2009.04.06.
- így 200km után bekopva nagyon finom lett a mozgása, 80kiló alatt a kis köveken is úgy megy át hogy alig érezni
- előfeszítés állítót szentem 1x kell beállítani aztán nem piszkálni, akkor nem fog se letörni se elromlani. A napsütéstől kétlem hogy bármi baja lenne :)
- a februári hidegben elég nehezen mozgott az tény, de 16 foktól teljesen tökéletes
- csillapításra nincs panaszom, patronoshoz képest teljesen szuper. és még az olajat sincs hol eleressze :)
- 160-as tárcsa van rajta, nagyon durva lejtőn érezni egy kis instabilitást a csavarodástól, de kezelhető
2009.04.06.
- tényleg 200km után a becsúszó 2/3-áról (azaz ahol a legtöbbet mozog) lekopott a fekete anodizálás, de igazából ez engem hullára nem érdekel.
ezen kívül egyenlőre semmi hiba, pedig hegyen megy és nincs kímélve. remote lockout is hibátlan.
2009.04.06.
Tényleg vicces, de igen jó "feature" a benyomott állapotban lockolás (kormányról elég könnyű megtenni), mászáskor le lehet tenni vagy 5-6 centivel az elejét ráadásul kimerevítve! Bár valszeg nem tesz jót neki úgyhogy nem is használom ha nem muszáj :)
2009.06.06. - update:
Nos tényleg nem szereti a benyomva lockolást, ilyenkor megcsinálja azt hogy kioldás után is lokkolva marad egy darabig, aztán egyszer csak gondol egyet és kiold :) Úgyhogy ezt inkább ne csináljátok.
Eddig 500km-t ment, ebből 450-et hegyeken. Na eddig bírtam ki hogy ne boncoljam fel a villát. A gyári zsír az valami átlátszó szilikonzsírra emlékeztető ragacsos sz*r. Természetesen az volt az első hogy ezt alaposan kitörölgettem mindenhonnan. A jobb lábban az "olajpatronra" az van írva "Danger! High pressure NITROGEN" :) Na most akkor olaj vagy nitrogén? Lehet hogy mindkettő, mindenesetre nem szedném szét. A bal lábban lévő rugón belül egy, a rugó kb 3/4 hosszának megfelelő elasztomer szerű kemény gumi cucc van. Ebből 5centit simán levágtam, bőven elég a fél rugónyi is, így tovább tart a rugó kisebb ellenállása, ergo többet tud kimozogni az útból. A nyomórúdon lévő felkoppanás gátló kis rugónál lévő távtartóból is kb. 2 centit levágtam, ezzel növelve a teló útját. Ezt kompenzálandó (és mivel amúgy is túl nagy volt a 2-3 centis beülés a 80 kilóm alatt) felül a rugó és az előfeszítés állító csavar közé betettem kb. 2,5-3 centis távtartót. Összeszerelés előtt mindenhol bőségesen bekentem olajjal hígított zsírral. Az eredmény: az eddigi 10centis max út helyett (amiből 8at mozgott ki, nem rosszul de azért nem is vajpuhán) jelenleg 12 centi a teljes út amiből 11et vajpuhán mozog ki, úgy hogy félig betekert előfeszítéssel 1,5 centis a beülés. Szóval aki egy kicsit is szeret bütykölni annak érdemes feljavítani ezt az amúgy sem rossz villát, főleg hogy hihetetlen egyszerű szerkezet és nagyon könnyű szerelni/karbantartani.
Továbbra is megérdemli a maximális 5-5 répát.