Nekem volt első szériás Specialized P.1-em ami 2005 évjáratú és most van egy ideje 2010-es. 5év külömbség és meglehet érezni.
A 2005-ös hosszabb, laposabb villa szöggel rendelkezik, nehezebb és szinte elpusztíthatatlan. Fényezése könnyen pattog le. Ám két méretben lehetett kapni. S" és L" amiből nekem L"-es volt. Kényelmes. Ám szokatlan kombináció az elöl 26" hátúl 24" kerékszett. Mégis jól forog vele. Könnyen irányítható. Valamint integrált rotor található rajta.
A 2010-es sokkal rövidebb hátsó háromszöggel rendelkezik, meredekebb villa szöggel, sokkal de sokkal könnyebb és mégis ugyan úgy elpusztíthatatlan. Fényezése tartós, nem pattog le könnyen. Viszont itt csak 1méretben kapható a váz. Itt már 26"-os kerékszettet fogad teljesen, de van aki 24" kerékszettet használ... én nem váltanék át arra. Túl alacsony lenne vele a közepe. Látszik amúgy, ha jól megfigyeljük a 2010-es évjáratút, hogy a cég inkább csak a korral halad, de mégis visszanyúl a gyökerekhez amiből van miért. pl. a jellegzetes hátsó háromszög szinte ugyan az mint 2005-ben csak sokkal rövidebb mégis 26"-os kereket fogad. Fél integrált kormánycsapágyat fogad, ami 2005-ben A-head volt.
Életem eddigi legjobb merev faru vázaimhoz sorolnám. Felül múlja messze a Magellan PolarX vázakat. Akármelyikre is gondolunk vissza. Sokkal inkább ajánlom ezt a bicikli kezdőknek mint a PolarX-et. Pl. kompletten ha az ember vesz egy Specialized P1 bringát az max. 140.000Ft -> 2év garancia minimum... de elvileg örökélet!!!!!
Míg, ha veszel egy Magellan PolarX TT vagy Manual-t ami 120.000Ft max. és sokkal gyengébb minőségű szinten van. Garancia téren meg főleg... akkor az a +20.000Ft MAX. senkit nem vág földhöz.
Erről ennyit.