Nagyon finom mozgás! 80 kg-hoz megfelelő beülés kb 6.5 cm rugóút marad ha ráülök. Apró dolgokat is kimozog hangtalanul.
Lockout, 0 mm bemozgással. Legalábbis az enyémen mechanikus lock van.
Szinte mindenhol kapni keményebb vagy puhább rugót bele, valamint belül cserealkatrészeket.
100 mm-ből 80-ig mozog átlagosan a Suntour XCR LO, 90 mm-t durva ösvényeken szokott, a legvégén nem koppan. Hátul vajpuhán 80-at mozgó össztelósban van, pont jó.
Vastag becsúszók, masszív felépítés.
160-as tárcsafék nem csavarja, 80 kg vagyok cuccal. Endozást is bírja (elsőkeréken gurulás).
Jó árban van ez a Suntour első teleszkóp!
Számomra csak látványbeli hátrányok vannak:
V-fék tüske is van rajta, bánom hogy nem csak tárcsafékes az XCR LO.
Matricázás buborékos.
Néhány arc Suntour teló véleményeknél kiakasztott, manualt olvasni kellene:
1. tilos lockolt állapotban terepezni vagy bármire rámenni ami nem tükörsima vagy nagyobb mint egy kavics, tehát aszfalton felfelére van kitalálva a lock, max murvás út, vagy döngölt ösvény. Tilos nagyon benyomott állapotban lockolni, enyém nem kormányról lockos úgyhogy még véletlenül sem tudom megcsinálni.
2. kötelező minden alkalom után tisztára törölni a becsúszókat.
3. kötelező 24 órányi biciklizési idő után TEFLONOS!! kenő-spray-el befújni a becsúszószárakat, nem szilikonos, nem varrógépolaj.
4. kötelező 100 órányi biciklizési idő után szervizelni, tehát teljesen szétszedni a telót, átzsírozni, nyomatékkulcs segítségével ellenőrizni a csavarokat, repedt/gyanús alkatrészeket cserélni, átnézni belül mindent majd újra összerakni. Tehát ha egész nyáron mész vele akkor ezt 3-4 alkalommal kell megcsinálni csak nyáron. Ha nem tudod megcsinálni otthon, akkor szaküzletben 1-2 ezer Ft/alkalom.
5. ezekután ugrás az első pontra és nem csak bebaszni full sárosan a sufniba a kerékpárt.
Ösvényezés hazai hegyeinkben. Brutál XC ha mond valamit még ez a szó. Felfelé és lefelé is izomból, meredek ösvényen, kövek/gyökerek, patakok, roggyant fahidak, néha farönk átugrás (bunny hop).