. Hozzáteszem ezt sokkal sűrűbben kellene (pár havonta legalább, filléres tétel egy pár szivacsgyűrű). Minden szutykot megfognak. Két év folyamatos (10000km+), minden időjárási körülmények közötti xc-s és mindennapi használat (hóban fagyban, esőben, dagonyás sárban) után gyönyörűen működik és műszakilag mintha új lenne. Alap kotyogása nem nőtt érezhetően az eltelt két év alatt. Igazán hálás teleszkóp. Csaknem minden tekerés után tisztítom a becsúszókat és a szimeringek "száját".

Nyugodtan bele lehet rakni 26-os bringába is, mivel a beépítési magassága alig 1 centivel nagyobb mint a 26-os villámnak. Ezen kicsit meg is lepődtem, nagyobb eltérésre számítottam. Ránézésre meg sem mondanád hogy ez már nem 26-os villa. Jelenleg már 27.5"-es bicajon, 120mm rugóútra átalakítva használom.

Erre ajánlom

XC, sportos montis túra. A villán levő matrica szerint All mountain és XC felhasználásra ajánlott, ami bíztatóan hangzik. :)

Ennyiért vettem
41000
Mért tömeg
2046 g
Csatolt képek
Suntour Raidon LO Air  2016 első teleszkóp
Suntour Raidon LO Air  2016 első teleszkóp
Itt még 100mm, frissen beépítve 2017-ben
9 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-8 (8 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Raidon LO Air 29" 120
1 válasz
utolsó: 2014. dec.
Suntour Raidon PLO
5 válasz
utolsó: 2017. jún.
Suntour Raidon LO Air-hez szimeringet hol lehet rendelni?
1 válasz
utolsó: 2014. máj.
Rock Shox XC 32 TK solo air vs Suntour Raidon
7 válasz
utolsó: 2014. szept.
XC-hez milyen első teleszkópot vegyek?
7 válasz
utolsó: 2013. máj.
Suntour Raidon LO Air-nek mekkor a villanyak átmérője?
3 válasz
utolsó: 2012. júl.
Mi a különbség a Suntour Raidon LO Air és az RLD Air verzió között
5 válasz
utolsó: 2013. jún.
Suntour Raidon LO Air Genesis Ranger-be jó-e?
2 válasz
utolsó: 2011. okt.
1-8 (8 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Raidon LO Air termékkel kapcsolatban: