Olcsó, és tud váltani ez a Shimano hátsó váltó
- Hamar elállítódik a Shimano Tourney
- Nehéz otthon újra beállítani
- Legnagyobb baja a minősége, több helyen is gyenge műanyag, emiatt ment nálam tönkre
5 évig használtam (gyárilag ez volt a bringán). Igazából elején nem volt vele gond, esetleg, hogy nehezen váltott, elég lassú a Tourney, és nekem emelkedőn föl többször is túlváltott a legkisebb fogaskeréken, így kézzel kellett visszatenni az emelkedő közepén a láncot, ahol el se tudtam már újra indulni. Eleinte fel se tűnt, de a feszítő rugója egyszerűen erősebb volt, mint maga a váltó anyaga, így egy idő után szépen kezdte ledobni a fülről a rugó a váltót, a lánc egyre kevésbé feszült (amúgy se volt egy bivaly erős feszítése), végül már annyira "kilógott" a váltó, hogy szinte hozzáértem, és leesett. Sajnos ezt nem vettem idejében észre, és egy váltáskor leesett, a rugó elgurult, és a tartókar teljesen elhajlott, még a vázon is úgy kellett utólag kikalapálni a tartófület. Az egész kaland 7000 forintba került (új váltó+felszerelés). Az utódja egy Sunrace M56 lett, remélem ez jobban fogja bírni (anyagra mindenképp bizalomgerjesztőbb, és kicsit drágább is, de inkább ez, mint egy újabb javítás).
Ha valaki nagyon kíméletesen csak városban/szilárd burkolaton használja, és minden úthibánál óvatosan megy át. Ahogy mondtam tényleg nagyon gyengén feszíti a láncot. Sajnos a felhasznált anyag minősége tovább gyengíti, szerintem ez az egyik fő baja. Ha valakinek van 4-5 ezer forintja rá inkább vegyen egy Sram X4et (kb. 4 ezer ft), habár ehhez új váltókar is kell (Sram nem kompatibilis a Shimanoval), vagy egy Sunrace-t, esetleg Shimanoból valamelik drágábbat, habár ahogy néztem az első tényleg jó Shimano az Alivio, az pedig már 7 ezer körül van.

