- PC-vel összekötheted a VDO Z3 PC-Link -et és átmentheted az edzés adatokat, melyeket utólag elég jól tud elemezni a hozzá adott program. Így pl. egyszerűen tudsz utólag átlagot számolni bármilyen két időpont között bármire.
- A programnak azért vannak bőven vannak problémái is:
- A magyar windows-nál pl. át kell állítani a dátum formátumot, hogy ne dobjon hibát minden importnál. (A space-t ki kell szedni.)
- Sebesség jeladó nélkül bringa módban az edzés összesített nézetben nem mutatja az átlag pulzust, edzés időt. (Az edző bringámon nincs sebesség jeladó.)
- Sebesség jeladóval már jobb a helyzet, de ott a köridőkre nem számol átlag pedálfordulatot (ez seb. jeladó nálkül se megy persze)(a nyers adatokból ki lehet számoltatni vele, csak mindent körre meg kell neki mutatni a kör elejét+végét, ami igencsak macera sok kör esetén), illetve a napi nézetben a zónában töltött időket nem jól számolja. Fogja az átlag pulzust és a teljes edzést annak a zónának felelteti meg. Ennek így szerintem nem sok értelme van. Így szinte minden edzésed AK1 lesz és a riportokban már nem fogod látni, hogy a héten mondjuk mennyi volt az összes LT-ben.
- Nem tudja lementeni az óra egyéb adatait, amit elemcsere után mondjuk visszatöltene kényelmesen.
- Lassú az adatok átmentése (több perc), melynek okát nem tudom, mert ugye adatmennyiségileg nem sok vándorol.
- Nagyon szeretném, ha egyszerre tudná mutatni a pedálfordulatot és a stoppert. A felső részen mindig a magasság van, pedig arra edzésen soha sincs szükségem. Oda mehetne más sokkal hasznosabb infó is. Ez csak software kérdés lenne.
- Télen 80 óra alatt lemerítettem az órát seb. jeladó nélkül!
- Választható mintavétel 10, vagy 20mp. Nekem a 10mp jó, de lehet hogy valakinek nem elég ez a két érték. (Az újabb modellek már tudnak 5 mp-es mintavételt is. Azóta úgy használom.)
- A pulzus jeladó hátizsákkal könnyen elmozdul, mert a hátsó gumis részt leszorítja a hátizsák, elől pedig alig van gumi (főleg rajtam, mert elég vékony vagyok), mert széles az egész.
A VDO Z3-as értékeléstemet olvasd el először, mert itt már csak azt emelem ki, amivel ez több. (Meg pár tapasztalatot még.) A sima Z3-at egy évig nyúztam. Ezt 2009 ősze óta használom. A legnagyobb problémám, hogy nem tudom egyszerre nézni a pedálfordulatot és a stoppert. Utána jön a gyors elem merülés. (Pontosabban, hogy mindent elfelejt elemcsere esetén.)
Egy kis bővítés 2 év használat után: Több példány is bekrepált már nekem a gomb beragadás problémájával (az újabbakban már más gomb van állítólag). Garanciában cserélték mindig, de volt amikor nem volt se az itthoni se a német nagykerben és várni kellett volna rá több hónapot! (Használtan szereztem másikat helyette gyorsan.)
Az elem mindig a legrosszabb pillanatokban képes lemerülni, így most átálltam arra, hogy fixen havonta cserélem (amúgy mostanában tipikusan másfél hónapot bírt csak GP elemmel). CR2032 kell bele, érdemes olcsó helyen nagyobb tételben beszerezni. A sok adat beírásához sincs már idegem elemcsere után, így csak a legfontosabbakat szoktam újra beírni. (pl. ODO-t, pulzus zónákat nem írom be, mert nem használom őket. Télen kerék kerületet se, mert olyankor nem megyek azokkal a gépekkel.) Így jó pár funkció értelmét veszti (pl. szervíz intervall, total time, total alti up, bár ezeket a szoftverből ki lehet azért szedni). Szerintem ez tervezési hiba.
Az életciklusának a vége (2013-02): Lányom is ilyennel kezdett edzeni. Neki új jutott, ami nem bírt fél évet se és bedöglött. Már össze se tudom számolni, hogy hány ilyen órát cseréltek nekem garanciában. Viszont a VDO beszüntette a gyártását (gondolom rájöttek, hogy sok a baj vele). Nem tudom létezik-e olyan példány, amit napi szinten használnak és kibírta az 5 éves garancia végéig. Szóval már nem tudták cserélni. Így lányom megkapta az enyémet, amíg még működik jó lesz neki. Én pedig átálltam Garmin Edge 500-ra. A Polar CS600 volt a másik jelölt, de ahhoz minden jeladót cserélnem kellett volna. 2 sebesség, 4 pedálfordulat és egy pulzus jeladót használok, a Polar pedig nem méri olcsón ezeket. Ennyi. Vége.
Versenyzőknek. Főleg, ha edzővel dolgozol, és nincs pénzed jobb órára. Polar-ból, ami ezeket tudja (és még kicsit többet is) az simán dupla ennyibe kerül. Ráadásul ahhoz a jeladók is sokkal drágábbak, ami nem mindegy, mert én pl. 4 pedálfordulat és 2 sebesség jeladót használok. Gyárilag pedig mindegyikhez csak 1 sebesség jeladó jár.