Avid Roundagon féktárcsa

24 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.06.)
  • Listaár: 6.000 Ft

HASONLÓ féktárcsa TERMÉKEK




nesa avatar
22 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Mint minden féktárcsa azért ez is melegszik, de viszonylag hamar vissza is hűl.
- Mivel nincs rajta sok hő-elvezető nyílás, így nem is ad ki daráló hangot fékezéskor a Roundagon (olvastam egy pár helyen, hogy panaszkodnak a tárcsás avid fékükre, mert megvan a "turkey gobble" effektus. Én elixir-rel használom, és semmi darálás nincs)
- Könnyedén bekopott, viszont megégetni sem sikerült még. 85 kiló vagyok, szóval elkél a fékerő.
- Átlagos megjelenés, nem olyan feltűnő

Hátrány

- Könnyű bele nyolcast rakni, de könnyedén ki is jön, vagy ha más nem, könnyedén ki lehet egyengetni
- Ha csak tárcsát akarna valaki venni, ahhoz képest drága.

Tapasztalat

Keróval volt, régebben elől / hátúl (185) BB5-el használtam, azóta elől elixir-el használom. Tökéletesen megvagyok elégedve vele, nem gondolkozok azon, hogy cserélni kellene az Avid Roundagon-t. Nem volt még olyan helyzet ahol azt éreztem volna, hogy annyira felmelegedett volna, hogy ne tudjak vele időben megállni. Azért a tárcsa bolti ára ár/ értékben nem igazán állja meg a helyét.

Erre ajánlom

Fékezést elősegítő biciklis alkatrész :)

Ennyiért vettem
bicóban volt
Csatolt képek
Avid Roundagon  2011 féktárcsa
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
méret:
  • 160 mm
  • 185 mm
  • 203 mm

 
tömeg (g):

140


 
további információk:
  • 6 csavaros rögzítés
  • Rozsdamentes acél
  • BB5-től Juicy 7-ig minden Avid tárcsafékkel kompatibilis
  • Fémes és műgyanta alapú betéttel is használható

A feltüntetett ár a 160 mm átmérőjű tárcsára vonatkozik.


Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Hayes Stroker Carbon Avid tárcsával. Gond?
2 válasz
utolsó: 2012. jan.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Roundagon termékkel kapcsolatban: