Suntour XCR LO első teleszkóp

64 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.04.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




NN avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon finom mozgás! 80 kg-hoz megfelelő beülés kb 6.5 cm rugóút marad ha ráülök. Apró dolgokat is kimozog hangtalanul.

Lockout, 0 mm bemozgással. Legalábbis az enyémen mechanikus lock van.

Szinte mindenhol kapni keményebb vagy puhább rugót bele, valamint belül cserealkatrészeket.

100 mm-ből 80-ig mozog átlagosan a Suntour XCR LO, 90 mm-t durva ösvényeken szokott, a legvégén nem koppan. Hátul vajpuhán 80-at mozgó össztelósban van, pont jó. 

Vastag becsúszók, masszív felépítés.

160-as tárcsafék nem csavarja, 80 kg vagyok cuccal. Endozást is bírja (elsőkeréken gurulás).

Jó árban van ez a Suntour első teleszkóp!

Hátrány

Számomra csak látványbeli hátrányok vannak:

V-fék tüske is van rajta, bánom hogy nem csak tárcsafékes az XCR LO.

Matricázás buborékos.

Tapasztalat

Néhány arc Suntour teló véleményeknél kiakasztott, manualt olvasni kellene:

1. tilos lockolt állapotban terepezni vagy bármire rámenni ami nem tükörsima vagy nagyobb mint egy kavics, tehát aszfalton felfelére van kitalálva a lock, max murvás út, vagy döngölt ösvény. Tilos nagyon benyomott állapotban lockolni, enyém nem kormányról lockos úgyhogy még véletlenül sem tudom megcsinálni.

2. kötelező minden alkalom után tisztára törölni a becsúszókat.

3. kötelező 24 órányi biciklizési idő után TEFLONOS!! kenő-spray-el befújni a becsúszószárakat, nem szilikonos, nem varrógépolaj.

4. kötelező 100 órányi biciklizési idő után szervizelni, tehát teljesen szétszedni a telót, átzsírozni, nyomatékkulcs segítségével ellenőrizni a csavarokat, repedt/gyanús alkatrészeket cserélni, átnézni belül mindent majd újra összerakni. Tehát ha egész nyáron mész vele akkor ezt 3-4 alkalommal kell megcsinálni csak nyáron. Ha nem tudod megcsinálni otthon, akkor szaküzletben 1-2 ezer Ft/alkalom.

5. ezekután ugrás az első pontra és nem csak bebaszni full sárosan a sufniba a kerékpárt.

Erre ajánlom

Ösvényezés hazai hegyeinkben. Brutál XC ha mond valamit még ez a szó. Felfelé és lefelé is izomból, meredek ösvényen, kövek/gyökerek, patakok, roggyant fahidak, néha farönk átugrás (bunny hop).

Ennyiért vettem
20000
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2009 első teleszkóp
22 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCR LO szimering
6 válasz
utolsó: 2014. okt.
Suntour XCR LO nehezen jön vissza, mi lehet a hiba?
9 válasz
utolsó: 2012. márc.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCR LO termékkel kapcsolatban: