- sok helyen kapható
- kopásjelző
- melegen is tökéletes fékhatás
- adagolható vele a fékerő
- korrekt ár
- tartós
Párás időben "hideg üzemben" néha meg-megszólal, de nem vészes, inkább jelzés értékű a hang :). A gyári Hayes betéthez képest szinte néma.
Kényszerből vettem az a2Z gyártótól a betétszettet. Ugyanis olajos szennyeződés (béna voltam mosásnál :D) került a pofák közelébe és sikeresen megégettem a gyári Hayes betéteket vasalásnál (röhögés megengedett). Jó akkor vegyünk új betéteket. Neten gyorsan szétnéztem és ezt dobta "ki a barátom". Oké, kétezer párszáz forint, rendeljük meg. Beszereltem, némi bejáratás és kezdte megmutatni mit is tud a betét. A gyárihoz képest fenomenális!
Amik elsőre feltűntek:
- adagolható
- nem nyiszitel
- rövidebb fékút
- nem eszi, nem süti a tárcsát, mint a gyári betét
- hamar visszahül
Volt szerencsém a hegyekben megtapasztalni mit tud valójában. 60-nal lefele a Kékesről fékhatás csökkenés nélkül gyönyörűen fogott. Hosszabb lejtőzést zokszó nélkül elviselt (Piszkés-tetőről Mátraszentlászlóig végig terepen). Vizesen is szépen fog. Ha melegszik is, akkor is jó a fékhatása, nem érezni csökkentést. 140 km-t tettem bele a hegyekben, a harmadik nap végén kellett egy picit utánállítani. Hirtelen fékezésnél, ha kell a fékerő és valóban meg kell állni, lehet rá számítani.
Engem meggyőzött. 700 km körül van benne, ebből 140 km erős igénybevétel és elöl kopott egy picit (maximum fél tized mm-t).
Vegyes használattal, jó tárcsával saccra két szezont kibír.
2 év használat után nem csalódtam benne. Egy Mátra Maratonon túl vagyok, ráadásul előtte 3 napig kapta az érzést szintén a hegyekben. Hosszas és intenzív fékezésekkor azért kezd nyúlóssá válni, némileg veszít a fékerejéből, de ha kellett, necces helyzetben is megálltam vele. Van egy szett új betétem, összenéztem a régivel és meglepődve tapasztaltam, hogy alig kopott. Ja és még ugyanazzal a tárcsával használom ;).
- terep
- túra és város (ha nem akarsz meglepetést hirtelen fellépő közlekedési szituációban, ideális)