Shimano Tourney 2016 hátsó váltó

162 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.03.)
  • Listaár: 3.300 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



106-120 (162 vélemény)
Rendezés

st avatar
58 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Váltani lehet vele, olcsó 
Hátrány

Nem feszít rendesen, terhelés alatt inkább ne is akarj vele váltani.

Nekem egyszer letört az a bowden vezető görgő, vissztafúrtam így működött még fél évig aztán egyszer télen kimentem biciklizni és eltört a műanyagnál, ahol a fém "szegecsek" vannak benne. 

Tapasztalat
Ennyi pénzért ne várjatok csodát.
Erre ajánlom
Túrázásra kiváló, de ha komolyan, vagy sűrűbben kerózol akkor vegyél jobbat! 
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Csizmazia Péter avatar
2 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Nem sok van...Talán hogy olcsó...
Hátrány
A sarat nem bírja,terhelés alatt nem vált,mind2 váltógörgőm kitört...Nem lehet rendesen beállítani...Shimano lánccal se volt jó.
Tapasztalat
Ez az újabb fajta csigás váltó még mindig jobb,mint a sima,az nagyon szar volt,de ez se remekelt. Akkoriban vettem ezt a Tourney-t 3000-ért,most vettem egy Acera-t 5500-ér,hát...óriás különbség.Érdemesebb kicsivel drágábbat venni.
Erre ajánlom

Semmire...

Ennyiért vettem
3000
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nyúl avatar
22 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
márkás, jól néz ki, más nem naon van
Hátrány
pontatlanul vált,nehézbe álli tani(de be lehet), recseg,ropog, sztem nem feszít normálisan de mondjuk 3000-ért mit akarsz, na meg egy rósz váltás és a kerék fel tekeri :S
Erre ajánlom
városba tekerni MAX lájtos terep
Ennyiért vettem
kecskén volt
Szerinted hasznos?

asztix avatar
33 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

nekem fater bicóján van és már mentem vele kb 200km-t.

ha jól be van állítva akkor nem vált rosszul, és kb ennyi. 

Hátrány
ugrásokat nem bírja ez látszik rajta, terhelés alatt nehezen vált, sarat nem szereti!
Tapasztalat
én csak sima tekerésre használom, eddig szinte semmi keményebb terhelést nem kapott és bírja. tehát nem szar váltó ez csak ennyi pénzér ez jár, akinek jobb kell az vegyen 15ezerér XT-t és azzal ugráljon meg lépcsőzzön, ne ezzel :)
Erre ajánlom
városi használatra tökéletes hobbi szinten
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

MaTo avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Egy előnye van, h olcsó. (na meg, h nem papírból van, mert ennél rosszabb már csak akkor lenne...)
Hátrány

Túlbonyolított -> annyival többminden mehet benne tönkre

Beállíthatatlan

Terhelés alatt csavarodik.

Alig feszíti a láncot, csattog, zörög.

Lomhán vált.

Sárban ki se próbáld szerintem!

 

Tapasztalat
Megvettem, örültem, h olcsó, masszív és esztétikus...

Csakhogy már felszereléskor is fogtam a fejem, mikor a bovdent be kellett fűzni, utána meg beállítani sem volt egyszerű. Terhelés alatt is simán vált, csak rosszul. Úgy éreztem, mintha nem egy egész fokozatot váltana, hanem kicsivel többet. 1-2 és 6-7 fokozatban használhatatlan. Sarat rendesen nem is kapott mert szinte azonnal felcsavarodott. Ezzel megtekeredett és azóta az alsó kerék ledobja a láncot. Irdatlan gyenge a rugója, nem feszít, nem vált rendesen és nem is terhelhető. Akkor meg minek van?

Aztán lehet, h csak belenyúltam és kivettem egy hibásat, de  többet nem kockáztatok...

Erre ajánlom

Boltba járni talán, bár nem szereti a padkát.

XC, ha türelmes vagy folyton állítgatni és szívni vele, még gyenge terepen is.

DH egy alkalomra. :P

Ennyiért vettem
4500
Csatolt képek
Shimano Tourney hátsó váltó
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hauser avatar
8 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Háát jol vált a sárba is jó.
Hátrány
Nekem nem nagyon jó mert amikor meg vettem a bicom a kb-10-ik ugratás után meg adta magát be csavarodott a külök közé.De meg lett javitva szerelönél és azota kb 1 éve semmi bajom nincs vele.De elöbb utobb ugyis leszedem azt seengle speedxD
Erre ajánlom
Háát jó bármire.
Ennyiért vettem
bicohoz volt...
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

flatron avatar
8 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Hogy vált terhelés alatt?

Egész jól.

Hogy működik sárba?

Belemegy és felmondja a szolgálatot.

Hátrány

Egy idő után laza a lánc.

Ugrajtásnál felcsavarodik a küllőkre.

Sárban megadja magát.

Tapasztalat

Emberek ne!Ha belemész egy kátyuba akkor felcsavarodik a küllőkre.Egy idő után laza a lánc és ledarálja a fogaskereket.Nem csak én mondom ezt mert az osztálytársamnak is ugyan ilyen váltója volt és ő is megszívta.Tolhattuk haza a bicót jó messziről.

 

Ennyiért vettem
Biciklin volt eredetileg.
Csatolt képek
Shimano Tourney hátsó váltó
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

radi avatar
31 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó

városban ha nem ugrálsz vele  akkor jó 

Hátrány

kattog ,lötyög,

fél év után már nem vált rendesen és sokszor gondol egyet és magától vált.

terhelés alatt nem vált semmit ,főleg ha magasabb emelkedőn mész föl

vizet nem szereti

váltógörgők hamar kopnak

 

Tapasztalat
Olcsónak olcsó de egy Shimano Altus vagy Acera jobban megéri. csak 500-1000ft-al drágább.
Erre ajánlom
Munkába/Boltba járásra...
Ennyiért vettem
Bicón volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

st_inel avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

 A régebbi nyűvős bicómon van ilyen.2 éve vettem, mert az addigi C101-est sikerült letörnöm.

Összesen raktam bele kb 5000 km-t alföldön (kb 50-50 % aszfalt - terep), ennyi után a kb 12 ezret futott gyári lánccal az összes fokozatot veszi lényegi finombeállítás nélkül, szal túl sok törődést nem igényel.

A 100 kilómat kiállva tekerve simán elbírja.

A sárról igazán nem tudok nyilatkozni, próbáltam, de nekem nem lételemem. :-)

Hátrány

Terhelés alatt a váltás gyakorlatilag lehetetlen. Ha már nem taposol annyira, akkor az elszenvedett "fájdalmat" egy óriási csattanással adja a világ tudtára. :-) 

Szóval tudatosan kell vele tekerni, emelkedők előtt már jó előre leváltva. 

Erre ajánlom

Belépő kategóriás síkon futó krossz/trekking bringákra nagyjából elég, hobbi vagy nyári bicósoknak.

 

Ennyiért vettem
3000
Szerinted hasznos?

Balázs737 avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
nem találtam. esetleg jó nehezéknek, de elég csúnyácska. 
Hátrány
kattog, csattog, recseg, ropog, kattan ha váltasz, terhelés alatt meg ne próbálj váltani, mert meghalsz. velem előfordult hogy egy kereszteződésnél éppen ki kellett lőni hirtelen, a váltó ugrott egyet majd beestem akeresztezőséd kellős közepére. szóval elég automata, önálló életet él. Ha úgy gondolja hogy "na, rég váltottam, váltok má egyet..." akkor vált (általában ez egy elég rossz pillanatban van, lásd a példám...), ha pedig kéne akkor nem vált, mert minek az. na mindegy.
Tapasztalat
inkább vegyél sram 5.0-át. ez a tourey a legalapabb bicikliken van, és véleményem szerint a létező legrosszabb váltó. van egy Shimano TZ nevű is belőle, máshogy néz ki, arról annyit, hogy ugyanolyan mint ez.
Erre ajánlom
nem ajánlom.
Ennyiért vettem
bicilin volt anno
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

20LI avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Ennek?? Előnye?? Talán annyi, hogy a hozzá nem értők megcsodálják, hogy neked is Shimano-d van, milyen menő vagy már...
Hátrány
Recseg, ropog, a fél utca utánam fordult, ha váltottam (vagy legalábbis szerettem volna váltani). Néha vált, néha nem (attól függ, éppen milyen kedve van, neked nincs sok beleszólásod :D), szereti automatizálni magát. Egyszer egy emelkedőn csak úgy átváltott nagyobb fokozatra, én meg majdnem elvágódtam. Ha ingyen osztogatnák se kellene, ez egy ipari hulladék. Ja, és gyakorlatilag beállíthatatlan, meg nagyon gyengén feszíti a láncot (szerencsétlen lánc ide-oda lobog miatta a levegőben, és szétveri a láncvillát). A márka szégyene.
Tapasztalat
Most egy SIS van a bicón, az elvégzi a feladatát, nem úgy mint ez, pedig a Tourney-t (nekem az RD-TX31 típuskódú van/volt) jobban kíméltem.
Erre ajánlom
Feltűnési viszketegségben szenvedőknek a hangja miatt, öngyilkosjelölteknek a "megbízhatósága" miatt, de nekik szigorúan csak hardcore DH-ra :D.
Ennyiért vettem
alapból a bringán volt
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

simson avatar
71 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
vált, használható.
Hátrány
majdnem minden
Tapasztalat

ennyi pénzért ne várj sokat, azt kapod amit kifizettél.

a nagy terhelést nem nagyon bírja, váltógörgők .... talán azok használhatók. órmótlan műanyag. 

Erre ajánlom
ha komolyabban nyomod nem érdemes tourney-ben gondolkodni. városba-iskolába szaladgálós váltóként nekem nem vált be, a szutyok tönkrevágta egy szezon alatt.
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szokacsdani avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
a váltógörgők strapabíróak , nekem a sár nem befolyásolja a működését bár én rendszeresen takarítom és karbantartom
Hátrány
mivel van váltóvédőm ezért eddig nem tapasztaltam
Erre ajánlom
arra amire én használom{tura,nem extrém terep,város}
Ennyiért vettem
a bicajhoz volt
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szabcsi95 avatar
1 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Hát előnye az, hogy Shimano meg jó a feszítése. Bírta az 1 éves állást :D és 3 év használatot laza földúton.
Hátrány
Iszonyat ronda. Betekerte az a kib...ott küllő kerekezés közben 5-ösben. Terhelés alatt recseg-ropog 4-5-6-7-ben, meg az a rohadt váltógörgö műanyagból van és eltörik :S
Tapasztalat
Tavasszal elővettem a vasat, belőttem a váltót féket stb. Kerekezgetek vele nagyban 5-ösben, csattanás, recsegés, jól bevertem a ...... az ülésben. Nézek hátra na mi az? A váltót betekerte a küllő. Fél órán át bányásztam mire kiszabadult. Leszedtem, meg volt hajolva az egész, a váltógörgők eltörve. Szerintem inkább vegyél +2000-ért egy Sram 3.0-át ha nincs rá több pénzed.
Erre ajánlom
Boltba járásra, túrázásra földúton (de csak óvatosan) meg pár kisebb ugratásra.
Ennyiért vettem
bringához adták
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

karpatiaa avatar
77 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
há végülis nem rossz ha vigyázol rá..:P
Hátrány
3 ilyenem volt mint fenn a képen mindegyiket begyűrte a küllő...:P aztán tourney TZ t vettem rövid kanlsat kis görgőset.. z vmi naon jóóó semmi baja nem volt pontos váltás jó feszítés olcsó.... de egy esésnél begyűrte a kűllő :'(
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

106-120 (162 vélemény)
Rendezés
 
típusszám :
  • RD-TX55
  • RD-TX35
  • RD-FT55
  • RD-FT35
  • RD-TZ50
  • RD-TY30
  • RD-TY21
  • RD-TY500
  • RD-TY300

 
fokozatszám:
  • 7/6
  • 6

 
rugóirány:

Top normal rugóirány


 
váltókanál hossz:
  • SS
  • GS
  • SGS

 
kompatibilitás:

Shimano


 
lánc kompatibilitás:

Shimano HG/UG


 
legnagyobb lánckerék:
  • 34 fog
  • 28 fog

 
legkisebb lánckerék:
  • 11 fog
  • 14 fog

 
max. első fogkülönbség:
  • 20 fog
  • 13 fog
  • egylánckerekes használatra (RD-FT55/FT35)

 
teljes kapacitás:
  • 43 fog
  • 34 fog
  • 28 fog
  • 17 fog

 
színválaszték:
  • fekete
  • ezüst
  • fekete-ezüst

 
további információk:

RD-TX75/TX55/TX35:

  • 7/6-fokozatú pozicionált SIS hátsó váltás
  • Pantograph váltógeometria Pontos, megbízható váltás.
  • Új 13/13 fogú váltógörgők
  • Alumínium külső terelőlap Felsőkategóriás megjelenés (RD-TX75)
  • Keréktípusú bowdenvezető görgő Kis erőfeszítést igénylő váltás (RD-TX75/TX55)
  • MEGARANGE áttétellel kompatibilis
  • MegaPulley görgő Attraktív megjelenés, hosszú élettartam és csendesebb működés
  • A láncfeszesség-állító csavar megkönnyíti a pontos beállítást
  • Kompatibilis 11 fogú hátsó lánckerékkel

RD-FT55/FT35:

  • Kevesebb karbantartás a megfelelő funkcióval Dupla rugós hátsó váltó Keréktípusú bowdenvezető görgő a bowdenelhajlás ellen Több mint 20%-kal könnyebb, mint a jelenlegi RD-FT30 (DATT:-70 g, ORSZÁGÚTI bilincs:-90 g, BMX bilincs:-80 g) (főleg a keréktípusú bowdenvezető görgő miatt) Elegendően alacsony profil, elegendő talajtávolság, hogy a hátsó váltó ne ütődjön hozzá akadályokhoz Frissített megjelenés (RD-FT55) Csereszabatos a 7/6-fokozatú SHIMANO MTB rendszerrel Kizárólag egyetlen első lánctányérhoz 11 fogú legkisebb lánckerékkel

RD-TZ20:

  • 6-fokozatú pozicionált SIS hátsó váltás
  • Pantograph váltógeometria Pontos, megbízható váltás.

RD-TY21:

  • 6-fokozatú pozicionált SIS hátsó váltás
  • GS/SS változat, közvetlen kapcsolat, standard/fordított sarukialakításhoz is alkalmas bilinccsel
  • Dupla rugós feszítés
  • 11 fogas váltógörgő: hosszú élettartam és csendesebb működés
  • Teljes kapacitás: 28 fog (SS), 34 fog (GS)
  • Színválaszték: fekete, ezüst

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.