M.A.R.S 9.0 kerékagy

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 5.800 Ft

HASONLÓ kerékagy TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

yoshida avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Hihetetlen élettartamú ez a Sram kerékagy

Hátrány

-

Tapasztalat

Most cseréltem le 11-12év használat után a hátsó kerekem, így gondoltam méltó emléket állítok neki, eme bejegyzés formájában :)

Ez még a M.A.R.S 9.0 előtti "rendes" Sram 9.0 hátsó agy.

Kb. 60! ezer km-t használtam 2001 óta, igaz ebből csak két telet vitt végig (1-2 ezer km max), és 99%-ban aszfalton volt használva. Anno még csak 80 kiló körül voltam, most 93 vagyok :), de kapta a terhelést végig rendesen, felugratni padkára, le, stb.

A 60 ezer km alatt se a csapágyhoz, se a racsnijához nem kellett nyúlni. Küllő törés volt, egy rosszul beállított váltó miatt, (beesett a lánc, a legnagyobb fog. kerék mögé) illetve az utolsó 2-3 évben 2 törött küllővel használtam már a kereket, de bírta :)

Sajnos már vagy 5éve összerohadtak a küllőanyák a küllőkkel, így centrírozni nem lehetett, de a 630g-os Alesa Xplorer felnibe nem is nagyon került nyolcas :)

Idén még egy Balaton kerülő túrát oldaltáskákkal is kibírt ez a Sram kerékagy

A képen látható is, a festék elkezdett lejönni róla, de ennyi idő után ez nem probléma :)

A M.A.R.S 9.0 tartóssága talán annak köszönhető, hogy cro-mo a tengelye, és a kazetta test is, ha jól tudom. (pl. a mostani x7 is ilyen, ilyet akartam az új kerékbe, de bizonytalan az érkezése... (egy nagyker miért nem tud raktáron tartani ilyen dolgokat?...)

 

A FUNN gyorszár, ami 2001-ben volt 1800ft, is megérne egy külön bejegyzést, végig bírta a 60ezer km-t ez is :) (persze szintén "kicsit" viseltes már)

Erre ajánlom

Már nem gyártják, de igazából bármire...

Ennyiért vettem
9000
Csatolt képek
M.A.R.S 9.0  2001 kerékagy
sebtiben lőtt kép mobillal...
Szerinted hasznos?

Simi avatar
Simi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
ipari csapágyas nagyon szépen fut nem olyan nehéz
Hátrány
nem találok hozzá adaptert amivel tárcsát tudok rögzíteni hozzá vazze
Tapasztalat
Jó árban van vagy volt a teljesítményhez és abszolút nem koszolódik
Erre ajánlom
túra, cross country
Szerinted hasznos?

Márkus János avatar
Márkus János
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Olcsó, levehető tárcskonzol, szépen forog
Hátrány
Már nem gyártják
Tapasztalat
Előtte egy deore-t használtam, annál ezerszer jobb. Nem ázik be , tökéletesen müködik.
Erre ajánlom
xc maraton
Szerinted hasznos?

Joel avatar
Joel
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Olcsó,tárcsás,jól néz ki,iparis,
Hátrány
Már nem gyártják tudtommal! :-(
Tapasztalat
Mikor megvettem azt monták a boltban hogy egy XT szintű agy, És hogy ez egy SRAM termék ami ugye a megbizhatóságárol híres. Enyiért bárkinek ajánlom aki egy jó megbízható első agyat akar!
Erre ajánlom
Ésszel és ügyesen szerintem bármire jó
Szerinted hasznos?

ichneumon avatar
51 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Tapasztalat
Régebben ez volt a SRAM 9.0, ami ugye jó nagy királyság.Specialitása, hogy normál agyból tárcsásat lehet csinálni egy egyszerű adapterrel, így még v-fékes grammfürkésző legénykéknek is szuper választás, ha évek múltán mégis arra adnák a fejüket, hogy naggggyon kő nehéz tárcsafékkel terheljék pálcikagépüket.
Szerinted hasznos?

CRA avatar
CRA
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
olcsó,iparicsapágyas,nem kopik el mint a natur agyak
Hátrány
Nem a leg könyebb de nem is esik szét!!
Tapasztalat
A legjobb!!!
Erre ajánlom
XC és MX
Szerinted hasznos?

Valdó avatar
Valdó
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Iparis,szép mattfekete,olcsó,igazából a sram gyártja,jó rajta a porvédelem. Én SunDW felnivel,és feketeDT küllőkkel használom,nagyon erős,és jól néz ki!
Hátrány
Nem tapasztaltam.
Tapasztalat
Szerintem nagyon szépen fut vele a bringa, nem kell tökölni a kónusszal. Extrém felhasználásra mást kell venni,de ennyi pénzért nagyon megéri.
Erre ajánlom
xc,komoly túra,ki mire akarja,és mit vállal be vele.
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.