Sram 9.0 SL hátsó váltó

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 13.000 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

Endre avatar
Endre
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Pontos, csendes, megbízható.
Hátrány
Kinézetre valóban nem túl bizalomgerjesztő, de ez csalóka!
Tapasztalat
"A" fantomváltó. Nem hallod, hogy vált, csak húzod a kart, és AZONNAL érzed, hogy változott az áttétel. Nagy takonyban, terhelés alatt és kis pedálfordulatnál is úgy vált, mint a kisangyal. Sosem gondolkodik, és ha egyszerre 3-6 fokozatot váltasz, akkor sem jön zavarba. Pofátlanul igénytelen. 2 éve hozzá sem nyúltam. Téli pihenők után mindent állítgatni kell a bringán (tag, villa, fékek), erre rá sem kell szagolni. Ehhez képest még olcsó is. Nekem jobban bejött, mint az XTR. Nem azt mondom, hogy jobb váltó, de nálam jobban működött.
Erre ajánlom
Ahol nem vágják oda túl sokat és fontos a jó váltásteljesítmény.
Szerinted hasznos?

Geri avatar
Geri
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Precíz váltás és jó működés! Egyszer kell jól beállítani és utána teszi a dolgát! Jól bírja a nyúzást!
Hátrány
Na olyan nincs!
Tapasztalat
Legjobb hátsó váltó az új Sram X.0 után! Jól megtervezték és jól kivitelezték! Össze lehet hasonlítani, hogy az XTR mennyibe kerül és mit tud és ez mennyibe kerül és mit tud! Ég és föld! Magasról veri az XTR-t! Nem véletlenül a legjobb hátsó váltó az X.0 után!
Erre ajánlom
Bármire!
Szerinted hasznos?

ichneumon avatar
51 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Precíz, csendes, könnyű.Sarat nem komálja túlzottan.Rendesen csapágyazott görgők!Ésszerű bovdenház-csatlakozás.
Hátrány
Nem állítható hátul a bovdenfeszesség.Kérdés, hogy a műanyag borítás mennyire tolerálja az ütéseket.
Tapasztalat
Előtte Deorém volt.Ég & föld.
Erre ajánlom
Verseny felhasználásra, vagy olyannak aki igényes, időtálló bringát szerel össze.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.