- Egyszerű, letisztult profil
- Jó minőségű, tartós anodizált bevonat (fekete színnél legalábbis)
- Hangsúlyos, erőt sugárzó matricák
- Minőségi kidolgozás
- Szépen kidolgozott furatok és szegecselés, minőségi hegesztés
- Méreteihez képest nem nagy súly
- Elképesztő strapabírás, nagyon ritkán kell centrírozni
- A gumi felrakása nem a legkönnyebb,
- A matricák sérülékenyek,
- A hegesztésközpontosító idom idővel zörögni kezd (csak "akusztoesztétikai" probléma, nem fizikai)
3 éve használom, egy városi "Balloonbike" szerű saját építésű városi mindenes MTB kerékpárban. A cél a "jó minőségű" hazai utak és a nagy testsúlyom (~105 kg) által létrehozott terhelésre valami brutális kerék építése volt, ami elvisel bármit ebben a felhasználásban.
Profi, szinte csak fűzéssel foglalkozó kerékpárműszerész fűzte, így ennek, valamint a felni strapabírásának, és a minőségi Sapim Leader küllőknek köszönhetően azóta sem kellett centrírozni, pedig igaz csak városi közlekedésben használom, de nem nézem, min megyek át, vagy padka jön-e szemben.
A 2,35"-os Crazy Bob külsőkkel azért már van súlya, ami gyorsításnál érezhető is, így egy sok fékezős-gyorsítós nagyvárosban nem biztos hogy előnyös, de vidéken, ha valaki megszokja a "lendkerekes kerékpározás" technikáját, nagyon élvezetes, és felgyorsítás után már kicsit sem nehéz tekerni. Persze ebben benne van a Crazy Bob formája és az anyagösszetétel kis gördülési ellenállása. Lejtőn lefelé a Nexus SG-8R36 agyváltó és a rá szerelt görgősfék ellenállása mellett is jobban gurul mint egy átlagos trekking vagy akár egy egyszerűbb országúti kerékpár (persze engem a gravitáció jobban húz :)
A gumi felrakása nem könnyű, bár találkoztam már egyszerű felniknél is nehéz esettel, főleg ha CST-vel kell szerelni, azok jellemzően passzentosabbak. Ehhez azonban hozzájárul, hogy a Crazy Bob felütésvédő pereme nem egyszerű meló elsőre.
A matricák szépek, nem pörögnek fel, de a karcot nem bírják, fűzéskor érdemes vigyázni, hogy a küllők vége véletlenül se érjen hozzá, azonnal meglátszik, míg a fekete anódnak a kavics sem kottyan meg.
A hegesztésnél a két fal között található egy profilközpontosító idom, ami arra szolgál, hogy helyén tartsa a két felnivéget hegesztéskor, és ez értelemszerűen nem kivehető a gyártás végeztével. Ezt néhány pontozással feszítik bele a két fal közé a belső fal felől megütve, amik idővel (legalábbis nekem) engednek, így kissé el tud mozogni az illesztőidom a helyéről. Ennek következménye egy oda-vissza kattogó hang lassú kerékforgásnál (pl toláskor), mintha kavics vagy küllőanya maradt volna a felniben. Egy pontozóval a régi pontozások ismételt megütése segít a dolgon, újra belefeszíti az idomot, de kb évente (felhasználás függő) meg kell ismételni. nem nagy hiba, csak hallatszik, nem tesz kárt a felniben.
Profi DH felninek írják, és valóban az is, így természetesen főként erre meg Dirt-re, mert iszonyú erős kerék építhető vele még az alap Sapim és DT küllőkkel is. Esetleg ha valaki olyan elvetemült mint én, akkor városba mindennapos közlekedésre is, egy kevláros külsővel könnyebb lehet, mint egy átlag felni drótos külsővel, és az élmény pótolhatatlan.