Shimano DH-3N80 kerékagy

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 34.000 Ft

HASONLÓ kerékagy TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

scarbantia avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-kis ellenállás, jó hatásfok

-kis tömeg

-igényes kialakítás

-mindig van delej

-minőségi csapágytömítések

Hátrány

-ár

-lehetne még jobb hatásfokú, még könnyebb a DH-3N80 :-)

Tapasztalat

 Hosszú távú túrázáshoz kerestem megoldást a világításra. Némi tapasztalat után rájöttem, hogy csak dinamó(generátor) jöhet szóba. Először egy hagyományost próbáltam, mivel az volt a biciklimen(AXA HR), csináltam hozzá egy LED-es lámpát, amivel kb. 8x-os fényerőt kaptam a halogénhez képest. Aztán beláttam, hogy városba jó lehet egy jó hagyományos, de túrára biztos nem vállalnám.

 Először az LX-es agydinamót nézegettem(DH-T660), aztán jött egy jó ajánlat, így lett ez( a DH-3N80 lényegében megegyezik a DH-T780-as típussal, csak XT logó nélkül van). Az LX-XT között szerintem csak az a 66 gramm különbség van, a gyártó mindkettőre 55%-os hatásfokot ír.(az olcsóbbakra csak 48%-ot)

 Elég érzékenyen figyeltem, hogy az agydinamóval mennyit romlik a gördülés, de gyakorlatilag észrevehetetlen. Az alap feltétel az volt, hogy 24-órát lazán tudjak vele tekerni, teljesítménycsökkenés nélkül. Tapasztalataim alapján(nem mértem), ebben nincs feszültségszabályzó zener dióda, a kikapcsolt futása teljesen sima, ugyanolyan jól gurul vele a gép mint egy sima aggyal. Fogyasztót rákötve szintén figyelni kell, mert nem észrevehető az ellenállása. Kézzel megpörgetve a kereket igen, de akkor sem vészes. Nappal próbálgattam felkapcsolt lámpával, ki-be kapcsolgatva ha nagyon erre koncentráltam, akkor érezhető, hogy azért nem olyan gurulós a gép, de egy éjszakai túrán ez nem észlelhető. (1200-as hágóra is mentem vele éjjel.)

 Külön nagy előnye, hogy be van építve, így mindig ott van az emebrnél. Nem merül le, nem felejti el az ember feltenni, stb. Lehet hozzá USB töltőt készíteni, vagy venni, amiről rengeteg dolgot tölthetünk egy hosszú úton. (GPS, telefon, akku, mp3, GoPro kamera, stb...)

 Célszerű LED-es reflektort hajtani róla, a halogén lámpa fényerőben nagyon kevés(35-50lm). Van néhány drága LED-es lámpa, de némi barkácsolással negyedannyi költséggel sokkal nagyobb fényt is össze lehet hozni. Kb. 4-500lumen a maximum, amit ma jó hatásfokú LED-ekkel össze lehet hozni 3W-ból. FIGYELEM! Ha valaki ilyet készít, a lámpa vetítésésre és beállítására ügyeljen, mert vakítja a szembejövő forgalmat!

 Azt gondolom, hogy maximálisan bevált, LED-ekkel használva a lámpa akár többszáz méterre is bevilágítja a táblákat, igazán kényelmesen használható egész éjjel, akár egy többezer km-es expedíción a semmi közepén is van fény, nem is kevés, továbbá eszközöket is tölthetünk róla.

A hazai áron rettentően nem éri meg, illetve jó alternatíva lehet az LX-es változat is (DH-T660, T670, vagy DH-3N72).

Erre ajánlom

Hosszú túrákra. Városi rohangálásra is akár, de oda egy olcsóbb is megfelel.

Ennyiért vettem
15000
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
agytest anyaga:

Alumínium


 
csapágyazás:

Kónuszos golyóscsapágy


tömeg:

490 g


 
villasaru távolság (mm):

100


 
furatszám:
  • 32
  • 36

 
típusszám :

DH-3N80


 
további információk:
  • Feszültség/kimenet: 6 V/3 W
  • Kompatibilis kerékméret: 26"-28"
  • Gazdaságos és környezetbarát
  • A dupla kontakttömítés megegyezik az ULTEGRA modellekben használtakkal.
  • Csapágyteljesítmény: ULTEGRA-szintű, rendkívül finom kónusz- és csésze-felületkezelés
  • patentszár

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.