Ami a váltást illeti, feladatát megfelelően látja el. Elvben bármilyen 6/7/8 sebességes lánccal együttműködik. KMC és Sram (7 és 8 sebességes) gyártmányokkal használtam: nem vettem észre semmilyen különbséget a működésben.
Olyan helyzetekben, amikor a lánc keresztben fut (éppen olyan lánckeréken időzik, amelyik nem esik egy vonalba a megfelelő lánctányérral), nehezebb váltani, különösen kisebb lánctányérról nagyobbra. A váltókart ilyenkor hosszabb ideig kell működtetni. Minél inkább eltér a láncvonal az ideálistól, annál bajosabb a váltás.
Váltani csakis terheletlen vagy csekély mértékben terhelt hajtással lehetséges. Indulásnál, gyorsításnál, hegymenetben stb. a láncot igen nagy erő feszíti, ezért a terelőlemezek nem is tudnak vele mit kezdeni. A hátsó váltónál más a helyzet, mert nagyobb erő csak a fogaskoszorút éri, a váltó pedig a terheletlen láncszakaszon fejti ki hatását. Persze ott sem könnyű terhelés alatt váltani: a lánc akadozik a lánckerekeken, recseg-ropog, megugrik stb.
A sár és egyéb kerékpárost sújtó csapások nemigen befolyásolják az első váltó működését. Sáros földutakon, kisebb fertőkben stb. eddig még boldogultam a váltással, anélkül hogy különösebb nehézségem lett volna. Ellenben többször előfordult már, hogy mindenféle kórók, illetve faág akadt a hajtóműbe, váltóba stb. Ilyenkor az érzékenyebb szerkezetet sérülését elkerülendő, rögtön le kell állni.
Nagyjából egy éve használom ezt a szerkezetet, az elhasználódás jelei még nemigen mutatkoznak rajta. A rozsdára nincs panaszom, még nem harapott bele a rögzítőkengyelbe, ellenben a téli sós lé nyomot hagyott rajta. A terelőlemezekkel, valószínűleg jobb anyagból készültek, nincs semmi baj. Jól tartanak, alig kopnak, és úgy tűnik, a korróziónak is jobban ellenállnak.
Az első váltó forgáspontjainak megfelelő kenése nem egyszerű feladat. Nem a kenőanyaggal van baj, hanem a mennyiséggel, illetve a módszerrel. Jó ide bármilyen olaj, adalékkal vagy anélkül, de nagyon kicsi kell belőle, és nagyon nehéz a megfelelő helyre juttatni úgy, hogy ne maszatoljunk össze mindent. Olajba mártott fogpiszkálóval szoktam próbálkozni, több-kevesebb sikerrel. A rárakódott port és egyebeket erősebb kefével, ecsettel takarítom le.