Van-e hálátlanabb feladat, mint kormányrúdról véleményt mondani? De mennyire! Láncnyúlásmérőről és patentszemről nagyregényt írni.
Mit is lehet mondani erről a hajlított acélcsőről? Vékony falú, erős, kellően rugalmas, de azért igen kevéssé hajlik. Különböző mértékben emelt változatok kaphatók: 3 fokozatról tudok, de talán emelés nélküli fajta is létezik. A gépemet a legkisebb mértékben emelt, hegymászáshoz alkalmas kormányrúddal szerelték. A méretezés a kitaposott utat követi, a rúd 590 mm hosszú, valamivel hosszabb, mint a felnőtt ember átlagos vállszélessége. A hajlítás mértéke ehhez a hosszúsághoz éppen jó, kézre álló.
Túrázóknak, sajnos, az MTB kormányrúd nem az igazi, hosszabb menetben kényelmetlen, fárasztó, mert a karokat valamelyest terpeszteni kell. A hajlítás mértékével viszont nem nagyon lehet melléfogni. A hátrahajlás és a felhajlás mértékét (7–10 fok, illetve 5 fok körül) rendesen a rúd hosszához igazítják. A nagyobb mértékben emelt kormányrúd túrához, városi használathoz kényelmesebb, de ha nem akarunk kormányrudat cserélni, nagyobb emelkedésű (30–40 fokos dőlésszögű) kormányszárral is segíthetünk magunkon.
A fék- és váltókarok, markolatok számára van a rúdon hely elegendő, kormányszarv, esetleg tükör stb. felszereléséhez viszont éppen csak. Kiegészítőkből sokat, a hajlítás miatt, nem rakhatunk fel: lámpának, sebességmérőnek még akad hely, szűkösen csengőnek is, másnak azonban már nemigen.
Festése kifogástalan, de vigyázni kell rá, mert nem bír ki minden megpróbáltatást.
Kitűnően helytáll: nem hajlik, nem reped, nem törik, nem lehet megnyomorítani, pl. kormányszarv felszerelésével. Többször feldőlt már a gépem, de nem történt semmi végzetes, csupán a markolat, a kormányszarv vagy a dugó sérült meg: ledörzsölődött belőlük némi anyag, illetve a festésük bánta.