Suntour XC Pro NS első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 35.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Egon avatar
Egon
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
sokat mozog, könnyű a magnézium miatt, a kormányról állítható a hossz (mondjuk nem valami jó minőségű a szabályozás
Hátrány
nagyon szarul mozog, nehezen szerelhető, koszolódik, a nyak egy fos
Tapasztalat
Jó kis telót lehet belőle csinálni. De ahogy készhez kapod az egy katasztrófa. A 11 es olaj mozog 1 cm-t (télen semmit). Ha könnyíteni akarsz a dolgon akkor vedd ki a rugós oldalról az a kis dugaszt és akkor könnyebben fog mozogni (ezzel csak az a szar hogy nagyon nehéz visszaszerelni, mert a csavarmenet egy fos. Ha vajpuhára szeretnéd megcsinálni, akkor az olajpatronos részét szedd szét, és véglegesen akaszd ki egy darab váltóbovdennel azt a karocskát, amit meghúzva állítható a rugóút.(vigyázz, ha nem teszed vissza a dugeszt a rugóba akkor folyton le fog koppanni!!! - újabb szerelés=újabb szívás) Ha eleged van és megjön az eszed, akkor kicseréled az olajat kb 6-7 körülire. (újabb szívás, hogyha szarok a szimeringek akkor dobhatod ki, mert nem lehet hozzá alkatrészt találni, ugyanis a suntour cég ilyesmire nem gondolt, hogy a pótalkatrészeket is a piacra kéne dobni) Valamint vegyél hozzá valami védőcuccot, mert egy perc alatt beporosodik, télen meg befagy a rendszer. Ha a mozgás végre jó, akkor jöhet a többi. A nyak egy gyenge szar. Egy pillanat alatt elgörbül és akkor beszorul a kormánycsapágy és nehezíti a kornány elfordulását. Azt ajánlom, sürgősen cseréld le. Összességében egy nagyon jó kis teló lehetne, de ahhoz tenni is kell sokmindent.
Erre ajánlom
dirt, light freeride
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XC Pro NS termékkel kapcsolatban: