Egyértelműen a kedvező ár / érték arányt emelném ki.
Eddig nem találtam.
Tapasztalataimra (eddig 7000km van benne) hivatkozva azt mondhatom hogy egy minőségi darabról van szó. A váltás gyors és pontos (PC 991-el használom). A fogszám kiosztás szerintem teljesen jó (11-34-es változatot használom), de ez szubjektív. Nálam lelazulási problémák nem jelentkeztek és szerintem a kopása is jó. Megpróbáltam számszerűsíteni is a kopás mértékét, mivel már megvettem a következőt, így volt összehasonlítási alapom. A fogtetőknél végzett mérések alapján átlagban 1 mm volt a fogyás mértéke a legtöbbet használt 15 fogú keréken mérve. A lánc állapotát is figyelembe véve tavaszig nem tervezem a cseréjét a PG-950-nek.
Gondolkodom azon hogy felváltva két PC991-el használom majd a következőt.
Update 2016-05-13:
A mai nap már egy rossz hír elhangzott tőlem, most pedig jöjjön egy jó is. Sokáig idegenkedtem a több lánc egy fogaskoszorú (vetésforgó) módszertől, de az eredmények már most meggyőzőek. A mostani fogaskoszorúmhoz 2db PC-991-es láncot használok, melyek közül az egyik már elérte az 1.0-ás kopást, a másik pedig 0,75-nél tart. Így már kb. 15400 km van benne és még a váltás is tökéletes függetlenül attól hogy éppen melyik fogaskeréken van a lánc. A Shimanonál tapasztalt időnkénti kattanás (helyére ugrik a lánc pl. egy rázósabb szakasz után) gyakorlatilag ismeretlen jelenség. Ezzel a fogaskoszorúval több alkalommal is jártam hegyekben (Pilis; Cserhát; Vértes; Bakony; Börzsöny; Mátra; Gerecse; Balaton-Felvidék; stb.) és sohasem hagyott cserben. Ha az árát tekintjük akkor a 9-es Shimanok olcsóbb árfekvésű kategóriájába sorolható, de az élettartama inkább a felsőkategóriásokét képviseli. Ezek után úgy hiszem hogy jól döntöttem amikor erre tértem át.
2017-01-02:
Túl vagyok a 20000 km-en, de nem ez a lényeg, hanem az hogy 2 db Sram PC991-es láncot tudtam teljesen, azaz 1.0-ig koptatni gond nélkül. Most hogy már az egyik lánc túl van ezen a határon kezdett csak ugrálni a legtöbbet használt fogaskerekeken (15 és 17 fogú) amelyen az 1.0-ra kopott lánccal is csak átmenetileg tudtam segíteni. Ami pedig a váltást illeti itt még gyakorlatilag nem jelentkezett probléma, de mivel a leginkább elkopott fogaskeréken az eredeti fogszélességnek csupán a 30-40% - a van meg nem hiszem hogy még egy ugyanilyen láncot kibírt volna. Összegezve a lényeget 1,5x-es beruházással 2x-es élettartamot sikerült produkálnom.
Mindenkinek, aki szeretne egy tartós és jó árban lévő fogaskoszorút használni.