Jefte Bike háromrészes hátizsák/táska

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2014.08.)
  • Listaár: 12.000 Ft

HASONLÓ hátizsák/táska TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A Jefte Bike háromrészes táska egyszerű felépítésű. Ennek ellenére sokféle igénynek képes megfelelni.
  • Anyaga meglehetősen erős és tartós; varrásai jók.
  • Aránylag könnyű tisztítani.
  • Nagyobb térfogatú göncöket is képes befogadni.
  • Az esőt, felverődő vizet jól bírja.
  • Ellátták fényvisszaverő elemekkel is.
 
English (észlelve) » Hungarian
 
 
English (észlelve) » Hungarian
 
Hátrány
  • A Jefte Bike háromrészes táska nem látszik túlságosan hosszú életűnek.
  • Gyengécske villámzárak jellemzik.
  • A fényvisszaverő műbőrszerű micsoda alighanem hamar öregszik. Hasonlóképpen a felső táska tetejére szerkesztett piros gumikötél.
  • Biztonságos rögzítéséhez szükség van kiegészítő eszközökre. A reá varrott tépőzáras szalagok feladatuk ellátására csak félig-meddig alkalmasak. Megfogják, s tartják is a táskát, kezelésük azonban kényelmetlen. (Helyettük nemigen lehet más eszközöket, épkézláb megoldást javasolni. Sokfélék a csomagtartók stb.)
  • Szállítása kényelmetlen, mert nincsen rajta kapaszkodó.
  • A felső táskának nincsen merevítése. Javakkal kitömve van némi tartása, szépen kigömbölyödik, félig-meddig üresen azonban sután lelappad. (Egyedi megoldásokkal, esetleg a csomagok megfelelő elrendezésével a baj orvosolható.)
  • Az oldaltáskák tartalmához nehéz hozzáférni, különösen, ha a felső táska degeszre van tömve.
  • Nem lehet az egyes részeket (felső táska, oldaltáskák) szétválasztani. (Eme sajátságot akár az előnyök között is felsorolhattam volna: bizonyos szempontból jobb az egybeszabott táska, más tekintetben a szétszedhető üdvösebb. Mindkettőnek van előnye és hátránya egyaránt. Vásárlás előtt nem árt alaposan átgondolni az igényeket. A szétszedhető utazótáska kb. 5000 arannyal többe kerül.)
Tapasztalat

A Jefte Bike háromrészes táska jellemzői – Méretek: 46 × 34 × 18 cm (felső táska), 34 (26) × 28 × 14 cm (trapéz alakú oldaltáska). A felső és az oldalsó rész együttes magassága 45,5 cm. Teljes térfogat: 55 liter. Tömeg: 995 g.
(Zárójelben ide kívánkozó megjegyzés: A Jefte Bike háromrészes szütyő a Spyral Tour 55 túratáska pontos másolata, kivéve a gumikötelet a tetején.)
A táska anyaga fekete vagy szürke színű, meglehetősen vastag és erős (650 g/m²) vízlepergető Cordura (műanyag szálakból sűrűn szövött, vászonszerű anyag). A tépőzárak 25 mm szélesek. Összesen 4 darab van belőlük: egy-egy a csomagtartó elejéhez, egy-egy a támvilla száraihoz rögzíti a táskát. Egy-egy csatos pánttal (30 mm széles) lehet hozzáfogatni az oldaltáskákat a csomagtartó lábaihoz.
A varrás tartósnak tűnik. A csatok és a villámzárak elfogadható minőségűek, bár utóbbiakat a szükségesnél gyengébbeknek vélem. Közelebbről a felső táska és az oldaltáskák kétkocsis zárjára gondolok. Ezek teherviselő képessége szerintem nem üti meg a szükséges mértéket. Nem volt gondom velük, ugyanis mértéktartó vagyok a csomagolásban. Nem töltöm meg pukkadásig zsákjaimat, és súlyosabb tárgyakat sem szállítok. A zsebek és rekeszek zárja az előzőekhez hasonló, bár csak egykocsis. Ezek kisebb erőknek vannak kitéve, következésképen itt megállják a helyüket.
Az oldaltáskák trapéz alakúak. A bicaj kereke felé néző oldalukat műanyag hullámlemez betét merevíti. A felső szegélyükhöz varrott 3M márkájú fényvisszaverő szalag láthatóan gyengécske. Sok időt nem adok nekik, és a fedélzetre szerelt gumikötélnek sem. Ámbár, ne legyen igazam! A táska minden darabja érzékeny a hőre. Lángot és parazsat tartsunk távol tőle! A dörzsölődés is meglátszik az anyagon előbb-utóbb. Természetszerűen azokon a részeken jelentkezik először a kopás, ahol a táska a csomagtartóval érintkezik. Hasonló kiegészítőkkel szerzett tapasztalataim nyomán mondom: általában nem emiatt kell végül megválni a táskáktól.
Szerelés – A táska szállításához oldalsó támasszal rendelkező túracsomagtartó szükséges, fel- és leszereléséhez pedig némi türelem. A tépőzáras rögzítő szalagokkal van a legtöbb baj. Nem könnyű őket kezelni, a csomagtartó vékony pálcikáin szorosan rögzíteni. Az oldaltáskákat két oldalt szintén egy-egy szalaggal kell a támvilla száraihoz fűzni. Vigyázni kell a villán futó bovdenkábelre: ha a vashoz szorítjuk, nem fog megfelelően működni a hátsó váltó stb. Az oldaltáskákat a csomagtartó lábaihoz csatos pánt rögzíti. A szalagok, pántok, csatok mellé mindazonáltal kell még egy-egy gumipók is, mert a táska menet közben, a gondos rögzítés ellenére is, szeret táncolni. Talán gumipók nélkül is fennmaradna a csomagtartón, de nem érdemes kockáztatni.
Csomagolás – A felső táskába belefér keresztben egy kisebb sátor. Számomra ez kiemelt fontossággal bír: a sátor, illetve a sátorrudak formában tartják az egész alkotmányt. Merevítés nélkül a felső táska nem mutat szépen, két oldalt valamelyest lefittyed. Szerencsére nem túlzottan, mert az oldaltáskák, ha meg vannak tömve, valamelyest kitámasztják. A táska fedelén van egy terjedelmes rekesz. Laposabb dolgokat lehet ide betuszkolni egy 19 cm széles nyíláson át. Ha a táska meg van tömve, ki kell nyitni a fedelét, különben igen nehéz a rekeszbe becsúsztatni bármit is. A tetőn elhelyezett gumikötéllel könnyebb málhát, pl. menet közben levedlett ruházatot lehet lefogni. Különösebb haszna a kötélnek számomra sincsen. A táska tisztességes rögzítéséhez szükséges külön gumipók kiváltja ezt az alkalmatosságot.
Az oldaltáskák egyenként körülbelül 8 liter űrtartalmúak, rakodóterük osztatlan. Belül nincsenek rekeszek, zsebek, ütéscsillapító bélés. Következésképpen gondosan, módszeresen és biztonságosan kell csomagolni – törékeny vagy nagyobb tömegű holmikról külön intézkedni –, és persze menet közben is rendet tartani. (Kétéltűnek való időben, ha alulról-felülről jön az áldás, büszke gyönyörűség a csomagolás, rendezkedés.) Ezen kívül a két oldal kiegyensúlyozására is figyelni kell.
Ha a felső táskát megraktuk minden földi jóval, az oldaltáskák tartalmához nem könnyű hozzáférni. Célszerű lenne a leggyakrabban használt holmikat az oldaltáskák külső rekeszében tárolni, ha nem lenne ezek befogadóképessége igencsak korlátos. Jószerével csak puhább, laposabb dolgokat lehet bennük tartani, pl. összehajtogatott esőkabátot, fényvisszaverő mellényt.
A hátsó zsebekbe belefér egy-egy kisebb kulacs, illetve hasonló méretű tárgy, apró bigyókból két maroknyi stb.
Befogadóképesség – Lemondanék a találgatásról, mi mindent lehet eme három részes Jefte Bike tarsolyban szállítani. Ehelyett inkább felsorolom, persze csak vázlatosan, mit csomagolok egy hosszabb útra. A felső táskában, beleértve a fedélzet rekeszét is: Táborozó felszerelés (sátor, gumimatrac, gumipárna, könnyű hálózsák, gázfőző, a hozzá való edény, pohár). Egy váltás könnyű ruha, könnyű kabát, alsóruhák stb. Az oldalsó táskákban, beleértve külső zsebüket is: Hideg élelem (fektetve akár 3-3 db kilós kenyér is elférne). Nagymama étkészlete (kés, kanál, konzervnyitó). Fényvisszaverő mellény, könnyű esőkabát. Térkép. Fényképezőgép. A zsebekben: apróságok, pl. tűzszerszám, varrókészlet (gatya szakad, gomb lepattan – nem fenyeget közbotrány).
Utazás – A csomagtartón biztosan ücsörög a táska, a rögzítő szalagok nem engedik el, de ha nem rögzítem külön gumipókokkal, elmászik, eltáncol kissé. Különösen, ha nem egyensúlyozom ki a két oldalt. Menet közben nem ér hozzá semmihez, még a sarkamhoz sem. (Kisebb váz és óriásláb: bajjal fenyeget.) Rossz utakon, ha nincs teletömve valamelyik zsák, zötykölődik benne a tartalom. Gumipókkal lehet segíteni a bajon. A port és az esővizet a sűrű szövet teljesen kizárja, és a villámzárak is védettek. Kitartó, irgalmatlan esőzésben még nem utaztam a táskámmal, de úgy vélem, nagyobb esőben sem lenne különösebb baja, legfeljebb a szövet belső oldala is megnedvesedne valamelyest. Anyaga jó időben, különösen menet közben, gyorsan szárad. A táskának hőszigetelése nincsen, ezért, illetve sötét színe miatt, tűző napon hamar átforrósodik.
Szállítás – Nincsen rajta semmi fogódzó, ezért igencsak kényelmetlen cipelni. Általában nem nehezebb a csomagom 10 kilogrammnál, de mivel nincsen rajta fogás, erőgyakorlatnak számít kézben szállítani.
Tisztítás – A por, sár és egyéb szennyeződések csúnyán meglátszanak az anyagon. (Talán érdemes lett volna szürke színű táskát választanom.) Szárazon, erős kefével, s utána nedves ronggyal eléggé könnyű megszabadulni portól, sártól. Zsírtól, lekvártól és hasonló, ragaszkodó természetű anyagoktól csak víz és mosószer közbenjárásával. Idővel, ha már nagyon mocskos a szütyő, kézi módszerekkel, áztatással és öblítéssel kimosható. Anyaga kémiailag ellenálló, a szerves oldószereket azonban valószínűleg nem szereti. A villámzárakat használatba vétel előtt bekentem szilikonzsírral. Meglennének anélkül is, de jót tesz nekik a kence, könnyebben járnak.
Kiegészítők – Nem jár hozzá semmiféle kiegészítő, pl. vízálló védőhuzat, és elvben lámpa stb. sem aggatható rá, mert a gyártó nem gondoskodott rögzítési lehetőségről. Ilyen jellegű igényeinkre azonban nem nehéz megoldást találni. Eső ellen védő huzat kapható külön is. Sőt ciha nélkül is boldogulhatunk: az érzékeny felszerelést becsomagolhatjuk vízálló burokba. A lámpa rögzítésére is lehet más módot találni. A legtöbb túracsomagtartót például lámpatartó támasszal is felszerelik.
Élettartam – Meggyőződésem szerint, gyakori használatot feltételezve, 3–4 évnél tovább a táska aligha bírja. Mi több, az anyagok öregedése miatt használaton kívül is tönkremehet. Gyengék a villámzárak, alighanem ez a táska Achilles-sarka. Sok ide-oda húzogatástól, megterheléstől előbb-utóbb eleresztenek. Gondatlan, vigyázatlan tulajdonos kezében nem jósolok nekik hosszú életet. A varrások valószínűleg sokáig kitartanak, talán a táska anyaga is, de mi haszna, ha tönkremennek a zárak. Idővel az anyag veszít vízlepergető képességéből. Tapasztalatom szerint a korszerű mosószerek gyorsítják ezt a folyamatot. A fényvisszaverő szalag és a gumikötél várhatóan rövid életű. Az elrongyolódott szalag nem éppen vonzó látvány, s a kinyúlt gatyagumi sem különben.
Hozzá kell tennem a mondottakhoz, a méltányosság így kívánja, kétszer vagy háromszor ennyi aranyért sem jár lényegesen jobb. Kifogástalan, tartós holmi elérhető áron nemigen kapható. Következésképpen nem járhatunk sem jól, sem rosszul, ha ezt a Jefte Bike átalvetőt vásároljuk meg. Utóbb majd sopánkodhatunk, vagy ledorongoló véleményt írhatunk, ha nem válik be hosszú távon.

Erre ajánlom

Több napos, több hetes kiránduláshoz való. Az apadó készleteket hosszabb úton mindenképpen pótolni kell. Ruházatból két-három váltásnál többet a szütyő nemigen képes befogadni, következésképpen mosás nélkül sem igen lehet megúszni egy hosszú utazást. Edzettebb vitézek természetesen mellőzhetik a tisztálkodást. Tarzan és Robinson történetében (átrágtam magam mindkettőn, kifejezetten e tudás megszerzése végett) szó sem esik nagymosásról. Nevezett hősök, jelek szerint, tisztátalan szattyánbőr alsóneműben néztek szembe az élet viharaival és a mulandósággal. Bezzeg rólunk, kerékpáros Anasztáziákról, Bökényekről, Gazsókról és Táltosokról (járjuk bár utunkat patyolatban) egy sorral sem emlékezik majd a hálátlan utókor.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2014-08-25, 22:22)
Komolyabb esőben is volt része a táskának immár. Míg én sátorban hevertem, kerékpáromat és átalvetőmet egész éjszaka sulykolta a szakadó eső. Reggelre kelve meg is nedvesedett mindkettő. Utóbbi belülről is. Meggyőződésem szerint nem maga az anyag engedte át a vizet, hanem a varrások és a villámzárak mentén szivárgott be a nedvesség. Egyszóval kell a batyura esővédő alkalmatosság, ha megnyílnak a mennyei víztartályok.
Esik eső, szakad, szakad, hidd el rózsám, hogy itt hagylak.
Látod rózsám, beázott a túratáskám…

Szerkesztés vége

Ennyiért vettem
7500
Csatolt képek
Jefte Bike háromrészes  2014 hátizsák/táska
A táska
Jefte Bike háromrészes  2014 hátizsák/táska
körbejárása
44 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
méret:

46 x 45,5 x 34 cm


 
anyag:

Vízlepergető cordura


 
kapacitás (l):

55


 
rekeszek száma:

3 + 2 zseb


 
színválaszték:

Fekete


 
további információk:

Tömeg: 995 g


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Jefte Bike háromrészes termékkel kapcsolatban: