Sram Apex hátsó váltó

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 15.195 Ft - 15.295 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

balmesz001 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Pontosan vált

-Terhelés alatt is pontos, kicsit reccsen, de nem kiugróan hangosan

-Nagyon szépen járnak a görgői

-Feszesen tartja a láncot

-A váltón is lehet pozíciót korrigálni

-Vizet bírja, sáros latyakkal sincs semmi baja

-200g

Hátrány

-A kinézete... picit több fantáziát elbírt volna.

-Lassúnak érzem Deore XT, Sora és 105 után

Tapasztalat

Soha nem volt SRAM alkatrészem, így egy kicsit tartottam tőle. Vagy inkább nagyon, de így is bevállaltam a bringát. Amikor megláttam a boltban, csak pilláztam, hogy ennyi pénzért milyen gagyi alkatrészek vannak rajta, aztán utánajárva a dolgoknak kiderült, hogy nem gagyik, csak nem a dizájnnal akarják eladni őket.

A rugóerőt még szokni kell, nagyon erős az eddigiekhez képest. A vásárlás óta rendkívül intenzíven használom, de eddig hibátlan, nem bántam meg, hogy SRAM szettel rendlkező bringát választottam, de nem is győzött meg arról, hogy jobb lenne a Shimano-nál.

Csatolt képek
Sram Apex  2014 hátsó váltó
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
fokozatszám:

10


 
váltókanál hossz:
  • rövid
  • közepes

 
legnagyobb lánckerék:

28 fog


 
váltótest:

Alumínium-acél


 
váltókanál:

Alumínium


 
színválaszték:
  • fekete
  • fehér

 
további információk:

Exact Actuation technológia


tömeg:

200 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram Apex termékkel kapcsolatban: