Shimano Alivio fékváltó kar

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 19.000 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK



1-15 (15 vélemény)
Rendezés

DöG-1 avatar
26 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Shimano ST-M4000-R 9s fékváltókar

Régi Alívió váltóval szépen, precízen vált, szétszerelés nélkül lehet bowdent cserélni.

Alívió V-fékkel jól fékez

Hátrány

Eddig nem tapasztaltam

Kicsit hangosabb a váltás, mint egy felső kategóriás váltónál

Kicsit nehéz

Tapasztalat

10+ évig szolgált alattam egy ST-EF29-es fékváltókar, ami több 10000km, és tucatnyi váltóbowden után elnyűvődött, majd egy rövid, balsikerű ST-EF65 epizód után ismét elégedetten használom a váltómat... :)

Erre ajánlom

Kényelmes, precíz, üzembiztos váltásra, akár teljes terhelés alatt is.

A fék is üzembiztosan működik, közepes erő szükséglet (némi 8-ast is tolerál), könnyen adagolható, de akár blokkolni se okoz nehézséget (Alivio V-fék; piros Richey fékbetéttel)

Ennyiért vettem
7430Ft
Csatolt képek
Shimano Alivio  2017 fékváltó kar
beépítve
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

potyka2 avatar
22 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kézreálió kialakítás.

Tartós,a 2008-as gyártású még mindig jól működik.

ESZTÉTIKUS!

Deore váltóval és féktesttel nagyon jól muzsikál!

Hátrány

A küllemén a idő vas foga meglátszik,de köszöni jól van.

Ha ez hátránynak nevezhető!

Tapasztalat

Azt nem tudom hogy a újjabbak milyenek de ez szinte elnyűhetetlen!!!

Persze normál felhasználás mellet!

Erre ajánlom

Bicajjal fékezni és váltani

Ennyiért vettem
Használtan vettem a bicajjal
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

shoji avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 6 hónapig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • pontos
  • könnyű a bowdent kicserélni
  • nem lazul
  • festés ellenálló, lassan kopik
  • nem párásodik
  • víz nem marad benne, meg tud száradni
  • szép
Hátrány

4800km után még semmi, bár annyira még nem erőszakoltam meg

Erre ajánlom

XC, város

Ennyiért vettem
4550
Szerinted hasznos?

Sheffy avatar
36 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Avid BB7-el használom ezt a Shimano fékváltó kart, kisujjal be tudom huzni a bovdent.

Massziv, kényelmes fogása van, jól látható fokozatkijelző.

Ha jól beállítod nagyon finom és pontos váltást lehet elérni.

Alivio váltókkal használom, és nagyon szépen összehangolhatók.

A fékkar festett és lakozott, ezáltal nem oxidálódik, mint a sima mezei aluminium kar!

Kényelmes kétujjas kialakítás.

Hátrány

Nem találtam neki, talán annyi hogy lehetetlen beszerezni, ha mégis horror árban van a Shimano Alivio!

Súlyra eddig a legnehezebb fékváltókarom, de különösebben nem zavar.

Tapasztalat

Avid BB7 van elöl-hátul, nagyon szépen adagolható, és gyerekjáték behúzni a féket, egyáltalán nem kell erőlködni vele. Végre festett a fékkar igy nem fog bemattulni, oxidálódni. Kár hogy újjonnan már nem igazán kapni!

Erre ajánlom

Bárkinek, akár V fékhez akár tárcsafékhez, és bármire. És esztétikailag sem utolsó, szerintem gyönyörű :)

Ennyiért vettem
6000
Szerinted hasznos?

horika avatar
121 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A fékkar(405) jó fogású és állítható a fékkar eléréssel rendelkezik.Nálam 5 évesen sem lötyögött,szépen teszi a dolgát.Használtam Alhonga és párhuzamos nyomású LX v fékkel is minkettőnél jól vizsgázott.

A váltókar része is kifogástalanul működik,főleg lefelé váltáskor.Pontosan ,precízen működik, a Shimano Alivio fokozat kijelzője is jó.

Hátrány

Felfelé váltáskor elég nagy úton és nagy erőszükséglettel működik ez a Shimano fékváltó kar,de csak a bal oldali kar,de lehetséges,hogy egy szervizelés megoldaná a problémát.

Tapasztalat

Egy 5 éves bringával került hozzám,majd átkerült a pároméra és ott is tökéletesen műköüdik.A bowdencsere jelentősen javított,finomított a működésén.

Erre ajánlom

Trekking,városi,xc

Szerinted hasznos?

grpeter avatar
23 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A fékkar nekem teljesen bejön, jó a fogása, jól állítható és a bowdenrögzítés is megfelelő.

Pontosan lehet a váltót működtetni.

Az enyém már elég koros: 3-4 éve nyúzom az Alivio-t

Hátrány

A váltó kar útja felfelé váltáskor elég hosszú, ez forgalomban néha okoz gondokat ha kapkodom, de nem vészes. Tudni kell hogyan működik az Alivio.

Erre ajánlom

Mindennapi használatra városba tökéletes, de mivel én már eléggé régóta nyúzom ezért túrázásra is ajánlom

Csatolt képek
Shimano Alivio fékváltó kar
Shimano Alivio fékváltó kar
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csiko99 avatar
20 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Avid BB5-tel és V-fékkel is egyaránt használtam, szépen össze lehetett állítani őket. Nagyon kényelmes vele a fékezés és a váltás is. Nekem különösen a határozott váltása tetszik. Deore váltókkal használom a Shimano Alivio-t és nagyon jól működnek együtt. ( katt és egyből vált) Kényelmi szempontból is megállja a helyét, mindent könnyedén meg lehet rajta találni, és a kéz is könnyen rááll! :)

Hátrány

A fékkar egy idő után felkotyogósodik, kikop, ezért egy-egy lefelénél zörög és csattog az Alivio.

Ennyiért vettem
3000
Csatolt képek
Shimano Alivio fékváltó kar
Szerinted hasznos?

GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

150 km után: 

kevés "nyúlás" van húzáskor, nagyon szigorúan fog az Alivio

óraműpontossággal vált,  erős a rugó, merev és pontos

a bowdenfeszítő csavarnak egyelőre messze nem olyan a hatásfoka, mint vártam, bár lehet, laza a bowden is egy lehelletnyit :$

jó nagy a kijelző, messziről is lehet látni

Hátrány

150 km után:

a bowdenfeszítő csavarnak egyelőre messze nem olyan a hatásfoka, mint vártam, bár lehet, laza a bowden is egy lehelletnyit :$

túl nagy a kijelző, kicsit otromba, de kormányformával némileg korrigálható

 

Tapasztalat

Shimano deore lx fékekkel használom, jó kombinációnak tűnik.

Erre ajánlom

city-bike sebesség felé "eltolva"

Ennyiért vettem
9000/pár
Szerinted hasznos?

antapanta avatar
30 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Tektro fékkel használom (http://www.testbike.hu/velemeny/fektest/tektro-836-al).

A váltópöcök kényelmesen elérhető, könnyű használni. Tartós darabnak tűnik, ugyanis vonatos szállítás alatt idegen pofák játszottak vele álló helyzetben, és szerencsére túlélte.

 

Hátrány

A fékkar nagyon messze van a rövid ujjaimnak, és ezen még nem változtattam, mert végül megszoktam.

Tapasztalat

Korábban marokváltót használtam és az valami katasztrófa volt, sosem tudtam váltani, ennél pedig tekergetés elfelejtve, csak határozotan le kell nyomni a pöcköt és huhh.

Csatolt képek
Shimano Alivio  2008 fékváltó kar
Szerinted hasznos?

szatocs avatar
32 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- masszív fékkar, 2 ujjas fékezéshez kényelmes

- megfelelő bowdenrögzítés

- váltókarok elhelyezése kényelmes

- jól beállított váltóval pontos váltás, duplaváltás is lehetséges

Hátrány

- a fékkar nem sok visszajelzést ad, ez valószínűleg a nem túl erős rugójának és a forgópontok nem megfelelő elhelyezésének tudható be, de ennek ellenére remekül használható és hát mit várunk egy alsóközép kategóriás fékváltókartól

Tapasztalat

Teszi a dolgát, próbáltam már lx fékváltókart, váltáspontosságra és gyorsaságra nem volt meggyőzőbb ennél, egy xt-t azonban kipróbálnék mit tudhat. :-)

Egyszer estem a bringával 3 év alatt, de akkor úgy, hogy átbuktam a bringán, látszik is mindkét fékváltókar fokozatkijelzőn a karcolás, a karok elhelyezése azonban megvédte a töréstől a rendszert, szerencsére.

Erre ajánlom

Városi harcosnak, könnyű terepre, hobbi bringázásra.

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Shimano Alivio  2009 fékváltó kar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Andriskaaaa avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Mutatós, kézre áll, gyors és viszonylag pontos. Jól állítható és biztosan tart.

Még nem estem vele, szervizelést sem igényelt eddig.

Hátrány

Bár kategóriáján belül abszolút elnézhető, de nekem egy picit pontatlannak tűnik a kijelzés.

Ennyiért vettem
Bicajjal együtt
Csatolt képek
Shimano Alivio  2009 fékváltó kar
Shimano Alivio  2009 fékváltó kar
Szerinted hasznos?

xBenyax avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Mutatós,működésével nekem bajom az 1 év alatt nem volt.
Hátrány
Nem tudok egyet se.Esetleg annyi lehet hogy aki street,dirt-re használja és szarul esik az szét törheti...
Erre ajánlom
Talán egy DH-snak nem,de amúgy minden stílusba megállja a helyét.
Ennyiért vettem
Bringához volt
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sebgutkopf avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A váltó karok kézre állnak, jó a tapintása, kényelmesen használható. Nekem tetszik a fokozatkijelzője, hogy rendesen látni a fokozatot nem csak egy semmit jelző mutató.

Kétujjas vékezés.

Hátrány
A fékkar kicsit lehetne erősebb. Nekem a bal oldali fékkar egy év után elkezdett kicsit lötyögni. Perecnél a csili vili felsőrész kopik.
Tapasztalat
Szerettem nagyon mindennel együtt. Valahogy nagyon kézre estek nekem a váltókarok, ami a külön fék és váltó esetén talán a kis kezem miatt nem ilyen kényelmes.
Erre ajánlom
Túra, város, erdő.
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NagyAttila avatar
48 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
jol birja az uteseket,nagyon csendesen es pontosan valt,a fekkar se olyan rossz.
Hátrány
nincs ennek, talan az ara de az se olyan veszes.
Szerinted hasznos?

JulienNineNine avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Korrekt érték-ár arány, pontos váltás az idő előrehaldtával is, nem néz ki rosszul, jól bírta az eséseket. :)
Hátrány
A fékkart én kissé gyengének érzem.
Tapasztalat

Többet is estem vele (nagyokat is) - bár ez nem a termék hibája - de nem lett komolyabb baja, csak a festésnek.

 

Erre ajánlom
Túra, CC, valamint XC
Ennyiért vettem
A bicajhoz volt
Szerinted hasznos?

1-15 (15 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:
  • ST-M4000
  • ST-M4050
  • ST-T4000

 
anyag:

Alumínium fékkar


 
kompatibilitás:

Shimano


 
fokozatok száma:

9/3


 
kialakítás:
  • Tap Fire (ST-T4000)
  • Rapidfire Plus (ST-M4000, ST-M4050)

 
bilincsméret (mm):

22,2


 
kiszerelés:

pár vagy db


 
állítási lehetőség:
  • Fékkar távolság
  • Bowdenállító

 
szín:
  • Fekete
  • Ezüst

 
további információk:

ST-M4000

  • Ergonomikus 2-irányú oldású rapidfire plus váltókar
  • Ütközőbak biztosítja a csendes fékműködést

ST-M4050

  • Integrált működésű rendszer, letisztult, kompakt és élenjáró megjelenés
  • RAPIDFIRE Plus váltókar 2-ujjas hidraulikus tárcsafék karral egybeépítve
  • Eloxált alumínium-ötvözet kar

ST-T4000

  • Intuitív váltóműködés és ergonómia a stresszmentes kerékpározás szolgálatában
  • Új Tap Fire Plus váltó
  • Finom és könnyű működés deluxe kattintás érzet
  • Jól látható és intuitív optikai fokozatkijelző

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Alivio termékkel kapcsolatban: