Suntour XC Pro NS első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 35.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Woodstock avatar
Woodstock
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, kevesebb mint 1 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Első ránézésre kemény durva telónak néz ki. Ezt erősíti a 32-es acél becsúszó, 13cm rugóút, meg úgy az egész. Az elgondolás jó csak néhány alapvető problémát nem oldottak meg.
Hátrány
De ha elkezdesz durvulni akkor rájösz, hogy a tervezők nagyon nem voltak tisztában azzal hogy egy ilyen telót (freeridra ajálnják) hogy kéne felépíteni. Az elején kezdem: akitől vettem, az elhajlította a nyakat (Melyben nem volt béléscső!!! még mindig egy 13cm telóról van szó!), én kiegyenesítettem. Alólam kitört a nyak (mákom volt hogy ez kis sebességnél történt). Nem baj, kicseréljük: Marzo Z1-es nyak+4mm vastag béléscső, ez már bírni fogja. Nem is ez adta meg magát: ráült a bringámra a szobában a kb.60 kilós haverom, előrelökte magát, behúzta a féket (tárcsa, 180-as 9.0), és a láb egyszerűen ketté tört a fékszem fölöt. Megnéztem a lábat ahol eltört: sehol sem volt 2mm-nél vastagabb (a láb magnéziumból van), erre a másik haverom azt mondta "Ez a vastagság még alumíniumból is kevés lenne!!" És megint megúsztam egy korházi pihenőt!
Tapasztalat
Összeségében a Suntour többi villája nem rossz, ez sem, csak nem figyeltek eléggé a tervezésnél. Majd nemsoká a képek is meglesznek róla. Nagyot csalódtam ebben a villában.
Erre ajánlom
Felőlem Bender után is ugorhatsz vele, de jól gondold meg.
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XC Pro NS termékkel kapcsolatban: