- A fékerő kielégítő. Nem csúcsszuper, de ez könnyen orvosolható egy fékbetét-cserével.
- Nagyon tetszik külsőre ez a Shimano féktest. Szép, na. RX-100 örökség.
- Van rajta gyorskioldó. Igaz, az minden SH-n van, de én nem szeretem, hogy Campyn nincs csak a fékváltókaron. Szerintem egyszerűbb az Sh féle gyorskioldó.
- Piszok jól adagolható a Tiagra fékváltókarokkal, igaz, erősebb fékhatáshoz komolyabb erőkifejtés szükséges.
- Nem éreztem, hogy deformálódna, mint pl. az újabb Velocék.
- Külön vásárolható első és hátsó fék is.
A fékbetét, a gyári. Gumi, egy darabból, ráadásul a kis kontaktfelületen túl érezhetően hiányzik a cartridge pados modellek fém "alapja". Ez kissé kompromittálja a fékerőt, de szerencsére ami van, az sem rossz.
Drága a Tiagra. Ráadásul óriási az árszórás egyes boltok közt. Van, ahol 6-7 ezer forintért kapod darabját, van, ahol nem.
Az egész 4600ás alkatrészcsaládot csak próbálgattam, meg azt tudom róla elmondani, amit mesélt a gazdája. Összevetni a kissé régebbi és legújabb 2forgáspontos Velocékkal valamint Tektrókkal tudom, körülbelül utóbbiakkal van egy szinten, mindkettőnek a gyengéje a betét, bár a mozgásra-rugózásra a Tiagra úgy vágja haza szegény noname R510-eseket, ahogy vannak. :-)
Összességében kellemes kis fékeket kaphatsz a pénzedért, mert újonnan sem drágák, 12-13 körül már vehetsz párban. A gyorskioldót én még mindig jobb' szeretem a japán modelleken, mint az olaszokon, nemhiába használják többen ezt a megoldást.
A fékbetétek cseréje akkor lehet indokolt, hogy ha elkoptak. Ugyanis nem olcsó a csere, ellenben a gyári betét tartós, és szerintem 8ezer kilométert simán kibír átlagos használat esetén. :) Persze NEM HAVAS-ESŐS időre gondoltam. Az lereszel mindent.
Megállni és lassítani.