Sram 300 első kerékagy

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 4.510 Ft

HASONLÓ kerékagy TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

sziklánülö avatar
86 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

20 év Shimano használat után,gondoltam ideje váltani,legalább is kerékagy terén.Már kinézetre is tetszetős a Sram,igényesen fényezve,nem kevésbé a feliratozás.Igy hirdetik: hosszú élettartam, MTB felhasználásra tervezve.Legyen... Eddig nem bántam meg,igaz még csak 600km-t gurult.Szépen fut,semmi rezonancia.A porvédelme megoldva,szerintem jó minőségű gumikkal.A karbantartásról nincs mit mondanom,1x egy évben szedem szét beállitásra,zsirzásra,de ha tényleg beválik,nem lesz több gond vele,mint a Shimanoval..Kónuszos,igy ha kell simán utána tudok állitani.A gyorszárak,igényesek,merevek,valahogy úgy kézre áll a fogantyúja....
 

Hátrány

 3 apróság..

1-A kónuszok gyárilag igen szorosra voltak állitva,szinte daráltak.Beállitás,azóta szépen gurul ez a Sram kerékagy.

2-A porvédők eleinte mindig eltávolodtak az agytól,úgy 1mm-re,visszatoltam,megint eltávolodott,aztán újra.Megoldásként,a konusz rögzitő anya(amire felfekszik),és a gumi közé 1 csepp pillanatragasztót tettem.Azóta nem távolodik el. Mást még nem találtam,de még "fiatal" az agy...

3-Ezt nem hibának,inkább újszerűnek mondanám,a Shimanohoz képest van egy kicsi búgó hangja a Sram agynak.Ha álló helyzetben felemelem a gépet,a villán érezhető,egy kevés "súrlódás"vagy inkább egy fajta "búgó" hang.Nincs lényege mert,menet közben ebből semmit nem érezni,hallani.Jó beállitás mellett tökéletesen gurul.Gondolom,más az anyaga a csapágynak,csapágyháznak(csészének),mint a Shimanonál...
 

Tapasztalat

Összeségében,kedvelem ezt a tipust,nem bántam meg a vételt ezidáig.Fekete felnivel,fekete köllőkkel jól mutat a fekete Sram agy....

Erre ajánlom

Én órszágúton nyomom,ott helyt áll....De van ismerősöm aki terepen nyúzza évek óta,panasz nélkül.

Ennyiért vettem
2600
Mért tömeg
280 g
Csatolt képek
Sram 300 első  2011 kerékagy
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
agytest anyaga:

Alumínium


 
tengely:

9mm acél


 
csapágyazás:

Kónuszos golyóscsapágy


 
villasaru távolság (mm):

100


 
furatszám:

32


 
további információk:

Fekete


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram 300 első termékkel kapcsolatban: