Hayes MX-5 fékpofa

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2017 (frissítve: 2017.03.)
  • Listaár: 3.990 Ft

HASONLÓ fékpofa TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Tom77 avatar
33 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Picivel több mint húszezer km>óta koptatom, az egyik legjobb betét a világon, ha olyan féktárcsával használod, ami a gyantás pajtáshoz való..
Nem bonyolult, olyannyira nem, hogy nekem mai napig megmaradt ez a konstrukció, mert nem szervizigényes és ha van a táskádban egy tartalék betét, na meg egy bovden, akkor egy csavarhúzó és egy imbuszkulcs, amit elég egy akár több hetes bringatúrára vinned fékügyben, ozt bárhol simán megszereled a féked, tíz percben..
Bár pont a leírtak miatt, ez a fék nálam még útközben nem hibásodott
meg, pedig hatodik éve használom, folyton úton vagyok velük..

Ára: 2-3 ezer forint körül, beszerzéstől függően mindenki döntse el, kinek hova és főként mihez mérten olcsó vagy drága ez relatív dolog, maga a rendszer eleve nem egy bonyolult építés, egydugattyús mechanikus fékről beszélünk, középen állítható csavarral, kábé egy négyszáz forintos bovdennel na meg egy három ezer forintos fékbetéttel, ami kábé hat-hétezer km>alatt fogy el, használattól függően..
Egy mm>t kopik kábé 2000km>en nekem ez vele a személyes tapasztalatom, három mili vastagságú a gyantás anyag a fémlemezen 3x2=6, eszerint 6000km-ig nem fogod cserélni, ha normál napi használatról beszéltünk.

Hogy hangja van e, arra annyit válaszolnék, hogy amennyiben a tárcsáid tiszták és néha kiveszed magát a betétet is, és átcsiszolod egy csiszolószivaccsal, akkor hangja egész biztosan nem lesz a fékezésnél.
Vizes vagy sáros dzsuvás tárcsa esetén mindegy milyen betéttel fogsz megállni, mert akkor hangja is lesz az biztos. Nekem van féktisztító folyadékom, használom is, szóval ha hasonló módon odafigyelsz rá nem lesz vele gond.

Hátrány

Talán annyi, hogy nagyon nehezen kapható, mert már alig használják ezt a típust.
A __hayes mx 4 illetve az 5 eleve marha régi konstrukció, más féktestek vannak már a piacon azokhoz viszont ez a betét már nem jó, na és persze akkora divatot csináltak mára az olajos verziókból, és szinte minden bringára rádobják, felhasználástól függetlenül, így emiatt ez a betét mára teljesen kiszorult a piacról.. Szintén saját megjegyzés, véleményem szerint a legtöbb ma készült bringán az olajos rendszerű fék egyáltalán nem volna indokolt, tény azonban hogyha ilyen van a masinán akkor, harminc-ötvenezer forinttal többet is el lehet érte kérni, illetve akár légtelenítés akár más probléma legyen majd a későbbiekben vele, amit már nehezebben oldasz meg otthon, tehát minden szerviz újabb bevétel ezeknek az eladó helyeknek illetve a bringaszerviznek.
Valójában egy sima mechanikus bovdenes fék is bőven elég volna a legtöbb bringára, főként azokra amiket sima napi általános használatra szeretnének eladni..
Mivel kevesen használják nehezen beszerezhető, sok helyen eleve már nem tartanak ilyen holmit, van ahol behozzák de várni kell rá, nekem a legutolsó beszerzés majd két hétig tartott, és nem kevés helyet hívogattam miatta..

Tapasztalat

Durván 3mm vastagságú gyantás anyag van a fémlapon, ami alapvetően egy acélból készült alaplemez,
ami mágneses. Ez a kis fémtalp a mágnes segítségével kerül a helyére, ami a féknyereg állító csavarjának a másik végén van.
Az állítócsavar mozgatja az egyik lapot, attól függően, hogy milyen fékerőt szeretnél, a másik lap a tokban van, amit szintén mágnes rögzít, de az a lap nem mozgatható, mivel egycsavaros rendszerű, értelemszerűen a tárcsa belső felőli lapja mozgatható az állítócsavarral..
A betét cseréje pofon egyszerű, miután a kereket kiemelted a villából, mindösszesen egy vékony szárú lehetőleg szintén mágnesezett csavarhúzó segítségével kiemelhető a betét, a betétet mozgató csavart nem kell teljesen kivenni, elég lelazítani annyira, hogy a csavar végén található mágnes elengedje a betétet, a másik oldalit a tokjából fogod tudni kipiszkálni, az fixen van.
A két betét közül az állítócsavar csak az egyiket mozgatja a másik lap fixen a tokban van, de azt a lapot veszed ki a cserekor elsőnek, amelyiket a csavar mozgatja, ha nem így teszel, nem fogsz rendesen hozzáférni a másik oldali laphoz emiatt kábé ötször annyi időbe telik majd, míg kiszenveded a helyéről mindkét lapot.

Én idehaza hat éve mindenhová mechás rendszerű fékkel járok, két elég drágán megépített bringán is ilyen fékem van, amit becsülettel használok mondhatni napi szinten, évi három-négyezer alatt nálam nem nagyon volt eddig bringaszezon, de soha nem éreztem azt, hogy kevés lenne vagy lassú, esetleg kevésbé hatékony volna a mechanikus fék, pedig gyors és jól megépített masináim vannak, de anno nem divatoltam egyikkel sem, és igyekeztem olyan hatásfokú féket rájuk dobni, ami az általam használt utakra és terepekre maximálisan elegendő. Elfigyelve a hazai felhasználást és az általános tapasztalatokat, nagyon sokaknál bizony szintén bőven elégséges lenne még ez a rendszer..

Erre ajánlom

Nem extrém felhasználáson kívül bármire, épített pályákra már kevés lehet, de általános felhasználásból kiindulva nincsenek kivételek, olcsón fenntartható és végtelenül egyszerű rendszer ez, nincs hosszabb távon sem költség sem szerviz igénye, aki ilyesmiben gondolkodik az mellett, hogy megállni is szeretne, azoknak jó választás. 
Bármilyen terepre a felsoroltak kivételével..
Nekem MX4 illetve MX5 van, ezekhez a típusú mechanikus féktestekhez ez a betét való!

 

Ennyiért vettem
2400
Csatolt képek
Hayes MX-5  2014 fékpofa
Hayes MX-5  2014 fékpofa
Hayes MX-5  2014 fékpofa
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Hayes logó

Hayes márka bemutatás

A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.

A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.

A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.

A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Hayes MX-5 termékkel kapcsolatban: