Manapság már-már elhanyagolható szempont, de elöl és hátul is használható az Evolver U-fék, az átkonfiguráláshoz minden megvan a dobozban, nincs szükség extra alkatrészek vásárlására. A fékhez két szett rugó jár, egy erősebb azoknak, akik markánsabb ellenállást és gyors visszaugrást várnak a féktől, és gyengébb a lágyabb fékezés és a "csúsztatásos" fékezés könnyebb használatához.
A készlet továbbá tartalmaz egy "London mod" kiegészítést is, hogy aki rotort használ, alkalmazhassa a dupla bowdenes elvezetést a fékig. Ugyanakkor a dobozban minden alkatrész megvan a szimpla szálas elvezetés összeállításához is.
A gyári fékpofák elég jók, én még nem cseréltem le, egyelőre elégedett vagyok velük, króm felnivel használom.
Inkább csak nehézség, a bowdeneket kis imbuszfejű hernyócsavarok rögzítik, melyekhez elég kicsi imbuszkulcs kell, mivel én használtan vettem, nekem nem volt hozzá gyári, de ha jól tudom, akkor az eredeti csomagolásban szerepelt az imbuszkulcs is.
Az Odyssey Evolvert összességében nagyon jó féknek tartom, nagyfokú konfigurálhatóság, minden igényt ki tud elégíteni. Gyakorlatilag csak a bowden és a fékkar kell hozzá, semmi egyéb extra fékalkatrész(pl fékháromszög, London Mod) nem szükséges hozzá, hiszen jár a fékhez. Hozza az igazi Odyssey minőséget
Fékezésre :D
komolyra fordítva: street, dirt és akár flatlandre is, hiszen első féknek is használható (manapság inkább már csak ott elterjedt az első fék)