-Jól üzemel, de terhelés alatt nem ajánlott felváltani vele
-Egyszerű konstrukció, nem nagyon tud elromlani
-3 tányéros rendszerekhez nem hinném hogy jobb kellene enyhén rázós xc és mezei trekking felhasználáshoz
-Érthető hátrány mivel alapvetően 3 tányéros váltó, de kéttányéros kialakításhoz nem a legjobb választás, főleg ha a legkisebb és a középső tányért használnád (részletek a véleménymnél)
-Kicsit nyeglének tűnik a mechanikája de ennek ellenére hibátlanul működik
-A terelőlap ívével inkább kb 40-42-44-48 fogas tényérokkal érzi a legjobban magát a bringád vele, kisebb fogszámú nagytányérral rázós úton vagy keményebb földreérkezésnél lentebb ugorhat a lánc, villára szerelhető láncfeszítőt érdemes használni mellé.
Pontos típusa: FD-M430
A kerékpáromon volt gyárilag ez a váltó. Eleinte 44-32-22 fogas hajtóművel használtam, hátul deore shadow váltó feszítette a láncot. Ugrásnál földreérkezéskor, valamint rendesen rázós terepen a középső tányérról hajlamos leugrani a lánc a legkisebbre. A nagytányéron megmarad mert a terelőlap íve szépen körbeöleli a lánckereket. Kéttányéros üzemben használtam egy ideig, a középső és a legkisebb kereket használva (36-22 fog). Nem tudtam vele beállítani a felső limitet precízen a csavarral. Egyszerűen a második fokozatnál még hiába tekerem tövig a határoló csavart (próbáltam hosszabb csavarral is), nem áll olyan szögben a beakadó csapocska hogy megakadályozhassa a túlváltást. Ezért az én esetemben csak nagy körültekintéssel szabad váltani vele, különben túldobja a láncot a hajtókarra. Szóval 2x9, 2x8 rendszerhez nem ajánlanám.
könnyebb XC, trekking