Shimano csúcs tárcsája.
Merev kialakítás a csillag felfogatás miatt. Így 8-as sem kerül bele könnyen.
Nekem 180-as van elől, hátul 160-as. Tökéletesen 8-as mentesek.
Nagyon jól néznek ki. Messziről látni, h. XTR. Mára mondjuk már az XT is hasonló és az új XT-k, XTR-ek is.
DE ez még a régi stílusú szürkés-kékes felületű, de ha szemből nézzük, akkor fémszínű. Nagyon jól néz ki élőben.
Könnyű.
160-as hátul kissé besült 10 km lejtő után.
Azt tudni kell, hogy 100 kg voltam akkor kb. + menetfelszerelés és 70-75-ről fékezgettem le kb. 2-300 m-enként 20-30-ra legalább 10-15x egymás után.
Ekkor a hátsó fék "meghalt". Szerintem az is hozzá tartozott, hogy a rendszer kissé levegős volt. De a féktárcsa is kicsit elszineződött.
Mindenesetre hátulra ajánlom nehezebbeknek a 180-ast.
Ha túlmelegedik, hajlamos a kattogásra, amikor visszahül. De ez néha a csapszegeknél is kattog, kikotyogosodik, de csak nagyon nagyon minimálisat. Visszahülés után ez is helyre állt. Most nem kotyog semennyit sem.
Ha mégis kotyogna akkor kalapáccsal lehet segíteni. Ez egy hivatalos Shimano szerelői tipp.
Új ára nagyon sok szerintem, de megéri a látvány és a merevség miatt.
A 180-as tárcsa tömege újonnan 163 gr. volt. Most 160 gr. A 160-asé 135 volt, most 133 gr.
Nálam fémes, félfémes és műgyantás fékpofánál is bevált. Nagyon ritkán nyikorog, de többnyire kosz miatt.
Ígényes bicósoknak ajánlom.
Igazából minden kategóriában jó szerintem, mivel van 203 mm-es változata is. Mivel XTR, versenyzésre is tökéletes. Van 140 mm-es változata is.