- becsülettel össze van rakva (ez elvileg egy 2014-es modell)
- gyárilag profin volt beállítva egy Caprine bicajon
- jellemzően alu az anyaga, ahol műanyagból van, ott is tartósnak látszik
- összehasonlítva egy 2010-ben vásárolt (hasonlóan Caprine) bicón lévő Tourney-val, azért ez már jóval robosztusabb benyomást kelt
- könnyű
- sosem lesz az az igazi "atommegbízható" hátsó váltó, ahhoz 10-15x ennyit kéne költeni :) Még a Deore sem az, pedig az bizony 20 ropi.
- talán úgy általában jellemző a szériára (Tourney), hogy kicsit gyakrabban állítódik el, mint a komolyabb Schimano váltók. Ez csak azoknak gond, akik nem tudják beállítani, mert azok szaladgálhatnak vele a szervizbe. De ha egyszer megtanulod, melyik állítócsavar mire való, onnantól ez nem gond....
Nos, annyi pénzért, amennyiért a magyar piacon hozzá lehet jutni, szerintem egészen jó vétel. Ha nem gyilkoljuk, és becsületesen karban tartjuk, akkor egy örökkévalóságot kiszolgál. Feltéve, hogy gyárilag hibátlan darabot fogtunk ki.
Talán a legnagyobb előnye az, hogy jól van hézagolva (ez a korábbi modelléveken is rendre így van), szóval mind szerelni, mind takarítani könnyű. Emellett könnyebben is kipereg belőle útközben mindenfajta szennyeződés, amit esetleg összeszedünk vele.
A váltása átlagos, nem kifejezetten darabos, de nem is említhető egy jól beállított Deore-val egy napon. Mégis, megint elő kell venni az árát :) ~2500 ft-ért tökéletesen elégedett vagyok a váltással, amit nyújt. Kb. ennyibe kerül.
Beállítani nem bonyolult, ugyanúgy kell, mint a legtöbb láncváltót. Semmi extra, semmi trükk.
Összességében egy teljesen jól használható hátsó váltót kapunk pénzünkért. Ha más hasznos eszembe jut, kibővítem a véleményt.
Tourney - túra ?
Túrakerékpáron volt, arra is való. Városba "túlbiztosított", terepre gyengus lenne. Trekkingre ajánlanám, oda tökéletes. És olcsó :)