- egyszerű, hagyományos, kónuszos csapágyazás
- elektromos kimenetén nincs semmi hókuszpók (pl. szabályzó)
- porvédelme jó
- van nála könnyebb első agy
- működési elvéből adódóan a csapágy beállítása nem annyira egyszerű, mint a hagyományos agyaknál
1,5 km-es táv megtételére használom napi 4-szer. A hagyományos, hátsó kerékhez kapcsolt dinamót (generátort) váltottam ki vele, amely nedves, latyakos vagy fagyos időben sokszor megcsúszott és nem szolgált elég áramot a lámpáknak. Itt amíg az első kerék forog, van világítás.
A hagyományos dinamóm egy átlagos vagy az alatti minőségű lehetett, de amikor száraz időben jól is forgott, akkor is elég nagy ellenállással, zajjal és vibrációval tette a dolgát. Az agydinamónak lehet, hogy nem sokkal kisebb a vesztesége, de sokkal komfortosabbnak hat, mert nem kelt rezgést és zajt.
A hagyományos dinamónál szokásos beállítással sem kell törődni az agydinamódnál.
Jelenleg fixre kötött (kikapcsolhatatlan) izzószálas világításom van, és az elektronikában sem vagyok annyira jártas, de egy szaki mondta, hogy a fejlettebb modellekben van olyan áramköri elem, amely "feleslegesen" visszafogja a dinamót. Tudtommal ez egy Zeener dióda, ami megakadályozza, hogy a terheletlen (kikapcsolt lámpa) generátor veszélyes feszültséget állítson elő, ezért nagyobb sebességnél elfűti ezt az energiát, ezáltal fékezi valamelyest a kerékpárt. Na ebben a modellben ilyen biztosa nincs.
Rövidtávú, mindennapos közlekedéshez ideális. Az országútimnál azért maradok az elemes világításnál.