M810 9s változat: Masszív szerkezet, iparicsapágyas és cserélhető görgők, amiből alumínium is kapható, üzemmód átalakítóval 11-32 fogaskeréksor kezelése, iszonyat erős rugók, a rövid 5cm kanalas verzió nagyon jól feszíti a láncot. Jól működik akkor is, ha sáros, de a sarat nem olyan egyszerű kimosni belőle (mondjuk ez minden váltóra igaz). Rendkívül pontos, gyors váltás le fel. (nincs az, hogy kettőt kattintok fel, egyet le, hogy nagynehezen mozduljon, mint a Tourney-nál például)
Mechanikai szempontból nincs. Egyébként az hogy nehéz beszerezni. Az ára is lehetne hátrány, de olyan masszív, hogy ezt egy életben egyszer kell megvenned, utána csak a görgőket kell néha cserélgetni.
Eddig a legjobb váltóm. Van egy rövid meg egy hosszú kanalas belőle, utóbbi a városi bringán. Bátran merem ajánlani. Eddig (kb. fél év és szűk 1000 km alatt) a hosszú kanalast egyszer kellett utána állítani, meghúzni a bowdent meg a végállás csavarokat újra beállítani, de mentségére legyen mondva egy ki tudja mit kapott használtan vett példány. A rövid kanalassal a DH gépen ennyi baj se volt, több mint 350 km túrázás és némi vadulás alatt. Nyilván a kezdeti beállítás az nem egyszerű, hiszen 9 fokozatot kell milliméterpontosan beállítani.
Bármire. igaz hogy DH váltó, de (ha figyelsz a lánchosszra) akkor a hosszúkanalas bármely biciklire jó, a rövidkanalas a megfelelő lánccal 1x9 rendszerhez szintén bárhova jó. A gramm-mániások meg inkább csökkentsenek tömeget máshol.