- ránézésre sokféle fogás
- védi a fékkarokat esésnél
- nem fér el rajta normálisan semmi
- a legtöbb fogás kényelmetlen rajta
- gyenge festés
- dögnehéz, 500 gramm feletti
- drága
- kis falvastagság-> hajlik ösze-vissza
Merida tretyómra vettem ezt a kormányt, mert nem találtam olyan rövid kormányszárat, amivel kényelmes testtartás érhető el. Belépő szintű trekkingeken gyakori jelenség ez a kormány, viszont mindegyiken rosszul van beállítva, mert a közelebb eső fogása lejjebb van, mint az távolabbi fogás, úgy pedig értelmetlen. Lénárt Ferenc kerékpáros túrázó biciklijén láttam egy ilyen kormányt normálisan, vízszintesen beállítva, igényesen bebandázsolva. Nagyon jónak tűnt úgy, mert jó közel, és jó magasra hozta a közelebbi fogást. Elhatároztam tehát, hogy én is veszek egyet, s felszerelem ugyanúgy, ahogy az övén van. A kormány megérkezett, elkezdtem felszerelni, amikoris jöttek sorban a meglepetések. Először is a közelebbi fogás nagyon rövid. Ha ráhúzom a fékkart és a váltókart, akkor már alig marad hely a hajlítás és a fékkar bilincse között, ezért az a fogás nagyon kényelmetlen. A másik probléma, hogy ha vízszintesre akarom állítani a kormányt, akkor a váltóbovdenházak pont a kormányszártól nem férnek el, könnyen megtörhetnek. A festés eszméletlenül gagyi, mindentől lejön. A kormány igen nehéz, több, mint fél kiló, pedig a falvastagsága elég kicsi, emiatt hajlong is mindenfelé. A közelebb eső fogás teljesen egyenes, semmi hátrahajlása nincs, még álló helyzetben rámarkolva is fél perc alatt megfájdult tőle a csuklóm. Egyetlen előnye ennek a cuccnak, hogy védi a fékkarokat esésnél, ami hidraulikus rendszernél elég sok kiadástól megkímélhet, de ennyiben ki is merült minden tudása. Sajnos hamar rájöttem, hogy nem tudok vele mit kezdeni, ezért nem mentem vele egy kilométert sem, azóta is a polcon porosodik.
semmire, pénzkidobás