Sram XX1 Eagle GXP hajtókar

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2017 (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 147.795 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • merev és tartós, szinte elpusztíthatatlan az XX1 Eagle hajtókar
  • a "cápafogas" gyári Eagle tányér jóval tartósabb, mint a régi XX1 tányérok
  • középrész szépen forog még 3 átversenyzett szezon és 10.000 km után is
  • cipő nem vagy alig koptatja, jól véd a vastag gyári védőfólia
Hátrány
  • a bal hajtókar csavarja hajlamos begyógyulni, szervizelés ilyenkor nagyon nehéz feladat
  • a jobb oldalon a középrész és a spider közt megülhet a víz, ott rozsdásodást okozva
Tapasztalat

Két darab GXP-csapágyas XX1 Eagle hajtókarom van, mindkettő erőmérővel. Megbízható, erős, masszív darabok, szinte csak pozitív tapasztalatokról számolhatok be. Az egyik kar már majdnem 3 éves és hiába a sok kőfelverődés és itt-ott apró sérülés, tökéletesen működik a rendszer. A GXP csapágyakról olvastam hideget és meleget egyaránt, én elégedetten használom őket. Ami elsőre feltűnt: ha egy Shimano csapágyban egy Shimano hajtókart megpörgetek, hogy nincsen rajta lánc, alig fordul körbe egy-kétszer a hajtókar. GXP csapágyas SRAM esetén mintha semmi ellenállása, vagy alig lenne a csapágynak. Én ezt úgy értelmezem, hogy a Shimano esetén sajnos értékes Wattok veszhetnek el, míg a SRAM esetében ez láthatóan nem így van...

 

A szerelésénél az a ~48-53Nm-es meghúzási nyomaték komoly erőt igényel, a valóságban (érzésre) nagyobb nyomatékot kell kifejteni ahhoz, hogy ne lötyögjön a hajtókar. Cserébe ha igazán belegyógyul a csavar a hajtókar tengelyébe, úgy kell erőkarral szinte kitörni - erről rengetegen panaszkodnak a külföldi fórumokon és én hasonlóan tapasztaltam. Ezért érdemes félévente 1x kiszerelni és újrazsírozni a csapágy környékét, így megelőzhető ez a probléma. Ahogy megelőzhető a hajtás oldalon a csapágyház és a hajtókar közti rész és a hézagoló gyűrű korróziója. Funkcióban nem ront ugyan semmit, de esztétikailag erősen kifogásolható egy ennyire drága rendszert korrodált állapotban látni.

 

Nekem mindhettő GXP-csapágyak XX1 Eagle hajtókarom erőmérővel vásárolt: Quarq DZero power meter rendszerek. A sima hajtókarokhoz képest leírom, itt egy lényeges különbséggel találkozhatsz, ha egy sima és egy Quarq XX1 Eagle hajtókart hasonlítasz össsze:

  • normál XX1 Eagle: a spider vagy lánctényér 3 Torx-25-ös csavarral rögzített
  • Quarq DZero XX1 Eagle: az erőmérő spider 8 db (!!!) Torx csavarral rögzített

Vagyis, a kettő nem kopatibilis egymással. Ehhez jön, hogy az egyik (sőt!) legjobb és legmegbízhatóbb erőmérő gyártó, a Power2Max erőmérő spidere a normálra szerelhető, vagyis a 3-csavaros hajtókarra, ezt mindenképp érdemes tudni, mielőtt meglépnéd az olcsónak közel sem nevezhető beruházást!

A másik fontos dolog, hogy friss menetrögzítőt mindig tegyetek a Torx csavarokra lánctányér csere előtt - például Loctite 243!

 

Összességében az XX1 Eagle hajtókarok teljesítménye nálam egyértelműen csillagos ötös, ha a fent leírtakat betartjátok (rendszeres karbantartás), soha semmilyen problémátok nem lesz vele, dacára annak, hogy karbon a hajtókar!

Erre ajánlom

XC, Maraton, versenyzés, edzés, trail/all-montain felhasználás. Enduro terület és fölötte inkább a túlépített, bár alig pár grammal nehezebb SRAM Eagle X01 hajtókart válaszd!

Ennyiért vettem
210000
Mért tömeg
508 g
Csatolt képek
Sram XX1 Eagle GXP  2017 hajtókar
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

XX1 Eagle GXP


 
fogszám:

32T


 
hajtókar hossz:

175 mm


 
hátsó fokozatok:

12s


 
színválaszték:
  • arany
  • fekete

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram XX1 Eagle GXP termékkel kapcsolatban: