Ősszel szereltem fel a saját fékbetétjével. Első cserélhető betétes fékpofám, ezért eléggé meglepődtem, hogy a féktest és a szár szétszedhető. A szár vége peremes, lényegében egy hengeresfejű csavar, ami a féktest sűlyesztékében foglal helyet a betét alatt és felszerelve a csavaranya szorítása tartja egyben a szerkezetet. Gyakorlatilag kellően merev egységet alkotnak, semmi hátrány nem származik ebből a felépítésből.
A betét viszont elég gyenge minőségű, vagyis semmivel se jobb, mint a közönséges olcsó pofák, de legalább jókora kompresszibilitása van, vagyis összenyomható a mintázata miatt. Amint a negatív mintázat lekopik róla, úgy válik egyre inkább merevvé, végül már egész használható betétet kapunk. :) Eleinte viszont olyannyira nyúlos, hogy a patent beállítás (pár tizedes hézag a felni és betét közt) mellett is be lehet húzni kormányig a fékkart, ha komolyan megtéped.
Fékhatása megvan, de mivel nagyon nyúlós, nem érzed a gumi tapadását. Simán leblokkolja száraz időben a kereket így is, de nincs fix fogáspontja.
Kopottan már jobb.
Három komponens és mintázat ide agy oda, vizesen ez sem fog úgy, ahogy szeretném. Erős fékhatáshoz esős időben izomból tépni kell. Télen hasonló a helyzet, a hidegre felkeményedik. Bár jobb a helyzet, mint a gagyi pofáknál, amik nyáron is kemények. Ezt ba "bemelegíted", akkor visszakapsz némi tapadást. Illetve a közönséges pofákhoz képest a három komponensűnél azt vettem észre, hogy vmire tényleg jó a mintázat. Vizes, hideg vagy koszos felninél ha folyamatosan húzod neki, akkor picit érezhető, hogy feljavul a fogása. Városi bicikliknél ha kint ázott a kerékpár és a felni is vizes lett (illetve télen), akkor érdemes kicsit bejáratni a féket. Viszont ez az öntisztulás semmit sem ér, ha a mérleg másik oldalát meg lehúzza az összenyomhatóság okozta nyúlós fékhatás.
Kopottan meg ugye az öntisztulás se működik már. Szóval elég két egymásnak ellentmondó és egymást kompenzáló tulajdonsága van.
Jelenleg még mindig azt a betétet koptatom, amivel vettem. Vizesen gyorsan kopik ez is. Különböző indokok miatt csak ezzel a betéttel szerelt féket használom a biciklin üzemszerűen (hátsó), elsőt csak akkor, ha a hátsó már kevés. Elég jó bírja, még ebben a nedves évszakban is megvan még a java. Mintázat már lekopott róla, de az csak a tömegének egy kisebb részét képezi, és ahogy nő a kontakt felülete úgy egyre inkább lelassul a kopása is.
Szumma szummarum átlagos betét viszonylag puha gumikeverékkel, semmivel sem jobb a többinél, de legalább nyúlós.