Suntour XCR LO első teleszkóp

64 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.04.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




scotty avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

2009.04.06.

- így 200km után bekopva nagyon finom lett a mozgása, 80kiló alatt a kis köveken is úgy megy át hogy alig érezni

- előfeszítés állítót szentem 1x kell beállítani aztán nem piszkálni, akkor nem fog se letörni se elromlani. A napsütéstől kétlem hogy bármi baja lenne :)

- a februári hidegben elég nehezen mozgott az tény, de 16 foktól teljesen tökéletes

- csillapításra nincs panaszom, patronoshoz képest teljesen szuper. és még az olajat sincs hol eleressze :)

- 160-as tárcsa van rajta, nagyon durva lejtőn érezni egy kis instabilitást a csavarodástól, de kezelhető

Hátrány

2009.04.06.

- tényleg 200km után a becsúszó 2/3-áról (azaz ahol a legtöbbet mozog) lekopott a fekete anodizálás, de igazából ez engem hullára nem érdekel.

ezen kívül egyenlőre semmi hiba, pedig hegyen megy és nincs kímélve. remote lockout is hibátlan.

Tapasztalat

2009.04.06.

Tényleg vicces, de igen jó "feature" a benyomott állapotban lockolás (kormányról elég könnyű megtenni), mászáskor le lehet tenni vagy 5-6 centivel az elejét ráadásul kimerevítve! Bár valszeg nem tesz jót neki úgyhogy nem is használom ha nem muszáj :)

 

2009.06.06. - update:

Nos tényleg nem szereti a benyomva lockolást, ilyenkor megcsinálja azt hogy kioldás után is lokkolva marad egy darabig, aztán egyszer csak gondol egyet és kiold :) Úgyhogy ezt inkább ne csináljátok.

 

Eddig 500km-t ment, ebből 450-et hegyeken. Na eddig bírtam ki hogy ne boncoljam fel a villát. A gyári zsír az valami átlátszó szilikonzsírra emlékeztető ragacsos sz*r. Természetesen az volt az első hogy ezt alaposan kitörölgettem mindenhonnan. A jobb lábban az "olajpatronra" az van írva "Danger! High pressure NITROGEN" :) Na most akkor olaj vagy nitrogén? Lehet hogy mindkettő, mindenesetre nem szedném szét. A bal lábban lévő rugón belül egy, a rugó kb 3/4 hosszának megfelelő elasztomer szerű kemény gumi cucc van. Ebből 5centit simán levágtam, bőven elég a fél rugónyi is, így tovább tart a rugó kisebb ellenállása, ergo többet tud kimozogni az útból. A nyomórúdon lévő felkoppanás gátló kis rugónál lévő távtartóból is kb. 2 centit levágtam, ezzel növelve a teló útját. Ezt kompenzálandó (és mivel amúgy is túl nagy volt a 2-3 centis beülés a 80 kilóm alatt) felül a rugó és az előfeszítés állító csavar közé betettem kb. 2,5-3 centis távtartót. Összeszerelés előtt mindenhol bőségesen bekentem olajjal hígított zsírral. Az eredmény: az eddigi 10centis max út helyett (amiből 8at mozgott ki, nem rosszul de azért nem is vajpuhán) jelenleg 12 centi a teljes út amiből 11et vajpuhán mozog ki, úgy hogy félig betekert előfeszítéssel 1,5 centis a beülés. Szóval aki egy kicsit is szeret bütykölni annak érdemes feljavítani ezt az amúgy sem rossz villát, főleg hogy hihetetlen egyszerű szerkezet és nagyon könnyű szerelni/karbantartani.

 

Továbbra is megérdemli a maximális 5-5 répát.

Erre ajánlom
XC,CC, túra, maraton.
Ennyiért vettem
23900
20 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCR LO szimering
6 válasz
utolsó: 2014. okt.
Suntour XCR LO nehezen jön vissza, mi lehet a hiba?
9 válasz
utolsó: 2012. márc.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCR LO termékkel kapcsolatban: