A szóban forgó váztáska (Author A-R213) erős és tartós. Anyaga megfelelő, kidolgozása jó. Aránylag egyszerűen és gyorsan szerelhető. Biztonságosan rögzíthető. Ellátták fényvisszaverő elemekkel is. Könnyű tisztítani.
Nem áll ellen az esőnek: a vizet rövid idő után átereszti. Tartalomhoz a forma: ha tömve van, oldalai kihasasodnak. Csak férfikerékpárra szerelhető, pontosabban olyan vázra, amin van felső vázcső, illetve elegendő hely a fő vázháromszögben.
Tulajdonságai – Az A-R213 váztáska sűrű szövésű, meglehetősen erős, poliészter alapú anyagból készült. Oldalfalai feketék, merevített palástja fehérrel pettyegetett. A szütyő trapéz alakú, csúcsai kerekítettek. Méretei hozzávetőlegesen: 25 és 10 cm (a trapéz alapjai), 20 és 18 cm (a trapéz szárai). A belső rekesz a menetirány szerinti bal oldalon nyílik, mélysége 4 cm, űrtartalma kb. 1,2 liter. A hálóval borított külső tartó jobb oldalon nyitható. A varrások tartósak, a villámzárak megfelelően működnek.
Szerelés – A táska szerelése egyszerű, a vázon futó bovdenek miatt azonban némi figyelmet igényel. Felszerelhető a kormányhoz vagy a nyereghez közelebb. Két szalaggal kell hozzáfűzni a felső vázcsőhöz, illetve egy másikkal rögzíteni az alsó vázcsőhöz vagy a nyeregvázcsőhöz. A tépőzáras szalagok olyan hosszúk, hogy többszörösen átérik bármelyik elemet. A vázon futó bovdenekre vigyázni kell: ha a vashoz szorítjuk őket, nem fog megfelelően működni a hátsó váltó stb. A felfogató szalagok és az alájuk kerülő por sajnos csiszolják a zománcozást. (Védelem gyanánt megteszi a széles ragasztószalag, habár ez sem nem tökéletes, sem nem szép megoldás.) A táska bizonyos helyzetekben a kulacstartóval, illetve a benne ücsörgő nagyobb flaskával összeakadhat.
Befogadóképesség – A belső rekesz térfogata kicsi, terjedelmesebb dolgokat nem lehet benne elhelyezni. Nálam a következő felszerelés tölti ki: a nélkülözhetetlen szerszámok gyűjteménye, két első lámpa, fejlámpa, gumiragasztó készlet, mini pumpa, tartalék alkatrészek (elemek a lámpákba, patentszem, tömlő stb.), vékony szerelő kesztyű, valamint néhány hasznos apróság, pl. egy-két csavar, madzag, sebtapasz. Ezektől a tételektől még nem lesz a szütyő pocakos. A külső rekeszbe laposabb dolgokat lehet elhelyezni (pl. megfelelően összehajtogatott biztonsági mellényt), de csak akkor, ha a belső rekesz nincs túlságosan teletömve.
Utazás – Menet közben a tarisznya nemigen mocorog – a felfogató szalagok rossz utakon sem engedik el –, a nem megfelelően csomagolt tartalom azonban zötykölődhet. Ha túlságosan ki van tömve a belső vagy a külső rekesz, a kihasasodó oldalak hozzáérnek a bringás térdéhez. A táska sűrű szövésű anyaga a port kizárja, a vizet azonban nem, sőt a pára ellen sem nyújt védelmet. A csomagolásnál gondolni kell erre. A fémből készült eszközöket szilikonnal ajánlatos kezelni, minden érzékeny kelléket jól záró műanyag zacskóba kell csomagolni. Mindez azonban még nem elég. Esős menet után a lehető leghamarabb ki kell szedni a motyót, kiszárítani az iszákkal együtt, és a csomagolást elölről kezdeni.
Tisztítás – A por, sár és egyéb szennyeződések előbb-utóbb elcsúfítják. Szárazon is lehet (erősebb kefével) tisztítani, de ha már nagyon elkoszolódott, érdemesebb kézi módszerekkel (áztatással és öblítéssel) kimosni. Aránylag hamar megszárad. A villámzárakat célszerű időnként szilikonzsírral, teflonos permettel stb. finoman megkenni, hogy ne akadozzanak.
Élettartam – Alapvetően a nagyobbik rekesz villámzára fogja eldönteni, meddig élvezhetjük az Author váztáska áldásait. Előző átalvetőm, ami a mostanihoz megszólalásig hasonló volt, ki tudja meddig bírta volna, ha nem megy tönkre egy év alatt nevezett alkatrésze. Különösen az ívelt szakaszon kell vigyázni a villámzár húzogatásával, mert ott van kitéve leginkább igénybevételnek.
Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2012-09-09, 13:33)
Nagyjából három év szolgálat után – őszinte sajnálatomra – elköltözött az árnyékvilágból. Nem bírta a kilónyi málhát, amit nap mint nap hordoznia kellett, s egy zötyögősebb úton végül kiszakadt az oldalfala az egyik felfogató pánt környékén. Nem a varrás engedett el, hanem az anyag foszlott szét. Javítani talán lehetne, de nem érdemes foltozgatni. A kár ellenére nem tartom rossz vételnek ez a tarsolyt. Az árát mindenképpen megszolgálta. Nem egy vetélytársa még ennyit sem bír.
Szerkesztés vége
Túrákon szinte nélkülözhetetlen, de városi utakon is jól jöhet. A szükséghelyzetekre előírt felszerelés éppen elfér ebben a tarsolyban. Természetesen nem kötelező szerszámokkal stb. megtölteni. Ha valakinek úgy tetszik, a tízóraira szánt sonkás zsömlét csomagolhatja be zöldpaprikával, mellékelve egyúttal az asztalkendőt stb. is.