Mavic Pulse kerékpáros cipő

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.06.)
  • Listaár: 29.900 Ft

HASONLÓ kerékpáros cipő TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

wolfman avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- szép és visszafogott

- kényelmes mind biciklin, mind járás közben

- jól szellőzik

- fényvisszaverő felületek elöl-hátul

 

 

Hátrány

gyárilag nem jár hozzá cipőstopli (nem spd, hanem a cipőre való menetes)

Tapasztalat

Első SPD-cipőm, részint ezért, részint pedig az ár-érték aránya miatt kapta az öt répát. El tudom képzelni, hogy vannak ennél (sokkal) jobb cipők is, azok ismeretében talán nem érdemelne öt répát, ám gyanítom, az emberek java része a 30 ezres álomhatáron belül maradva néz csak cipőt, és ebben a kategóriában azt gondolom, megérdemli ezt az értékelést.

 

Hosszan keresgéltem cipőt, nem nagyon tudtam eldönteni, hogy fűzős, tépőzáras legyen, vagy racsnis, ésatöbbi. Végül elkezdtem az utcai használatra is alkalmas cipőket nézegetni, és ahogy próbálgattam, arra jutottam, hogy ha 5-8 ezerrel följebb nézegetek, akkor már rendes MTB cipőt is próbálhatok...

 

Ez lett a vesztem, hamar ráéreztem, hogy ha biciklizni veszek cipőt elsősorban, akkor szükség van a kemény talpra. Persze-persze, kompromisszum, mondjátok erre, de.... mi van, ha azt mondom, csak meg kell találni azt a cipőt, ahol ez a kompromisszum ott húzódik, hogy nagyon MTB-snek néz ki, és nem ott, hogy nem tudsz benne járni...?

 

Egy szó, mint száz végül elvergődtem egy olyan boltba, ahol együtt tudtam felpróbálni a Specialized, a Shimano, a Northwave és a Mavic azonos kategóriájú modelljét (illetve a Shimano csak árban volt azonos kategóriában, mert az már nem háromtépőzáras, hanem 2+racsnis volt). Én nagyon Northwave Scorpius 3S-t akartam venni, az tetszett és masszívnak is tűnt, korábban már háromszor volt a lábamon, és egyre jobban tetszett. Elfogultan érkeztem tehát a próbára. A Specialized a bumfordisága miatt esett ki nálam illetve a Shimano is, meg mert mindkettőnél azt tapasztaltam, mintha az enyémnél sokkal nagyobb lábfejre készültek volna.... Maradt az áhított NW és a Mavic.

 

Egyik lábamon a Scorpius, másikra felhúzom a Mavicot... és megállt bennem az ütő.... Jahogy ezt így is lehet. Hogy nem betonkemény a talpbetét, hanem komfortosan puha. Hogy kemény a talp maga, de éppen ott hajlik meg, ha kell, ahol egy utcai cipő is tenné. Hogy lefelé próbálva nyomni viszont iszonyú merev....

 

Rajtam volt mindkettő vagy fél órát, és a Mavic lett végül, részint a belső kényelem okán, részint meg mert az én achillesemet elkezdte nyomni a NW. Cserébe a Mavic meg a nyelvnél nyomott kicsit, de azt kisebb problémának ítéltem meg, mint a terhelendő testrésznél mutatkozó kellemetlenséget.

 

Azóta mindennapi tekeréshez is ezt használom (cserélhetem le a félplatform pedálomat teljes spd-re), van, hogy egész nap rajtam van, és túl vagyunk két 100 km fölötti túrán eddig. Járni simán tudok benne, nem csúszkálok, mint disznó a jégen, az SPD stopli nem ér le (kivéve ha a legkisebb kavics vagy egyenetlenség alatta van, mert akkor azonnal). Nem melegszik a lábamra, annak ellenére sem, hogy fekete. Menet közben jól szellőzik, és szerintem jól lábra igazítható. Vízállóságát nem teszteltem, de nincsenek illúzióim, szerintem nincs olyanja neki. Cserébe a nagy kérdés, hogy mennyi idő alatt szárad ki.... nos értelemszerűen ezt sem próbáltam, remélem, minél gyorsabban. A szellőzésén mindenesetre nem múlik...

 

A lábam mozgását semmilyen formában és tekintetben nem akadályozza, nem nyom, nem szúr, nem bök, a nyelv pozícionálására oda kell figyelni, az az egyetlen, amelyik tud kellemetlen lenni egy rossz beállításkor. Nem értem, miért nem mellékeltek hozzá cipőstoplit. De kapható hozzá utólag (kb. 2.500.- Ft), ebben egy garnitúra műanyag és egy garnitúra fém cipőstopli van, plusz a szerszám, amivel föl lehet szerelni. Mivel csupán néhány hete használom, ezért a tartósságát illetően nem tudok nyilatkozni, remélem, a közel harmincezres ár azért jópár évig garantálja a normális használati és esztétikai minőséget, a megfelelő karban tartás mellett persze.

 

Az azért beszédes lehet a tartósságát illetően, hogy a Mavic ezt a modellt választotta arra, hogy a gyöngyvászon betéteket lélegző vízállókra cserélve téli modellt hozzon ki hóban-latyakban-sóslében bringázáshoz.

 

UPDATE 2022 március

A cipőt 2015-től használtam, a 2021-es szezont még becsülettel végigszolgálta, ősz végén azonban ketté tört a jobbos talpa. Mindezek ellenére továbbra is ajánlott vétel, ha valaki talál és kényelmesnek tartja, ne fogja vissza magát, nyugodtan vásárolja meg. Felpróbáltam az utóddal együtt (Northwave Origin Plus 2), és hát azt kell mondanom, hogy - hacsak az új nem idomul még egy kicsit a lábamhoz - a Mavic kényelmesebb.

 

Ragasztás sehol nem vált el, varrás sehol nem indult meg, kopás belül sehol nem jelent meg, soha, semmilyen körülmények között nem büdösödött be. Kábé két éve elkezdett a talpán a gumi rugalmatlan lenni, kisebb-nagyobb darabok elkezdtek kitöredezni a talpból egy-egy megcsúszás, vagy rossz lépés nyomán, ezzel együtt általánosan is jobban elkezdett kopni a talp, de végig kitartott a cipő mindennapos használatban.

Erre ajánlom

Bármire. Talán versenyzésre komolyabbat vesz, aki erre adja a fejét, de túrázóknak, hobbistáknak azt hiszem, a legjobb választás, DE! Ez is olyan, mint a nyereg, fel kell próbálni több félét, hogy meg lehessen találni az ideálisat.

Ennyiért vettem
29.500.-
Csatolt képek
Mavic Pulse  2014 kerékpáros cipő
Mavic Pulse  2014 kerékpáros cipő
Mavic Pulse  2014 kerékpáros cipő
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

OKdoki avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon merev talp. Mégis egészen jól lehet benne lépkedni.

A stopli mélyen rejtett. Nem fog annyira kopni.

Tépőzárakkal nagyon jól beállítható. 

 

Hátrány

Egyelőre semmi.

Tapasztalat

Nagyon jó a talpkiképzése. Látszik, hogy a cég nem ma kezdte az ipart. Ennek persze megkérik az árát, de ez érthető. A Shimano PD-M520 pedálhoz biztosan passzol. A "kanyonba" rejtett stopli lényegében a talppal egy síkban van, ha hosszirányból szemléljük, azaz nem dől sem be sem kifele, ellentétben a Crivites cipőmmel. A pedál szélén jól felfekszik a "kanyon széle" így nem billeg a lábam. Méretezése pontos. Látszik, hogy a cég francia, ismerik a hagyományos európai méretezést. A 43-as lábamhoz 44-es cipőt rendeltem, így bő 5 mm hely marad a lábujjam és a cipő belső óra között. Talán egy kissé feleslegesen, de szándékozok meleg talpbetétet is használni, ami némileg helyigényes. Igaz, nyáron ez felesleges lesz a cipőben, de a tépőzárak megfelelően rögzítik a lábam, csúszkálni nem fog. Javaslom, akinek szintén 43-as a lába és csak ritkán kell 44-es cipőt választania, az a létező 43 1/3-os méretet válassza, ha nincs lehetősége megpróbálni az internetes rendelés miatt.

Ennyiért vettem
25 000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
 
szín:

fekete


 
rögzítés:

3 tépőzár


tömeg:

350 g (42-es méret)


 
további információk:

Energy Grip Terra talp


Mavic logó

Mavic márka bemutatás

A Mavic egy 1889 óta létező francia kerékalkatrész és kerékpáros felszerelés gyártó cég. Minden a francia Alpok szívében kezdődik. A Mavic mögött álló csapat elég sok időt tölt itt kerékpározással, akár azért, hogy új termékeket teszteljenek és fejlesszenek, akár csak a kerékpározás öröméért. Találhatóak itt kanyargós hegyi utak, szűk ösvények, és durva downhill pályák is- minden adott az inspirációhoz.

1934-ben Antonim Magne a Tour de France-on tesztelte a cég új Duralumin abroncsait. Mivel a szabályzat tiltotta ezeket az abroncsokat, fa mintázatúra lettek festve, és teljes titokban tartották, hogy ilyenekkel versenyzik. Antonim Magne elnyerte a sárga pólót… A Dura abroncsok 750 g-ot nyomtak, szemben az 1,2 kg-os acél abroncsokkal.

A ’80-as években pár kalandvágyó fiatal átlépte a hagyományos bringázás határait, és elkezdték a bringás motokrosszt és a hegyi kerékpározást. A Mavic felismerte- és helyesen-, hogy ez nem csak egy múlandó hóbort. 1983-ban piacra kerültek a cég első mtb és bmx abroncsai.

1994-ben a „kerék mint komplett rendszer” gondolkodás elvezetett az aerodinamikus Cosmic kerékszett piacra dobásáig, ráadásul alumínium, és karbon kivitelben is. 1999-ben a Mavicnak sikerült asztaltársaságává szervezni a két nagy gumi gyártót, a Michelin-t, és a Hutchinson-t. Az eszmecsere eredménye: az UST belső nélküli rendszer. Kisebb tömeg, és felütésveszély mentesség jellemzi az azóta is használt találmányt.

2008-tól a kerekek mellett bringás cipők és ruházat is megtalálható a Mavic kínálatában.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Mavic Pulse termékkel kapcsolatban: