Mavic XM 319 felni

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.08.)
  • Listaár: 11.000 Ft

HASONLÓ felni TERMÉKEK




Tom77 avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon erős és könnyű, egy hónapja váltottam!
Sima sport-monti-t, alakíttattam át XC-re, és úgy gondoltam, hogy a Mavic XM319 jó választás lesz!
Előtte egy sima DWR->duplafalú(m) volt.
500km-t mentem eddig vele, de csak aszfalton terepen még nem voltam, kompletten jutottam hozzá, Shimano M788-as XT agyakkal készen, nagyon kevés km-el, szinte új volt még, ez segítette nagyban a döntést!

Eddig jó, nagyon látványos és nem az egész felni "matricás". (Az előzőm ilyen volt)!
Tetszik benne, hogy visszafogott és mégis látható és érthető, min gurulunk.. :-)
A design->ja tehát csillagos ötös, kiegyeznék vele, ha a tartóssága is, hasonlóan alakulna..

Hátrány

A festése az oldalán, baromira sérülékeny, már van rajta karc bőven és a kavicsfelpattanásokkal, sem nagyon tud mit kezdeni, egyből meglátszik rajta minden!
Több pici festékleverődés van rajta, igaz szinte mind a hátsó kereken, az elsőn összesen egyet találtam..
Itt azért meg kell említenem, hogy a gyári DWR->em is fekete volt, igaz annak nem voltak fekete küllői és, az nem legömbölyített volt, de 3000km-után sem volt rajta egyetlen sérülés sem, sőt a vegyes (terep-aszfalt) "nyúzás" ellenére, mikor eladtam még a matricázása is hibátlan volt!

Szóval az eddigi tapasztalatom szerint, kényes a Mavic XM319->felnije, bár itt most esztétikai problémákról beszélek!
Zúzni még nem zúztam, /lehet ilyen előzmények után, már nem is merem/ de volt már kellemetlen perce az eddigi 500km->en, patkázás és ugratás stb.

Ezt mondjuk ennyiért meg bírnia kell! :-)

Tapasztalat

Nem külön vettem, tehát én kompletten jutottam hozzá kéz alól, fűzéssel és agyakkal együtt! Emiatt hoztam el, de azt hiszem ha külön építtettem volna, akkor nem rá esik a választás, ugyanakkor a felni tényleg strapabíró, még ha kényes is a festése!

Drága, de hát mi nem az, ami "márka"(?)

Azt a 60 000->ret ott alul, úgy kell érteni, hogy a komplett kerékszett ára volt ennyi; fűzve és az említett agyakkal, 180mm-es /Shimano SM RT64M/ tárcsákkal + 2db continental race king külsővel, amit azonnal elpasszoltam.. :-)

Amúgy a felnik darabját 11 000ft->ba számolta be.

Update->
2017.06.21.
A frissítés oka, 8000km került azóta az elmúlt év telén vásárolt kerekekbe, a hátsó kerékből ugyan ki lett fűzve a 788>as deore agy, (785 deore xt agyra lett kicserélve, a gyári tengely hiánya miatt) ami tény, a két felni centírozva nem volt még, és jelenleg olyan 80%-os állapotban van.
A tartóssága a leírtak alapján rendben, úgy gondolom, még vagy két szezont az ideivel együtt elbírok vele.. Mostanra már van rajta kőfelverődés és egyéb karcolás bőven, pedig belsővel és defektgátlóval használom, szal nincs "magára hagyva" a felni, pedig ez már UST>rendszerű elvben tehát, menne neki a belső nélküli használat. Sokat bír és jól kezeli, a munkába-járással együtt járó körülményeket, plusz a vidéki "vártúráimat" is nagyon jól elviseli nem panaszkodom, de gondoltam frissítek, hátha segítek valakinek a választásban..
Ez a felni nagyjából 9-11 ezerért ma is beszerezhető, persze a mavic küllők és egy normális agy még hozzászámolandó a költségekhez, hogy rendes kerekek váljanak belőlük, és akkor még úgy számoltam, hogy a koszorúd és féktárcsáid már megvannak.. Szóval összerakva nem két fillér ez a szett, de nem sok olyan gyári rendszerű kereket láttam ebben az árban, amihez az első tízezer km->ig, nem kellett hozzányúlni! 
Igaz nekem még a 10hez hiányzik kétezer, nem is szeretném emiatt a dolgot itt most elkiabálni, de az állapotukat elnézve, nem lesz gond velük behúzni az 10->ezret..

Update; 2017.08.22. Jelentem megvan az első 10ezer km a kerekeknek, és mivel továbbra is nagyon elégedett vagyok ezzel a típussal, sikerült szerezni két tartalék kereket, Deore XT M785>agyakkal fűzve, elképesztően jó árban, így a tektro fékbetétes sztori után, ezt a fejezetet is lezártnak tekintem. Újabb 10 000km> mehet a paripával, feltéve hogy a továbbiakban is sikerül majd, balesetmentesen tekeregni.. :-)
Új képek!

 

Erre ajánlom

Hát komolyabb XC-használatot én meggondolnám, az igénybevételi oldala talán oké, bár én még ezt sem mondhatom, ilyen kevés használat után, de akinek "vitrin állapotú" kinézet kell, egy-két ezer km-után is, az inkább ne ezt vigye..

Persze csapatni okés és annak, aki egy szezon után eldobja, gondolom a leírt hibák nevetségesek, de én amikor elhoztam, azt gondoltam, hogy én és a "bringa" ezzel halunk majd meg, így nekem ez egy pici csalódás volt.. ('-')
Nem keverem össze, a funkciót a kinézettel, de szerintem ezt a "felni-festést", pont 1 Mavic ->komolyabban gondolhatná!

Ennyiért vettem
60000
Csatolt képek
Mavic XM 319  2015 felni
Az első kanyar :-)
Mavic XM 319  2015 felni
A tartalék kanyar :-)
Mavic XM 319  2015 felni
Mind a 4-en.. :)
11 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Méretek (felni)

 
külső szélesség (mm):

24,5


 
belső szélesség (mm):

19


 
felni magasság (mm):

21,5


 
szín:

Fekete


 
ajánlott gumiméret:

1.50 - 2.30


 
végtelenítés:

Illesztett


 
szegecselés:

Szimpla


 
küllőszám:
  • 32 lyukas
  • 36 lyukas

tömeg:

490


 
további információk:

XC, All Mountain felhasználásra felhasználásra javasolt!


Mavic logó

Mavic márka bemutatás

A Mavic egy 1889 óta létező francia kerékalkatrész és kerékpáros felszerelés gyártó cég. Minden a francia Alpok szívében kezdődik. A Mavic mögött álló csapat elég sok időt tölt itt kerékpározással, akár azért, hogy új termékeket teszteljenek és fejlesszenek, akár csak a kerékpározás öröméért. Találhatóak itt kanyargós hegyi utak, szűk ösvények, és durva downhill pályák is- minden adott az inspirációhoz.

1934-ben Antonim Magne a Tour de France-on tesztelte a cég új Duralumin abroncsait. Mivel a szabályzat tiltotta ezeket az abroncsokat, fa mintázatúra lettek festve, és teljes titokban tartották, hogy ilyenekkel versenyzik. Antonim Magne elnyerte a sárga pólót… A Dura abroncsok 750 g-ot nyomtak, szemben az 1,2 kg-os acél abroncsokkal.

A ’80-as években pár kalandvágyó fiatal átlépte a hagyományos bringázás határait, és elkezdték a bringás motokrosszt és a hegyi kerékpározást. A Mavic felismerte- és helyesen-, hogy ez nem csak egy múlandó hóbort. 1983-ban piacra kerültek a cég első mtb és bmx abroncsai.

1994-ben a „kerék mint komplett rendszer” gondolkodás elvezetett az aerodinamikus Cosmic kerékszett piacra dobásáig, ráadásul alumínium, és karbon kivitelben is. 1999-ben a Mavicnak sikerült asztaltársaságává szervezni a két nagy gumi gyártót, a Michelin-t, és a Hutchinson-t. Az eszmecsere eredménye: az UST belső nélküli rendszer. Kisebb tömeg, és felütésveszély mentesség jellemzi az azóta is használt találmányt.

2008-tól a kerekek mellett bringás cipők és ruházat is megtalálható a Mavic kínálatában.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Mavic XM 319 termékkel kapcsolatban: