Shimano Tourney A070 fékváltó kar

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 35.000 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK




NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • profi kinézet, mutatós felirat
  • ergonomikus fékkar kialakítás
  • könnyen leolvasható fokozatkijelző
  • dobozos kiszerelésnél (az alsó csőre szerelhető bowdenütköző kivételével) mindent csomagolnak hozzá - bowden, bowdenház, lezáró kupakok, stb.
  • régi országúti kerékpárok fékváltókarra való átszereléséhez ideális megoldás
  • a feliratok ellenállóak még erős UV sugárzás esetén is (bringásnak attól még ajánlott a magas faktorszámú krém használata)
  • alu fékkarok
  • egyszerű szerelhetőség
  • állítható fékkar távolság
Hátrány
  • nincs mellébeszélés: bosszantóan drága a dobozos verzió
  • a leoldó karok picik
  • "nyúlós" visszajelzés erőteljes fékezésnél
Tapasztalat

Ha tehetem nem veszek ilyen fékváltókart, de az ördög vagyis a kényszer rávitt eme csoda megvásárlására. Történt az a hibbant gondolatom, hogy a régi ful-full RX100-al szerelt Legnano országúti gépemet fékváltókarosítom. Sokáig vadásztam 2x7-es RSX és RX100 karokra, de nem jártam sikerrel. Urunk 2014-ik évének végén vettem rá magamat, hogy rendeljek egy ilyen kis "csodát". Valahol bánom is és nem is. Egyrészt bánom, mert rém drága volt és ennyi pénzért inkább vettem volna kottát meg biciklit. Ami azért jó, mert jó :). Másrészt jó volt megtapasztalni, milyen fékkarról pak-pak-pakolni a láncot ide-oda, s közben nem kell kotorászni, hogy már megint le kell nyúlni... fúj. Szóval Tourney fékváltókarral Sagannak éreztem magam, de nem az igazi. Valahol úgy érzem nem ilyen az "igazi országútis fékváltókarozás". Kényelmesnek kényelmes, de nem komfortos! Pontos és precíz, nem váltott még mellé soha, pedig már Tour-on is volt (Racsing a Tisza-tó körül).

Két dolog nagyon nem tetszik benne:

  1. Fékezésnél nyúlós érzésem van. Száraz úton elmegy, de ahol oda kell figyelni az adagolásra, nincs időm megkérdezni a kezelőorvosom vagy a gyógyszerészem, hogy meddig húzhatom, hogy nem kopjon a drága Lugano kockásra.
  2. A leoldó karok cseppek. Nagyon. Elég indirekt a visszajelzés részükről. Pedig majd' 2 Deák Feriért cserébe lehetne jobb is. 1 darabért elnézném, de kettőért maga a pofátlanság.

Egy teljes szezonnyi használat után vegyesek az érzéseim. Ha az árára gondolok, elsírom magam, mert ennyiért vehettem volna XT váltókart a montimra! De nekem oútis fékváltókar kellett. Annyiból tényleg jó, hogy nem kell elengedni a kormányt és tudok váltani. No meg valamivel kényelmesebb, mint a régi RX100-as fékkarom. Ennyiben ki is merül az előny. Jó-jó de nem az igazi. Majd talán egy Tiagra vagy Ultegra felejteti velem ezt az "élményt".

Kényszer megoldásnak tényleg jó, illetve ha nem támasztasz nagy igényeket felé, akkor örömöd leled benne. De amennyiért adják, maga a lopás és nem is ér annyit. Tourney lévén és a maga szintjén valóban jó cucc, amire kitalálták. Magam hibájából tanulva, inkább csinálnék egy szettcserét felfele vagy összeválogatnék más kategóriából használt alkatrészeket és ahhoz való fékváltókart. De ha csak fékváltókar kell, akkor ettől jobb megoldás erre a fokozat kiosztásra (egyelőre) jobbat nem tudok. Sajnos a "komoly megjelenés" nem mindig takarja komoly tudást is :).

Erre ajánlom

Vintázs országútik modernizálására (alsó csöves megoldás kiváltására) jó választás, ha nem szeretnél mindent kicserélni. Ha már a világ kifogy az RSX/RX100 fékváltókarokból, utánpótlásra szintén jó. Sajnos ezüst nincs belőle, így a fekete szín révén a "megszoksz vagy megszöksz" esete foroghat fenn.

Ennyiért vettem
38000
Csatolt képek
Shimano Tourney A070  2014 fékváltó kar
Shimano Tourney A070  2014 fékváltó kar
33 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:
  • ST-A070
  • ST A073

 
kompatibilitás:

Shimano


 
fokozatok száma:
  • 2x7
  • 3x7

 
bilincsméret (mm):

23,8 mm/24.2 mm


 
kiszerelés:

pár vagy db


 
állítási lehetőség:

Fékkar távolság


 
szín:

Fekete


 
további információk:

Dual Control kar (2300 jellegű működés) 7 fokozathoz


Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Tourney A070
5 válasz
utolsó: 2014. nov.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Tourney A070 termékkel kapcsolatban: