- merev
- nem hajlik el könnyen, sőt
- tartós
Talán az, hogy nem olyan egyszerű a beszerzése és valamivel drágább tárcsa, mint a többi gyártó terméke.
8 hónapnyi mindennapos, hegyes-völgyes, fagyos, 50-ről 0-ra lassulásos tapasztalat megosztás következik :).
Ez az első tárcsám, más modellt/típust csak próbáltam, ezért ahhoz és a V-fékhez tudok viszonyítani. Hayes MX4 tárcsafékkel használom, jó kis páros, eddig még nem vesztek össze. Eleinte a gyári fékbetétekkel használtam, amik égették a tárcsát és nyikorogtak egy-egy hosszabb vagy intenzívebb fékezés közben/után. Ezt megunva és a gyári betétet sikeresen megégetve vettem a2Z AZ-220 organikus betét szettet. Ég és föld a fékhatás az a2Z javára. Nem égeti a tárcsát és borzalmasan nagyot fog, ráadásként adagolhatóbb lett a fékezés.
A gyári rögzítőcsavarok nagyon rosszak, könnyen lesarkalhatóak, ezek is cserélve lettek Ashima torx acél csavarokra.
Napi használatra túlzás ez a tárcsa, ezt tényleg terepre és erős igénybevételre tervezték. Melegedni nem melegszik annyira az organikus betéttel, jobb tempónál a menetszél elég jó hatásfokkal hűti a tárcsát, akár hosszan tartó fékezést is minden nyiszitelés és fékhatás romlás nélkül elvisel. 50-60-ról is meglehet vele állni egész rövid távon. 140 kilométernyi elég intenzív használat után pozitív tapasztalattal tudok szolgálni. Ugyan nekem a 160 mm-es van, ellenben lehet rá számítani majdnem minden helyzetben.
Erős, merev, vizesen is fog, jól hűl, jól kiválasztott betéttel erőteljes fékhatást tud produkálni.
1200 km van benne, tolómérővel mérve is alig látszik a kopás mértéke.
Hegyekbe, erős igénybevételre bátran. Városban egy ujjal koppra meg lehet vele állni :).
